Jeg har hatt en tanke i hodet en liten stund som går ut på å bygge en driftebil, noe som har med at jeg har vanket litt for mye med "wanabe" drifterene Ole Tommy og Christian.
Eneste problemet er at jeg ikke har økonomi eller tillatelse fra "tilsynsføreren" til å drive med den sporten. (Jeg burde også gjøre meg ferdig med prosjektene mine
) Så jeg tenkte kanskje jeg skulle dele ideèn med dere slik at noen bygger den
Så her er tanken: Toyota A86 er jo kjent for å være bilen som alle forbinder med sladding. Den er ikke langt unna de fysiske målene til Toyota mr2mk1, så forstillingen burde være en enkel sak å bytte over. Ekstra utslag på styringen er jo bare å kjøpe ferdig. Bakstillingen er jeg litt usikker på, men den kunne være en miks av a86 deler og en "skuddsikker" bakaksling. For å spinne må en jo ha litt effekt og dreimoment, så en 1uzfe motor burde være perfekt når den er så lett i forhold til hva den leverer av effekt. Når det gjelder gearkasse er jeg litt usikker, men kanskje en suprakasse...Da er det bare å kappe vekk hulkassene foran, overflødig torpedovegg, tunnell og sveise inn en rørramme til støtdempertårnene. Det jeg tenkte under montering av motor var å ha to vekter, en foran og en bak slik at vekten prosentvis blir lik fram og bak som en a86 slik at en kan bruke justeringer av camber, toe inn, støtdempere, etc fra de som har brukt a86en i åresvis til drifting...og de vet hva som fungerer. Det hadde vært kult å ha en bil på disse driftestevnene som var av et annet merke en Nissan S "ett eller annet"....Da er det bare å sette igang å kutte ut "Frunken" og putte V8eren oppi der 

Mine prosjekter som ikke hadde vært realisert uten hjelp fra "bil-kompiser" her på Ts-ogn:
Mr2 Mk1 3vzfe.Ms2.Edis-6.Lc-1.
Mr2 Mk1 1uzfe.Ms2.Edis-8.Lc-1.