TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Den store "MR2 MKII - Sett i Oslo"-trÃ¥den [BILDER]

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #287860  av Marcus

Skifter navn på denne tråden slik at jeg slipper å starte en ny tråd for hver bil jeg ser i Oslo. Andre er også velkommen til å legge inn biler (og bilder) her..
--
Har sett to MR2er med BD-skilt denne uka.

Tidligere i uken så jeg en utenfor Colusseum i 7-tiden, kjørte videre i retning Majorstuakrysset. Den var svart og standard 90-92. Hvertfall i følge baklyktene ;) Den hadde svarte alu-felger og så ganske bra ut! Synes å huske jeg så ett glimt av de røde bremseklossene der inne også. Fyren hadde svart hettegenser :mrgreen:

Den andre BD-regga jeg så var i kveld faktisk. Rød med standard felger. Sto parkert i gaten ved tøyen/kampen. Også den var 90-92, men det sto "4 ABS" med liten skrift i bakruten.

Er eieren til noen av disse her inne?

Alltid moro med bilder, samme hvor dårlig de er. Dette er den røde jeg så i kveld:
DSC05466.jpg
DSC05466.jpg (57.55 kiB) Vist 6237 ganger
Sist redigert av Marcus den 08 mai 2008 20:30, redigert 1 gang totalt.
 #288995  av Marcus

Ny bil i dag. Denne gangen i Karl Johan kl 21.00, ved Fridays osv.

En grønn MR2 MK2, samme årgang som den røde ovenfor. Dvs samme baklys. Denne hadde ikke vinge, og hadde en annen front enn standard. Med sideskjørt. Fyren som kjørte var blond.
Jeg sto litt lenger fra veien da den var på sitt nærmeste, så når jeg var ved veien så var den litt for langt borte. Rakk ikke å fokusere da jeg hadde det litt travelt, men fikk tatt ett (dårlig) bildebevis da hvertfall :mrgreen:
DSC01959.JPG
DSC01959.JPG (1.59 MiB) Vist 5255 ganger
Noen som har sett denne før? Er han her inne?
 #292579  av Marcus

Nå har jeg sett flere røde, grønne, gullfarget og andre MR2er når jeg har vært ute å kjørt med MR2en i sentrum/akershus, men ser ikke akkurat ut som de er her inne :roll:
Så en blå MR2 MKII i klettbakken ved innkjøringen til Trondheim også. Jeg hilste, men tror ikke de skjønte hvorfor :roll:

Hvor mange er det i Oslo-området egentlig? Er det virkelig så få som er registrert her inne på forumet?
 #292765  av Lørnings

Mye MR2'er rundt her ja, og få registrerte dessverre, men carspottinga hadde jo bare vært full av mr2'er hvis alle de var registrert! :P Mr2'er har jeg faktisk gitt opp og hilse på, men man vipper da med lyktene når det kommer en Celica, Supra eller annen forhåpentligvis entusiast-eid bil :D
 #293043  av Marcus

Er jo så tungvint å få de ned igjen, må jo av med lysene å greier.. Vifter med hånda jeg :wink:
Men ja, begynner å lure på hvor få som faktisk er registrert. I dag så jeg enda en jeg ikke har sett før..

Klokken 18:30 var det en rød MKII med blanke lykter foran, og grå striper langs sidene som sto parkert på YX-stasjonen mellom skøyen og vekerø. Føreren så ut som en ung gutt.
 #293203  av Lørnings

Ikke hvis du bare blunker med lyshornet?Jeg kan ihvertfall blunke med fjernlysene og da vipper lyktene opp og ned igjen :wink: Det er sykt mange rundt her, men få på forumet :P
 #293204  av sindrejl

man må kappe en liten ledning på mk2 for at lyktene skal dette ned igjen automatisk om man bare "blunker" :)
 #293211  av Daniel HS

sindrejl skrev:man må kappe en liten ledning på mk2 for at lyktene skal dette ned igjen automatisk om man bare "blunker" :)
Funker dette på Celica st185 også?
 #293261  av Marcus

Aha, nei mine blir bare stående oppe..

Så forresten en BG-registrert rød MKII med rød 90-93 bakplate(Sprayet rød der den er opprinnelig svart. Se første bilde på denne siden) kjøre opp mot Vika i krysset bak Aker brygge rundt 18-18.30 i går. Synes jeg ser nye MR2er hele tiden her i Oslo. :roll:
 #293322  av Ã¸xseth

Marcus skrev:Synes jeg ser nye MR2er hele tiden her i Oslo. :roll:
blitt de nye "bmw pakkis" bilen :mrgreen:
 #298636  av Marcus

Marcus skrev: Tidligere i uken så jeg en [BD-registrert MR2] utenfor Colusseum i 7-tiden, kjørte videre i retning Majorstuakrysset. Den var svart og standard 90-92. Hvertfall i følge baklyktene ;) Den hadde svarte alu-felger og så ganske bra ut! Synes å huske jeg så ett glimt av de røde bremseklossene der inne også. Fyren hadde svart hettegenser :mrgreen:
SÃ¥ denne i dag noen kvartaler unna sist gang. Fikk tatt ett lite bilde:
IMG_0087.jpg
IMG_0087.jpg (53.33 kiB) Vist 5589 ganger
 #323332  av Marcus

FÃ¥r vel oppdatere denne litt da.

I dag tidlig (ca 11) så jeg en hvit (førerhuset/taket var svart) MKII med amerikanske norske bakskilt, vanlig foran. Uten vinge og med mørke baklykter (sotet?). Regnummer ender på ...200 eller noe. Ble sett på shellen på Marienlyst.

Så en svart MKII i går som tok av ringen ved Ullevål stadion, ved bilforetningen der.. Standard rev1

Har sett en rød MKII med scoop og hvit midtplate flere ganger, sist sett i majorstuekrysset denne uka.
En rød med svart rev1-vinge ble også sett i nærheten av årvoll/bjerke.
Så også en svart(reg nummer som startet på 54?) på lysaker i retning Stabekk tidligere denne uka også..

Er jo en del av dem rundt her, men så legger jeg kanskje merke til alle også? :roll: