TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hachi-Roku Levin (AE86) bane/gatebil

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #296766  av 2r-e-rik

k_one skrev:
apehest skrev:Mja. Søkte litt på rustfjerning med syre og kom over den tråden her på bilforumet http://www.bilforumet.no/lakk-karosseri ... anbil.html
Les litt nedover.
hm...interessant lesning...her må det forskes litt før jobben gjøres skjønner jeg! takk for tipset ;)
angående bs teknikk. han er DYR!!!! han gir alltid en lavere pris enn det du må betale..
når det gjelder tiden han sier det tar før du får igjen bilen er også bare tull.. gange med to så nærmer du deg..

jeg kjenner fler som har fått duppet bilen sin hos han.. jeg har sett mange biler han har duppet
Ã¥ jeg ville ikke duppet hos han.
han borrer hull i bilene for at all syre skal renne ut igjen. og da snakker vi om 20mm hull.

DESSUTEN: bilene begynner å ruste igjen. syregrunning, sink primer, varm/kald galvanisering holder IKKE. alle rust porer må sandblåses.....

men det værste: mye syre kommer ikke ut igjen. bilene blir bare spylt etter dupping. å det holder ikke..
syre ligger igjenn i plateskjøter og det ligger der å fortsetter å tære metallet.
 #296973  av k_one

Supramk3turbo skrev:Dette høres virkelig bra ut :) Hva med et par bilder av bilen??
Her er noen bilder av bilen etter første runde med vask og polering:
IMG_1078.jpg
IMG_1078.jpg (386.48 kiB) Vist 1827 ganger
IMG_1080.jpg
IMG_1080.jpg (420.93 kiB) Vist 1839 ganger
IMG_1079.jpg
IMG_1079.jpg (365.55 kiB) Vist 1837 ganger
Ble ganske fornøyd med resultatet om jeg får si det selv.
Det slutter aldri å overraske hvor mye polering har å si på en rød bil... :wink:
 #296989  av Supramk3turbo

Ja, se der ja. Ser ut som et bra eksemplar. Dønn orginal??
 #296992  av k_one

Supramk3turbo skrev:Ja, se der ja. Ser ut som et bra eksemplar. Dønn orginal??
Foreløpig helt original ja...eneste jeg har gjort så langt er å skifte plugger, pluggledninger, fordeler, rotor og luftfilter. Med andre ord, vanlige serviceting.
Skal skifte olje og filter i dag eller i morgen, og så har jeg ett par nye baklykter liggende da tåkelyset på venstresiden er knust. Når det er gjort skal jeg vise den for å få på skilter ;)
Bilen er fin den, men bildene lyver nok litt...er litt rust i hjulbuer bak + venstre kanal og takluke. Nederset del av bakluka har også sett bedre dager. Bortsett fra det så virker det meste ganske tight og fint. Uansett ikke noe big deal i og med at det meste skal byttes uansett!
 #297132  av Supramk3turbo

Kan bli en konkurent med AE86drifter sin det her :) Men han er nok "ferdig" litt før deg...
 #297161  av k_one

Supramk3turbo skrev:Kan bli en konkurent med AE86drifter sin det her :) Men han er nok "ferdig" litt før deg...
Ja, han nærmer seg vel ferdig snart gjør han ikke???
Min er jo uansett hatchback og det er jo hakket råere uansett...hehe
 #297869  av apehest

k_one skrev:
apehest skrev:Mja. Søkte litt på rustfjerning med syre og kom over den tråden her på bilforumet http://www.bilforumet.no/lakk-karosseri ... anbil.html
Les litt nedover.
hm...interessant lesning...her må det forskes litt før jobben gjøres skjønner jeg! takk for tipset ;)
Akkurat hatt en hyggelig samtale med Borg Sandblåsing ved Oddmund Thon.(Sarpsborg, Østfold. Er å finne på gule sider.)
Karosserimannen min anbefalte han og jeg har sett han har blitt anbefalt på andre fora på nettet. Han ordner det i løpet av en ukes tid og prisen virker veldig rimelig. Etter sandblåsing grunner han hele sulamitten.
Regner det for sikkert at jeg sender bilen opp dit.
 #297877  av k_one

apehest skrev:
k_one skrev:
Les litt nedover.
Akkurat hatt en hyggelig samtale med Borg Sandblåsing ved Oddmund Thon.(Sarpsborg, Østfold. Er å finne på gule sider.)
Karosserimannen min anbefalte han og jeg har sett han har blitt anbefalt på andre fora på nettet. Han ordner det i løpet av en ukes tid og prisen virker veldig rimelig. Etter sandblåsing grunner han hele sulamitten.
Regner det for sikkert at jeg sender bilen opp dit.
Har snakket med litt forskjellige opprettere og lakkerere og dommen er entydig: Sandblåsing gir uten tvil det beste resultatet...så da blir det nok det jeg går for også ;)
 #300789  av k_one

Prosjektet går litt sakte for tiden, grunnet alt for lite tid, men noe progress blir det jo.
Har forløpig gjort følgende:

- Skiftet til Denso Iridium tennplugger
- Skiftet ut tennpluggkablene med nye originale
- Skiftet original fordeler og rotor
- Skiftet til KN innsatsfilter

Venter på å få en annen bil ut av garasjen før jeg får gjort noe særlig mer dessverre...og frustrasjonen begynner å bli stor da den har stått i garasjen siden mai. På tide å bli ferdig snart?Klør iallefall i fingrene for å komme igang med Hachi'n.

Forresten så bestilte jeg meg følgende i dag:
Momo Drifting
Momo Drifting
Bilde 1.png (149.31 kiB) Vist 1821 ganger
Syntes det var på sin plass med ett slikt ratt. :D
 #301746  av pkgrette

helt rått digger ae86

men du var du bortom svenesen eksos her om dagen syns jeg så en ae86 der ekke mange av dem.
 #301789  av k_one

pkgrette skrev:helt rått digger ae86

men du var du bortom svenesen eksos her om dagen syns jeg så en ae86 der ekke mange av dem.
Stemmer bra det! Hadde planer om å skifte bakre del av eksosanlegget sånn kjapt før visning, men jeg klarte jo å komme dit akkurat når det stengte..hehe
 #312557  av AE86 Drifter

Har du fått gjort noe på bilen :?:

:?: PÃ¥ tide med litt update og bilder synnes jeg :?:
 #318870  av AE86 Drifter

Hmm har det stoppa helt opp med dere andre AE86 eiere :?: :)