TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• ujevn gange rykking.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #292857  av inzane2012

hmmm, jeg helte nedpå ei flaske med sånn dyserens og ser ut til ha en viss virkning, for motoren har di siste dagene gått mye jevnere på tomgang og ikke så mye rykking på lavt turtall i 1. og 2. gir...

MEN di siste dagane har jeg merket mer rykking når jeg kjører i 50kmt i 3. gir, rykker framover helt til jeg trykker ned gasspedalen og slipper opp igjen...får se om jeg har mer flaks med bytting av rotor, fordeler, kabler og plugger da:) hehe...

burde gått ann å slått sammen to tråder her siden meg og trådstarter har så og si di samme problemene:)
 #292861  av Larsen

inzane2012 skrev:hmmm, jeg helte nedpå ei flaske med sånn dyserens og ser ut til ha en viss virkning, for motoren har di siste dagene gått mye jevnere på tomgang og ikke så mye rykking på lavt turtall i 1. og 2. gir...

MEN di siste dagane har jeg merket mer rykking når jeg kjører i 50kmt i 3. gir, rykker framover helt til jeg trykker ned gasspedalen og slipper opp igjen...får se om jeg har mer flaks med bytting av rotor, fordeler, kabler og plugger da:) hehe...

burde gått ann å slått sammen to tråder her siden meg og trådstarter har så og si di samme problemene:)
Det er vel egentlig dumt. Sånn jeg ser det så kan probleme dere to være vidt forskjellige selv om det kan ligne på beskrivelse du legger ut på forumet...
 #293014  av Rallybadguy

Helgeland skrev:di 2-3 siste dagene har motoren svevet veldig ujevnt når motoren er kald. varierer i turtall og kommer nesten smelle lyder av eksosen. men ikke smell men mer dunk...

jeg har ikke byttet plugger eller ledninger eller fordelerlokk. men er dette noe jeg kan prøve og bytte?? eller er det andre ting det kan være.. alt forsvinner når motoren er varm...

innsuget må vel av for og bytte tennkablene er dette stress og ta av??
Tipper på at det er varmeelementet i lambdaen din som er gåen. Min er akkurat lik utenom at jeg ikke har smell/dunk i eksos. Drar dårlig til gassen passerer et visst punkt og da tar den ut. Tipper på at det har med at bensinmengden ved mye pådrag renges ut ifra tabell og ikke lambda. Mao. Lambda gir feil signal som resulterer i feil bensinmengde, men når ECU slår over på tabell funker det fint. Grunnen til at jeg tror det er lambda (Hos meg iallefall) er at når jeg byttet eksosanlegg så hadde jeg problemer med og få ting løst. Det ble endel banking og slåing og etterpå var det en klirrelyd i lambda.

Jeg har ingen problemer etter 5 min. kjøring.

Geir Helge
 #293030  av Helgeland

Rallybadguy skrev:
Helgeland skrev:di 2-3 siste dagene har motoren svevet veldig ujevnt når motoren er kald. varierer i turtall og kommer nesten smelle lyder av eksosen. men ikke smell men mer dunk...

jeg har ikke byttet plugger eller ledninger eller fordelerlokk. men er dette noe jeg kan prøve og bytte?? eller er det andre ting det kan være.. alt forsvinner når motoren er varm...

Tipper på at det er varmeelementet i lambdaen din som er gåen. Min er akkurat lik utenom at jeg ikke har smell/dunk i eksos. Drar dårlig til gassen passerer et visst punkt og da tar den ut. Tipper på at det har med at bensinmengden ved mye pådrag renges ut ifra tabell og ikke lambda. Mao. Lambda gir feil signal som resulterer i feil bensinmengde, men når ECU slår over på tabell funker det fint. Grunnen til at jeg tror det er lambda (Hos meg iallefall) er at når jeg byttet eksosanlegg så hadde jeg problemer med og få ting løst. Det ble endel banking og slåing og etterpå var det en klirrelyd i lambda.

Geir Helge

okei.. takk for bra svar.. går det ann og måle lamdaen vet at denne er ganske dyr hos toyota? er det selve lambda som e gåen då??
 #293139  av Rallybadguy

Helgeland skrev:
Rallybadguy skrev:

Geir Helge

okei.. takk for bra svar.. går det ann og måle lamdaen vet at denne er ganske dyr hos toyota? er det selve lambda som e gåen då??
Varmeelemetet er en del av lambdaen ja, så hele lambdaen må byttes.
Vet lite om måling av lambdaen.. Jeg syntes også den var dyr, så jeg bestilte på twosrus.com Har ikke fått montert enda. Er på jobb i nordsjøen til 25.06.08 :(
OBS. Min er en 91 uten turbo og lambdaen min har fire ledninger. Hvis du har lik og skal bestille fra twosrus må du finne den under MR2 MKI.... Aner ikke hvorfor. :?
 #293297  av Helgeland

takker... forsto jeg deg rett? hvis jeg bestiller fra twosrus så må jeg bestille til mr2mk1??
 #293466  av Rallybadguy

Helgeland skrev:takker... forsto jeg deg rett? hvis jeg bestiller fra twosrus så må jeg bestille til mr2mk1??
Du må se hvor mange ledninger som kommer ut fra lambdaen din.
SÃ¥ bestiller du ny med like mange ledninger :)
 #296755  av mr2storbrua

Det er vel egen feilkode for lambda? Jeg har også litt rykking fra ca 2500-3500rpm på kald motor, men eneste feilkode er ingen speedpulse (fjernet for å fjerne fartssperre).
 #296782  av JK86

vel dette er litt off topic men nå som jeg har satt inn en jdm motor i min. må jeg fjerne farts sperre da?
 #296783  av SW20Ronny

jeg har probleme motsatt.. rykker og napper litt når den er varm før det begynner og dra...??
 #296844  av mr2storbrua

JK86 skrev:vel dette er litt off topic men nå som jeg har satt inn en jdm motor i min. må jeg fjerne farts sperre da?
Fartsperra skal være på 180 km/h, så det tar ikke så lang tid å finne ut av :wink: