TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• godkjenne effektøkning

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #286927  av ArildM

Kombinasjonen av Entusiast og en tillaget høy trynefaktor skulle vel tilsi at du kanskje tilogmed på BT slipper unna.

Bare det å stikke innom og spørre ang US baklysa på min Mk1 var en bommert. Grøsset nedover ryggen da han begynte å spørre og grave om hvorfor jeg hadde skiftet lykter, om de var E merkede +++. Skulle egentlig bare spørre om noe så "enkelt" som et Us skilt, men stakk i fra stedet etter ca 2 min. Glad jeg fikk importert bilen min i det hele tatt nå i ettertid :)

Skal ihvertfall ikke dit hvis jeg får montert 20v motor! Skal passe på at den er skikkelig skitten og fæl når den er på eu kontroll og håpe ingen merker noe hehe :)
 #288610  av BT-GTI

ok mye rart her. lite info. jeg spurte jo om hva som skulle til og ikke hva jeg alternativt jeg kunne.
uannsett har funnet det ut på egenhånd.

1 bt i lillestrøm har rulle og landeveisrulle og bruker de ofte. sist torsdag var det andre stor kontroll i år!

2. jeg har 205hk i vogn kortet og den motren jeg bruker har 225 ergo innenfor feilmarginen men så er det det med å kjøre med 3" heleveien, oppdatert manifold, 1 barladetrykk, letta svinghjul+++ det får jeg ta. blir jeg sendt til bt så er det org annlegg på og hjemmesveisa plombe i katten. ned til org trykk men elektronisk akkulator. problem løst.

3 har micmat til toyota men bilen min er us import og den kommer kunn opp med de opplysningene at det er en bil ergo det samme som i vognkortet.

4jeg spurte toyota om de ville godkjenne at motoren min kan få lov til å lage ++hk fra fabrikken sin side det ville de ikke.
ergo de vil ikke gi meg lov til å øke effekten i papirene som jeg trenger til å gå til bt for å få øke effekten lovlig.
og gratis

5 bt dritter i om du har 1000hk de, men de vil at det er godkjent for når motorn skjerer seg og du drar av inn i et hus osv så er det de som må ta skylda hvis det ble godkjent.

6 jeg vill ikke betale en dritt for effekt økning. bilen er 10år gamel i landet og skal egentlig slippe å betale 1000 per hk

7 stopper de deg og du har boostkontroller ikke skru ned trykket skru opp til maks så boostcutet kommer med en gang og bilen går i nød modus og ergo uten trykk iingen måling.

8 konklusjon: kjør vel glad ikke bli stoppa og tatt på landeveisrulle, godkjenn felger og spacere kjør pent på gata hardt på bane.
ikke tro alt blir sagt på forum for er for mye feil opplysninger som svirrer det kan bli dyrt.
og ikke selg orginal annlegg hvis du bor i områder hvor bt og politi hvil ta alle med biler som er (sitat) "mørk sportsbil med vippelykter" eller som sier "dette er vel ikke orginalt"