Når jeg gir på veldig så ser jeg at instrumentpanelet blinker svakt veldig fort. Det er nok Electromotive coilene som (DIS) som forårsaker dette, samt at dynamoen nå (pga litt kluss med ledningsnett kobling) bare lader 13,8v..... Jeg har også en del bilstereo og annen elektronikk som trekker mye strøm. Derfor har jeg lenge tenkt på å sette inn ekstra batteri.
Pga vekt har jeg ikke villet sette inn et ekstra batteri. Ikke vil jeg ha det i bagasjerommet heller pga at pga vektfordeling vil en ikke ha vekt bak drivhjulene her.. I fronten er det ikke plass.
Jeg tenkte derfor at kanskje et slikt motorsykkel/moped batteri kunne være løsningen. Sette dette i motor rommet og bruke det som en kondensator for å få stabilisert spenningen.
Hadde dette funket? Eller bør batterier være av samme type, ha samme ampere osv?
Og sist men ikke minst. Ved kobling av et slikt, lar det seg gjøre å koble plussen på hovedkontakten i sikringsboksen i motor rommet? eller blir denne for tynn slik at en må legge opp nye kabler frem til batteriet forran. ?
Pga vekt har jeg ikke villet sette inn et ekstra batteri. Ikke vil jeg ha det i bagasjerommet heller pga at pga vektfordeling vil en ikke ha vekt bak drivhjulene her.. I fronten er det ikke plass.
Jeg tenkte derfor at kanskje et slikt motorsykkel/moped batteri kunne være løsningen. Sette dette i motor rommet og bruke det som en kondensator for å få stabilisert spenningen.
Hadde dette funket? Eller bør batterier være av samme type, ha samme ampere osv?
Og sist men ikke minst. Ved kobling av et slikt, lar det seg gjøre å koble plussen på hovedkontakten i sikringsboksen i motor rommet? eller blir denne for tynn slik at en må legge opp nye kabler frem til batteriet forran. ?
- MR2 TURBO -