TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Min Corolla AE101L

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #264648  av shm

Hei!

Ny her på forumet, forsåvidt ny med Toyota og :)
Har kjøpt meg en Corolla AE101L som jeg trives godt med.
1993 modell, 1.6 (4AFE) automat med 114 illsinte hk.

Bilde Bilde Bilde Bilde Bilde

Foreløpige planer for bilen videre er stort sett bilstereo.
Har montert en Pioneer DEH-P6900IB. De originale 6.5" høyttalerne i dørene framme spiller overraskende bra kun med ny cd-spiller :)
Ellers skal jeg begynne med:

2x Alpine SWR-1022D i 85 liters kasse med 6" aeroport. Venter på plater i 19mm MDF fra en lokal møbelsnekker som kutter med CNC maskin til meg. Blir fin passform av sånt ;)

Macrom M2A.500D, Digital monoblokk til subkassen.

Har også liggende en Macrom M2A.490 4 kanals forsterker som tas i bruk når jeg har funnet meg et passende komponentsett. Komplett Windows XP/Centrafuse carputer system med GPS/Wlan osv ligger også på vent, vurderer om det skal monteres i denne bilen.

Oppdaterer etter hvert :) Cya!

#265018  av shm

bakke84 skrev:kjøpt fra troms??
Kjøpt på Finnsnes i Troms ja.

#265107  av shm

bakke84 skrev:ok 8) skjønte nesten det :wink: videre plana med bilen?aldri sett de der fiksa på :)
Planene foreløpig er begrenset til lyd/bilde. Orker egentlig ikke å gjøre mer med en såpass strøken bil..

Skal det gjøres noe motormessig, blir vel det mest fornuftige å starte med å bytte i alle fall girkassen, og muligens motor. Dette blir nok litt mer kostbart og omfattende enn det jeg er interessert i å legge i bilen i penger og arbeid.

#265312  av lexusmann

Den der var jo stilig da...har heller ikke sett en liftback som er stæsja opp!! :D

#265857  av shm

Da er subkasse og forsterker på plass. Trøkker meget bra synes jeg :)
Vedlegg
DSC01031.JPG
DSC01031.JPG (189.6 kiB) Vist 1125 ganger
DSC01030.JPG
DSC01030.JPG (254.69 kiB) Vist 1119 ganger
DSC01029.JPG
DSC01029.JPG (238.29 kiB) Vist 1124 ganger
DSC01028.JPG
DSC01028.JPG (224.88 kiB) Vist 1119 ganger
DSC01027.JPG
DSC01027.JPG (217.61 kiB) Vist 1123 ganger

#268870  av shm

Er interessert i å få tak i tåkelys som passer sånn høvelig på bilen, og lurer da på om noen her inne har vært borti noe sånt?
 #285752  av victorystone

Dritfet bil, har en original sånn en som jeg har lyst til å gjøre litt med.. Noen tips? er det de originale baklyktene? Syns de så mørkere ut enn de jeg har.. deilig å se at bilen min har et sånt potensiale:D
 #285760  av shm

Er ikke mye som skal til nei :) Baklyktene er originale såvidt jeg vet. Finnes vel ikke noe annet..
Senk gjør mye veldig mye, som med alle andre biler. Leppekitet får du tak i hos Toyota forhandlere.. Keep ip clean :)

Bilen er forøvrig til salgs. Den blir rett og slett litt kjedelig å kjøre for min del.. :p Se link:
http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1843592

Mvh,
Stig-Helge Mikkelsen
 #286162  av victorystone

shm skrev: Leppekitet får du tak i hos Toyota forhandlere.. Keep ip clean :)
Vet du hva det heter? Og ca. pris? Vil gjerne høre fra deg hvor mye du fikk for bilen når du får solgt den, for å anslå hvor mye bilen min er verdt:D Så at det er ca samme km stand..:D

Gleder meg til å freshe opp bilen i sommer:D
 #286184  av shm

Har faktisk ikke peiling på hverken nanv eller pris.. Sto på bilen når jeg kjøpte den. Er vel noe TTE greier :)

Lykke til! =)
 #287140  av victorystone

Hvor store felger er det på bilen på disse bildene? Er ikke sikker på om jeg skal gå for 16" eller 17"..

Noen som vet om norske toyotaforhandlere klarer å skaffe detta leppesettet, og hva slags pris det blir er på det? Og er det noen som kan si sikkert hva slags merke det er?
 #287156  av shm

Er 16" felger på bilen, 215 dekk. Litt for bredt bake, subber i hjulbuene i humper. Så jeg tror 17" kan bli litt vel stort..