TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 93'mod MR2 mkII langtids prosjekt

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #280738  av inzane2012

nja, hadde en periode lyst å bli kvitt bilen ja, men i den standen den var da så hadde jeg nok ikke fått så mye for den, pluss at den perioden jeg har vert uten bil så har jeg nesten ikke vert inne på forumet heller...men har bestemt meg for at jeg ikke skal selge bilen med det første;) så nå blir det neste steget og fikse brekket og baklysene, til sommeren når ferie pengene kommer blir det hellakkering for å bli kvitt det lappeteppet som lakken er i nå;)

og som en liten notis så er det og store sjangser for at jeg flytter med fruen til trøndelag til sommeren og, nærmere bestemt til malvik:)
 #290771  av inzane2012

har ENDELIG fått bilen på veien igjen etter at dynamoen tok kvelden ei uke etter at jeg fikk den igjen av toyota:) har fått på border fronten og kjøpt meg noen nye felger til bilen, så jeg slenger ut ett par bilder her nå, er tatt med mobilen, så kvaliteten er ikke like bra som en del av di bildene som di hobbyproffene som er her på forumet og tar supre bilder, men dere ser nå hva det går i hvertfall;)

har stått å polert og rubbet på bilen idag i flere timer, ble ganske fornøyd med resultatet, men med tanke på hvor dårlig lakken tydligvis har blitt stelt før den kom i mitt eie er nok eneste håpet å få den hellakkert...
Vedlegg
7 - Kopi.JPG
7 - Kopi.JPG (191.71 kiB) Vist 1843 ganger
med di nye felgene, MYE bedre enn mine gamle
med di nye felgene, MYE bedre enn mine gamle
8.JPG (159.08 kiB) Vist 1837 ganger
nye tåkelys fra biltema, lyser faktisk utrolig bra ut til sidene
nye tåkelys fra biltema, lyser faktisk utrolig bra ut til sidene
9.JPG (141.11 kiB) Vist 1845 ganger
11.JPG
11.JPG (186.89 kiB) Vist 1837 ganger
måtte nesten polere felgene og når jeg først var i gang
måtte nesten polere felgene og når jeg først var i gang
12.JPG (194.65 kiB) Vist 1839 ganger
 #290776  av inzane2012

slenger ut ett bilde til av hvordan fronten ser ut i mørket og:)

får det ikke med på bildet, men lyset er har et gulskjær i seg som gjør at det ikke gir fullt så godt lys, men går vel ann å sette i noen andre pærer:)
Vedlegg
synd det ble ganske tøft jeg:)
synd det ble ganske tøft jeg:)
14.JPG (55.53 kiB) Vist 2163 ganger
 #294164  av inzane2012

ja, da har jeg akkurat byttet ut di smågrusomme "lexus" lyktene mine med 94+ lykter, og det kom seg betraktelig:) bilder kommer om en liten stund:)

MEN: jeg oppdaget ganske fort at jeg har ett lite "problem" om en kan kalle det det:) hehe, fordi når jeg trykker på bremsepedalen, så tennes bådebremselysa og tåkelysa?? og tåkelysa ser ikke ut til å fungere i det hele tatt?? jeg oppdaget fort når jeg drev på og knotet med å bytte lykter at pluggen på hovedledningen og den som kommer fra lyktene begger er hunn plugger, så det jeg gjorde var å klippe av den hannpluggen fra det gamle ledningsnettet og skjøyte det på hovedledningen...
 #294167  av James

Ble bra dette inzane2012! Liker fronten godt. Gi bilen sidekjørt, bakfanger og litt senk så er du der :wink:
 #294172  av Mr2Even

inzane2012 skrev:ja, da har jeg akkurat byttet ut di smågrusomme "lexus" lyktene mine med 94+ lykter, og det kom seg betraktelig:) bilder kommer om en liten stund:)

MEN: jeg oppdaget ganske fort at jeg har ett lite "problem" om en kan kalle det det:) hehe, fordi når jeg trykker på bremsepedalen, så tennes bådebremselysa og tåkelysa?? og tåkelysa ser ikke ut til å fungere i det hele tatt?? jeg oppdaget fort når jeg drev på og knotet med å bytte lykter at pluggen på hovedledningen og den som kommer fra lyktene begger er hunn plugger, så det jeg gjorde var å klippe av den hannpluggen fra det gamle ledningsnettet og skjøyte det på hovedledningen...
Ja 94-baklysa er mye finere ja, blir kult å se bildene, hvordan den ble :) Ledningsnettet på de gamle er nok anderledes satt opp så lysa blir feil når du bruker de på de nye baklyktene. Jeg kuttet av hunn-kontakten i bilen og brukte små kabelsko som jeg puttet inn på riktig sted i baklysa, det funket..
Bilen din er forresten kommet seg betraktelig :)
 #294187  av inzane2012

James skrev:Ble bra dette inzane2012! Liker fronten godt. Gi bilen sidekjørt, bakfanger og litt senk så er du der :wink:
ja, det kommer, etterhver, men har ikke så mye penger å rutte med, og har ingen mekke plass så må stå ute hver gang jeg jobber med bilen... sånn som idag stod jeg ute å dilla med di nye lyktene i ett par tima i til tider ganske bra med regn:( men det var nå verdt det:)

senking er jeg mer usikker på faktisk, men vi får se hva som skjer etter at jeg flytter, er ganske mange fartshumper her i bygda:)
 #294196  av inzane2012

Mr2Even skrev:
inzane2012 skrev:ja, da har jeg akkurat byttet ut di smågrusomme "lexus" lyktene mine med 94+ lykter, og det kom seg betraktelig:) bilder kommer om en liten stund:)

Ja 94-baklysa er mye finere ja, blir kult å se bildene, hvordan den ble :) Ledningsnettet på de gamle er nok anderledes satt opp så lysa blir feil når du bruker de på de nye baklyktene. Jeg kuttet av hunn-kontakten i bilen og brukte små kabelsko som jeg puttet inn på riktig sted i baklysa, det funket..
Bilen din er forresten kommet seg betraktelig :)
var det jeg gjorde og når jeg drev på, jeg satte bare sammen di gamle kontaktene og klippet di av og så skjøtet jeg på ledningene fra hankontakten på samme farge på hovedkabelen, ser ikke så veldig profft ut, men det funker, pluss at jeg syns det ser litt kult ut at jeg bare har 2 kjørelys til vanlig, og 4 bremselys:)
 #294208  av Mr2Even

inzane2012 skrev:
var det jeg gjorde og når jeg drev på, jeg satte bare sammen di gamle kontaktene og klippet di av og så skjøtet jeg på ledningene fra hankontakten på samme farge på hovedkabelen, ser ikke så veldig profft ut, men det funker, pluss at jeg syns det ser litt kult ut at jeg bare har 2 kjørelys til vanlig, og 4 bremselys:)
Ja det er tøft :) Legg ut noen bilder snart da ;)
 #294216  av inzane2012

Mr2Even skrev:
inzane2012 skrev:
Ja det er tøft :) Legg ut noen bilder snart da ;)
jepp, får se om ikke jeg får lagt ut noen i morgen kveld, tok noen med mobilen, men får ikke lagt di inn på dataen av en eller anna merkelig grunn:(...
 #294378  av inzane2012

ja da får jeg vel ta å slenge ut noen bilder av den nye bakparten til bilen min da:)

ser ut som jeg har tatt litt på plasten forran linsa på mobilen min så kvaliteten er ikke så bra, men dere ser nå uansett va det går i:)
Vedlegg
sånn va den før
sånn va den før
DSC00168.JPG (483.98 kiB) Vist 1836 ganger
sånn er den nå
sånn er den nå
DSC00130.JPG (107.12 kiB) Vist 1837 ganger
DSC00132.JPG
DSC00132.JPG (130.31 kiB) Vist 1837 ganger
DSC00133.JPG
DSC00133.JPG (137.21 kiB) Vist 1838 ganger
 #294383  av Mr2Even

Tøft 8) Og nå slipper du å få vann inn i lyktene :)
 #294385  av inzane2012

Mr2Even skrev:Tøft 8) Og nå slipper du å få vann inn i lyktene :)
det, pluss at nå ser vertfall folk meg når di kommer bakfra i mørket... ehhh... det hørtes kanskje litt mer koffert enn beregna;) hehe...
 #294400  av Mr2Even

inzane2012 skrev:
Mr2Even skrev:Tøft 8) Og nå slipper du å få vann inn i lyktene :)
det, pluss at nå ser vertfall folk meg når di kommer bakfra i mørket... ehhh... det hørtes kanskje litt mer koffert enn beregna;) hehe...
Hehe :lol:
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8