TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• celicat23's foto oppdrag - bildetrÃ¥d

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #290075  av Offern

celicat23 skrev:Bilde
Veldig bra bilder:D ville kanskje prøvd å endre litt mer på fører av primeraen da den sensureringen får han til å minne om en motor interisert person som er mye i mediene nå grunnet syke og forferdelige ting.
bare et forslag. synes bildene dine er helt konge.
 #290091  av celicat23

Offern skrev:Veldig bra bilder:D ville kanskje prøvd å endre litt mer på fører av primeraen da den sensureringen får han til å minne om en motor interisert person som er mye i mediene nå grunnet syke og forferdelige ting.
bare et forslag. synes bildene dine er helt konge.
Takker. Føreren ble lagt til fra ett annet bilde jeg tok da han kjørte bilen. Var ut av egen preferanse for ikke og bli tatt bilde av jeg "sensurerte" han :D
Dette bilde er egentlig av bilen parkert stillestående i ett parkeringshus :wink:
 #290680  av celicat23

Legger det ut her, siden noen av dere som følger med på tråden er litt foto entusiaster og vil kanskje ha nytte av noe billig utstyr :wink:

Pga sterkt manglende interesse fra min side skal jeg selge unna noe foto utstyr. Første tingen er en kjempe fin blitz pakke. Alt er som nytt, og stort sett ikke brukt:

4stk canon 430EX blitzer
1stk canon ST-E2 trådløs blitz kontroller
2stk velbon df-40 stativ
2stk velbon df-60 stativ
4stk gary fong lightsphere II diffusere (kopier)

Ny pris er ett stykke over 10.000kr. Selges KUN samlet for 8000kr! Må hentes i lillestrøm. Legg igjen PM eller send meg mail til LESERPOST@HOTMAIL.COM
hvis du skulle være intressert.
 #290718  av celicat23

Flott... Harddisken tok kvelden, så en god del bilder er tapt. Hurra!!! Lurer på om jeg skal bruke det som motivasjon for og selge unna alt foto-relatert
og gi meg ja.... ARGH!!!!
 #290736  av Zepticon

celicat23 skrev:Flott... Harddisken tok kvelden, så en god del bilder er tapt. Hurra!!! Lurer på om jeg skal bruke det som motivasjon for og selge unna alt foto-relatert
og gi meg ja.... ARGH!!!!
Koster ikke mye å redde dataene fra en sånn tror jeg. Og ang salg så gi det to uker og så selg det, så angrer du kansje ikke når alt er borte :)
 #290739  av ArildM

Huff :( Synd det da, synes du har tatt noen virkelig gode bilder, kommer til å huske bildene av den rosa Lamboen i en god stund ja.

Er disken helt død? Altså starter den ikke opp i det hele tatt når du slår på maskinen eller er det bare korrupte filer? Har noen verktøy på jobb jeg bruker for å hente ut materiale i fra korrupte disker med.

Ellers er det vel å anbefale å kjøre Raid type speiling (slik at det er 2 disker med akkurat samme innehold til enhver tid) når en har såpass viktige data som du.

Kondolerer, diskkrasj er det værste (har 500 DVD'r i samlinga mi nå med filmer og serier hehe).
 #290740  av celicat23

Dataene er borte vekk og glemt. Gjort er gjort...

Har stykket opp tingene som skal selges:

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=13601858
http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=13601929
http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=13601973
http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=13602004

Selger også KREM objektivet:
http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=13602035

Har fortsatt igjen 2 kamera + 2 objektiv som jeg får vurdere litt fremover hva jeg skal gjøre med. Det er/var flere biler jeg skal ta bilder av, så får se hva jeg gjør.

Jeg slutter ivertfall ikke, så lenge jeg har kameraene 8) Men ser dere de til salgs også, da er det slutt :lol:
 #290831  av celicat23

ArildM skrev:Bra du ikke gir opp helt da :)
Neida. Bare kvitter meg med litt "spesielt" utstyr først. Beholder det essensielle, enn så lenge. Fikk til slutt redda bildene fra harddisken, og etter 130 updates fra microsoft så er windows oppe og går igjen med alt installert.

F-SECURE anti-virus suger kukk!!!
 #290848  av Daniel HS

celicat23 skrev:
F-SECURE anti-virus suger kukk!!!

Jeg bruker noe gratis greier fra AVG, aldri hatt problemer med det. Hadde F-Secure før, det funket dårlig for å si det slik.

Men håper ikke du mister gløden helt nå, selv om du har møtt en "liten" motbakke. Bildene dine er jo sinnsykt gode! :)
 #290857  av ArildM

NoD32 og Kaspersky er 2 gode betalalternativer.
Avast og AVG er 2 gode gratisalternativer.

Har prøvd alle men bruker kun Avast på mine maskiner, og har kjørt virusfritt i flere år. Men så har vel dette også med fornuftighet og hvor man surfer henne også.

Husk backup av bildene og råmateriale nå da Celicat23 :)
 #290877  av celicat23

Takker for psykisk støtte :D Meste parten er ordnet nå. Fikk gravd frem de gamle bildene ut av disken (woohaaa!!!) og installert 95%
av alt jeg hadde før på nytt (tok bare 2 dager :x)

Har KJØPT norton antivirus :!: 60 dollar for 1år er liksom ikke mange kronene pr mnd, og det fungerer bra. Har også bestilt
2stk 500gb harddisker, så jeg vil ha 3 harddisker i maskinen hele tiden med backup av alt personlig! :P

FÃ¥tt rota litt med photoshop (som er av en eller annen uforklarlig grunn mye treigere enn sist jeg hadde det installert...)
og gitt ett bilde en stil som er vel ny for meg. All støyen i bilde og de utvaskede fargene? Det skal være sånn, så ikke klag på det! :lol:

Bilde

I kinda like it..
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 103