TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• vinterprosjekt - j-spec er i gang..

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#26145  av MR2turbo

skal bruke den motoren i sommer ja :) men det blir ikke noen værsting akkurat... :P

#27599  av MR2turbo

Litt oppdatering...

Har ikke fått gjort allhverdens med bilen enda.. men motoren er koblet fra og henger kun i 3 motorfester. hjulopphenget har jeg skrudd av.
Nå må jeg bare få lånt med meg en "elefant-jekk" fra jobb sånn at jeg kan slippe motoren ned fra bilen.. Tror at det blir litt tight nå før jul.. Mye å gjøre på jobb, litt vedlikehold på VW'n før langtur i Jula og litt juleforberedelser tar nok de siste dagene før jul.. Men i Romjula er jeg nok klar for det ;)

Så fikk jeg Aussie downpipen på døra her litt tidliger i uka så meget bra ut :) legger ved et bilde...
I tillegg så er let ett bittelite lass med deler på bestilling fra Japan nå ;)
Ble mye frem og tilbake meddet der.. hadde endel spesialbestillinger som ikke stod på TK sin side så det ble litt mailing frem og tilbake før vi fant frem til det rette.. men det er i boks nå og delene skal sendes i Romjula..
Så hun får den julegaven litt seint.. Men det må hun tåle uten å bli sur :P

3.gen motoren begynner å bli passelig klar nå.. men skal ha noen slanger og nye pluggledninger.. ellers så er det på plass.. :)
Vedlegg
aussie dp.jpg
aussie dp.jpg (64.38 kiB) Vist 968 ganger

#27612  av Ole C

Nice!! :D

Du fører vel en logg og tar bilder etterhvert som prosjektet skrider frem?

#27613  av MR2turbo

Fører ikke akkurat logg, men tar noen bilder når jeg husker å ta med meg kameraet ;) Blir litt mere interresant å vise bilder når den nye motoren er på vei inn.. ;)

#27645  av CelicaTurbo

bilder og fremgangsrapporter er vi definitivt glade i :D

#28615  av MR2turbo

I dag fikk jeg endelig tatt ut motoren... Har vært ganske travelt i det siste så det har gått litt tregt :P

Fikk og en kasse med deler nå fra Japan så det er ikke så veldig mye mere jeg trenger før den nye motoren er i...

I tillegg fikk jeg TRD-foringer til hele understellet, tein solid uppermounts til coilover-settet, sånn at jeg ikke får noe flexing der og litt andre smådeler.. ;)

Her er det et par bilder:
Vedlegg
motor og gir.jpg
motor og gir.jpg (80.44 kiB) Vist 906 ganger
tomt motorrom.jpg
tomt motorrom.jpg (129.98 kiB) Vist 906 ganger
bil og motor.jpg
bil og motor.jpg (69.62 kiB) Vist 906 ganger

#28618  av Mr2 Mk2

Tror ikke du skal kjede deg i nærmeste fremtid :wink:

#28717  av chris

Jostein skrev:Tror ikke du skal kjede deg i nærmeste fremtid :wink:
Tror ikke han kommer til å kjede seg på lengre sikt heller :twisted:

#28768  av MR2turbo

har ikke tid til å kjede meg nei.. ;)

I dag har jeg nesten blitt ferdig med å sette i stand Tein demperne som jeg skal ha på.. de er jo litt brukte så jeg plukker de frahverandre, lakker og fikser litt på de..

#28817  av cameleon

MR2turbo skrev:har ikke tid til å kjede meg nei.. ;)

I dag har jeg nesten blitt ferdig med å sette i stand Tein demperne som jeg skal ha på.. de er jo litt brukte så jeg plukker de frahverandre, lakker og fikser litt på de..
Må nok en gang få si at du virkelig gjør en superb jobb med bilen din. Gleder meg som en unge til å se den live :wink:

#28820  av Mr2 Mk2

chris skrev:
Jostein skrev:Tror ikke du skal kjede deg i nærmeste fremtid :wink:
Tror ikke han kommer til å kjede seg på lengre sikt heller :twisted:
Nei du sier vel noe der...Skulle Ønske jeg hadde garasje :cry:

#28839  av MR2turbo

cameleon skrev:
MR2turbo skrev:har ikke tid til å kjede meg nei.. ;)

Må nok en gang få si at du virkelig gjør en superb jobb med bilen din. Gleder meg som en unge til å se den live :wink:
morro å høre det :) har blitt mange timer etter hvert.. ;)

Jostein, det går jo an å gå sammen noen kamerater å leie en plass :)

#28843  av Mr2 Mk2

MR2turbo skrev:Jostein, det går jo an å gå sammen noen kamerater å leie en plass :)
Ja er klar over det,er der sterkt vurdert :wink: Men må prøve å komme meg i en noenlunde stabil øknomi situasjon :roll:

#29172  av MR2turbo

I dag ble jeg ferdig med Tein demperne, så nå er de ferdige og klare til monterting.. har gjort litt småting og lakket de opp.. :)

Må jobbe i helga, men ellers så hadde jeg nok prøvd å fått satt i den nye motoren nå :)

Bilder:
Vedlegg
Tein3.jpg
Tein3.jpg (69.72 kiB) Vist 762 ganger
Tein2.jpg
Tein2.jpg (74.89 kiB) Vist 762 ganger
etter at jeg har fixa litt på de.. Har kjøpt litt nye deler og..
etter at jeg har fixa litt på de.. Har kjøpt litt nye deler og..
Tein1.jpg (69.74 kiB) Vist 762 ganger
Før jeg begynnte å fixe..
Før jeg begynnte å fixe..
teinfør.jpg (83.46 kiB) Vist 762 ganger

#29195  av Morten

Ser særdeles bra ut Markus!
Kanskje purken tilogmed tror det er orginalt siden fjørene er svarte :wink:
Er litt spent på hvor mye forskjell det blir når du får dem på jeg...
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 11