Da er endelig "gliset" på plass på gårdsplassen og prosjektet kan begynne!
Bilen vil bli brukt som vinterbil nå i år og jobbing begynner til våren neste år.
Bilen vil få noen småmods nå for å få den godkjent og registrert + litt småplukk/kosing.
Følgende vil bli gjort denne måneden:
- Nye baklykter (Originale Toyota)
- Nye slanger til/fra oljekjøler (Originale Toyota). Forrige eier har montert ett slags blått K-rør...WHAT??
- KN luffilter
- KN Oljefilter
- Denso Iridium plugger
- *Rensing* med Castrol Magnatec Olje, for deretter å kjøre med Castrol EDGE 0W-40 racing olje
- Vask (innvendig, utvendig, motor)
- Polering
- Spoling, breiing, sladding og nesten kræsj!!!! hehe
Etter endt vintermoro så er planen følgende:
Motor:
4AGE 16V

- TODA forged piston set (ø81.00mm / ø81.25mm / ø82.00mm)
- High power camshaft IN 280 (10.3) x1 EX 288 (10.5) x1
- Adjustable cam pulleys x2
- Inner-shim KIT
- TODA Fuel computer.(Standard computer trade-in)
- Fuel MAP switch ( fuel control) with fuel regulator
- Sports injection KIT
- Magnecor tenningskabler

TRD termostat med tidlig åpning

Fensport Alloy Alternator Pulley

Justrérbar bensintrykksregulator

Samco Radiatorslanger

TRD heavy duty motorfester
Sun Hyper Ground System

Sun Hyper Voltage System

Carbon Radiatordeksel

Eksos:

"For ultimate power the 4-1 type exhaust manifold design is the one to use.
The problem is that power is only made from 4,500 rpm in the process removing drivability.
TODA racing have designed a 4-2-1 system which restores drivability 15% more torque with only 1.5% loss of power.
# TODAs 4-1 type used for comparison.(18100-860-000)
A bench test(Equal length 4-2-1+ Taper) Design.
Taper design is adopted from feedback from both racing and the bench testing.
Race type high flow junction.
Each section of the manifold has optimized pipe lengths, diameters,
and angles as well as high flow junctions.
Made of light weight stainless steel for both durability and looks.
Flange manufactured by high precision machining center. (exhaust port ø38mm)
Standard catalyst can be used."
Er litt usikker på eksossystemet ennå, men det blir enten:

eller

Sistnevnte er jo definitivt råest, da dette er et rent racing anlegg, men det blir nok også så godt som umulig å få godkjent.
Mulig jeg kjøper begge og bytter mellom bane og gatebruk.
Drivlinje:
Toda Clutch og svinghjul kit

eller
Cusco Super Single Clutch system (God for 400hk og 390nm..kanskje litt overkill i en 4AGE?)

Cusco MZ LSD

TRD Quickshift

Cusco Shift lever collar

Understell/oppheng:
Fightex N1 Coilover Kit

Superflex Polyurethane foringer

Cusco Pillowball tension rod

Cusco Control arm

Cusco Pillowball uppermount

Cusco Rear lateral links

Cusco Anti roll bar

Cusco Carbon Fiber Strut bar

Cusco Roll Center Adjuster

Cusco Lower Arm

Technotoytuning Tracktion Brackets

Technotoytuning Front Strut Tri-Bar

Bremser:
Wilwood Big Brake Kit

Cusco Brake Master Cylinder Stopper

Ferrodo DS2.11 (hvis det finnes til AE86)

Karosseri:
Carbon bakluke m/Lexan "glass"


Carbon speil

Carbon frontrutelist

Carbon fremskjermer

Carbon Panser

Carbon Takluke

Når det gjelder bodykit så er jeg veldig usikker på hva jeg vil ha.
Eneste jeg vet er at jeg vil ha det i carbonfiber om mulig (men det er ikke ett must)
Noen som har noen gode forslag til frontfanger,bakfanger og sideskjørt?
Interiør:
Carbon Dashboard

Carbon Dørsider

Har vurdert bur, men er fortsatt usikker på dette.
Har heller ikke klart å finne noen stoler jeg har lyst på ennå.
Hjul:
Her er jeg også rimelig blank foreløpig. Forslag taes imot med takk
Bilen vil bli brukt som vinterbil nå i år og jobbing begynner til våren neste år.
Bilen vil få noen småmods nå for å få den godkjent og registrert + litt småplukk/kosing.
Følgende vil bli gjort denne måneden:
- Nye baklykter (Originale Toyota)
- Nye slanger til/fra oljekjøler (Originale Toyota). Forrige eier har montert ett slags blått K-rør...WHAT??
- KN luffilter
- KN Oljefilter
- Denso Iridium plugger
- *Rensing* med Castrol Magnatec Olje, for deretter å kjøre med Castrol EDGE 0W-40 racing olje
- Vask (innvendig, utvendig, motor)
- Polering
- Spoling, breiing, sladding og nesten kræsj!!!! hehe
Etter endt vintermoro så er planen følgende:
Motor:
4AGE 16V

- TODA forged piston set (ø81.00mm / ø81.25mm / ø82.00mm)
- High power camshaft IN 280 (10.3) x1 EX 288 (10.5) x1
- Adjustable cam pulleys x2
- Inner-shim KIT
- TODA Fuel computer.(Standard computer trade-in)
- Fuel MAP switch ( fuel control) with fuel regulator
- Sports injection KIT
- Magnecor tenningskabler

TRD termostat med tidlig åpning

Fensport Alloy Alternator Pulley

Justrérbar bensintrykksregulator

Samco Radiatorslanger

TRD heavy duty motorfester
Sun Hyper Ground System

Sun Hyper Voltage System

Carbon Radiatordeksel

Eksos:

"For ultimate power the 4-1 type exhaust manifold design is the one to use.
The problem is that power is only made from 4,500 rpm in the process removing drivability.
TODA racing have designed a 4-2-1 system which restores drivability 15% more torque with only 1.5% loss of power.
# TODAs 4-1 type used for comparison.(18100-860-000)
A bench test(Equal length 4-2-1+ Taper) Design.
Taper design is adopted from feedback from both racing and the bench testing.
Race type high flow junction.
Each section of the manifold has optimized pipe lengths, diameters,
and angles as well as high flow junctions.
Made of light weight stainless steel for both durability and looks.
Flange manufactured by high precision machining center. (exhaust port ø38mm)
Standard catalyst can be used."
Er litt usikker på eksossystemet ennå, men det blir enten:

eller

Sistnevnte er jo definitivt råest, da dette er et rent racing anlegg, men det blir nok også så godt som umulig å få godkjent.
Mulig jeg kjøper begge og bytter mellom bane og gatebruk.
Drivlinje:
Toda Clutch og svinghjul kit

eller
Cusco Super Single Clutch system (God for 400hk og 390nm..kanskje litt overkill i en 4AGE?)

Cusco MZ LSD

TRD Quickshift

Cusco Shift lever collar

Understell/oppheng:
Fightex N1 Coilover Kit

Superflex Polyurethane foringer

Cusco Pillowball tension rod

Cusco Control arm

Cusco Pillowball uppermount

Cusco Rear lateral links

Cusco Anti roll bar

Cusco Carbon Fiber Strut bar

Cusco Roll Center Adjuster

Cusco Lower Arm

Technotoytuning Tracktion Brackets

Technotoytuning Front Strut Tri-Bar

Bremser:
Wilwood Big Brake Kit

Cusco Brake Master Cylinder Stopper

Ferrodo DS2.11 (hvis det finnes til AE86)

Karosseri:
Carbon bakluke m/Lexan "glass"


Carbon speil

Carbon frontrutelist

Carbon fremskjermer

Carbon Panser

Carbon Takluke

Når det gjelder bodykit så er jeg veldig usikker på hva jeg vil ha.
Eneste jeg vet er at jeg vil ha det i carbonfiber om mulig (men det er ikke ett must)
Noen som har noen gode forslag til frontfanger,bakfanger og sideskjørt?
Interiør:
Carbon Dashboard

Carbon Dørsider

Har vurdert bur, men er fortsatt usikker på dette.
Har heller ikke klart å finne noen stoler jeg har lyst på ennå.
Hjul:
Her er jeg også rimelig blank foreløpig. Forslag taes imot med takk

Sist redigert av k_one den 09 jul 2008 00:32, redigert 1 gang totalt.