TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mr2mk1 med 4agze++ (Nye bilder 26 mai)

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #290551  av tettwatt

Etter å ha lest gjennom de fleste trådene her på prosjektforumet og gått og siklet i ett år på mitt eget er jeg nå endelig i gang :D

Det hele begynte i går med en liten kjøretur fra lysaker-lillestrøm-stabekk-nesbru-grimstad-bekkestua-nesbru-bekkstua med bare 14 timer bak rattet :roll: . I Grimstad fikk jeg kjøpt et frontcut av en AE 101 levin fra mr2pondus her på forumet (takk for en super handel og en koselig prat :D ) som siden ble transportert hjem. Vel hjemme i garasjen til junkern fikk vi frontcutet av hengeren (videosnutt kommer, var en interessant operasjon :P ). Fikk i tillegg kjøpt med stabstag fra cusco, motorlokk til SC og ny innmat til speedo'n.

Bilder kommer fra i morgen av, da jeg skal kjøpe meg digitalkamera i morgen til garasjen :)

Planer for bilen før sommeren:
- Overhale 4agze
- Større reimhjul til pressa
- Nytt svinghjul, kanskje Fidanza
- Coilovers fra Ksport (vet disse skal være harde, men liker det sånn, får evnt bytte de etter hvert)
- Polyforinger
++ det lommeboka tåler :wink:

Til vinteren:
- Bytte kanaler og hjulbuer
- Bodykit (prøve å lage selv uten noen kunnskaper på forhånd :D )
- Interiør
- Evnt ideer jeg får underveis

Bare å komme med innspill og ideer underveis da jeg ofte gjør først og tenker etterpå, og lager mer jobb for mine hjelpere :oops: . Blir ikke like brutalt som enkelte andre her inne, men ett sted må man jo begynne :)

I tillegg så blir det jo noen deler til overs, så hvis noen trenger noen deler fra en levin er det bare å komme med bud.
Har følgende i hvert fall:
- Panser med scoop
- Frontfanger
- Girkasse
- Bremser/kalippere
- Dashbord
++ bare å spørre :D

Oppdateringer kommer fortløpende :twisted:
Sist redigert av tettwatt den 26 mai 2009 22:47, redigert 5 ganger totalt.
 #290570  av mr2pondus

Jo takk for handelen :D Ser frem til å følge denne tråden.Du kommer garantert lengre enn meg. :(
Den famøse lossinga di ser jeg frem til.Kan høres ut som et tvilsomt prosjekt.
Peis på med bilder så snart du kan.Har ikke sett dama di enda.
Dog har hun vel like former som min. :wink:
 #290578  av tettwatt

Jepp, mye de samme formene, dog noe mer brunt over hoftene :P

Hvis noen tilfeldigvis skulle ha koblingsskjema for mr2'n og AE101 tilgjengelig hadde det vært supert, da det gjør lednigsarbeidet "litt" lettere. :D
 #290584  av mr2pondus

Jeg har en cd liggende med det meste til Mr2 mk1.Den kunne kanskje være artig å ha :?:
Tegninger og instrukser til alt på bilen.
 #290594  av tettwatt

Det hadde vært gull :) Hvis du kunne brent en kopi til meg og sendt med posten eller noe så hadde jeg blitt glad :D
 #290596  av Morten

tettwatt skrev:Hvis noen tilfeldigvis skulle ha koblingsskjema for mr2'n og AE101 tilgjengelig hadde det vært supert, da det gjør lednigsarbeidet "litt" lettere. :D
Om jeg ikke tar heeelt feil har Yeah580 på forumet her satt ae101-agze i aw11 før, så kan jo være han kan hjelpe med tips om du lurer på noe? :wink:
 #290597  av mr2pondus

8) Det skal jeg gjøre.I ditt tilfelle,skal du få en helt gratis.
 #290607  av yeah580

Morten skrev:
tettwatt skrev:Hvis noen tilfeldigvis skulle ha koblingsskjema for mr2'n og AE101 tilgjengelig hadde det vært supert, da det gjør lednigsarbeidet "litt" lettere. :D
Om jeg ikke tar heeelt feil har Yeah580 på forumet her satt ae101-agze i aw11 før, så kan jo være han kan hjelpe med tips om du lurer på noe? :wink:
Måtte ha meg til å skrive litt her og ja ? hehe

Kan jo legge med en liten fil med litt info i.
(547.48 kiB) Lastet ned 141 ganger
 #290608  av Morten

yeah580 skrev:
Morten skrev:
Måtte ha meg til å skrive litt her og ja ? hehe

Kan jo legge med en liten fil med litt info i.
4A-GZE skjema.rar
MÃ¥ jo holde deg aktiv vet du :mrgreen: hihi
 #290742  av tettwatt

Supert, ting blir litt lettere når noen har gått veien før :)

Har ikke fått gjort noe enda da garasjeeieren har vært opptatt, men her kommer den lovede filmsnutten:

La det også være sagt at det ligger 4 dekk på bakken under :D
Kamera er bestilt og skal komme på tirsdag, så da burde det bli en del bilder :D
 #290745  av mr2pondus

:shock: Der røyk del lille som var av garanti :shock:
Meget rask og praktisk lossing! :D
 #291832  av tettwatt

mr2pondus skrev: :shock: Der røyk del lille som var av garanti :shock:
Meget rask og praktisk lossing! :D
Fort og gæli, det er mitt motto :twisted: Nå har møkkanikkern endelig blitt delvis frisk og vi har begynt sånn smått med demontering for å se hvor landet ligger hen

begynne pent med litt dashbord"styling"
Bilde
Bilde

Her har vi babyen sin :D
Bilde
Bilde

Litt kreft i hjulbuene ja :cry:
Bilde

Motoren før vi setter i gang
Bilde
Bilde

Dashbord + avbiter = fort og gæli 8)
før:
Bilde

etter:
Bilde

Ut med litt beholdere og løsne litt ledninger underveis
Bilde

Opp på bukker og klar for å nappe ut motoren, som kommer neste gang :D
Bilde
Bilde

Og så var det kvelden. Fikk ikke gjort en ekstrem jobb, men har kommet godt i gang og gjort en del forberedelser til neste kosekveld i garasjen :D Gleder meg til videre fremdrift og updates kommer 8) PS: skal bli litt stødigere på hånda etter hvert, vet noen av bildene ble litt uskarpe :oops:
 #291978  av Lørnings

Jobber du også på rud? :wink: Hehe..bra du har satt junkern i arbeid :D Ser bra ut detta, vi trenger noen heftige mr2'r i asker og bærum :wink:
 #291980  av Amund

Med fare for å såre nokon følelser: Kva skjedde med det speedometeret??? :shock: Trur ikkje eg har sett noko fælere enn det der!!
(Men heldigvis så er smaken som baken...)

Ellers så er det eit morro prosjekt! :P Blir nok litt meir morro å kjøre med kompressormotor enn den standard late sugemotoren 8)
 #291997  av tettwatt

Lørnings skrev:Jobber du også på rud? :wink: Hehe..bra du har satt junkern i arbeid :D Ser bra ut detta, vi trenger noen heftige mr2'r i asker og bærum :wink:
Jobber på lager på lysaker, har ca 9 tommeltotter og en lillefinger og det nærmeste jeg har jobbet med bil er dekkskifter, så kunnskapene er på bunn og humøret på topp :D
Jobber også for å øke bestanden av mr2'r i bærum ja, har "lurt" en venninne av meg uten lappen til å kjøpe en mk1 til førstebil allerede :D kommer bilder av den når jeg husker det
Amund skrev:Med fare for å såre nokon følelser: Kva skjedde med det speedometeret??? :shock: Trur ikkje eg har sett noko fælere enn det der!!
(Men heldigvis så er smaken som baken...)

Ellers så er det eit morro prosjekt! :P Blir nok litt meir morro å kjøre med kompressormotor enn den standard late sugemotoren 8)
Vet det ser litt ... annerledes :oops: ... ut, men måtte bare prøve da jeg fikk det med på kjøpet og kjedet meg litt en kveld. Har vel mine tvil om at det blir stående sånn for å si det slik :wink:

Ellers sikler jeg litt på å gjøre som du har, men fant ut at det kan være greit å lære seg litt mer først og gjøre som alle andre: begynne med basic for bare å ta helt av med trimmingen etter hvert :mrgreen:

Kos med respons og mer bilder og info kommer underveis 8)