TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• da var det min tur til Ã¥ ( ikke) fÃ¥ lappen!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #297945  av Roye

eirik845 skrev:hei da hadde jeg oppkjøring idag men selfølgelig greide jeg å stryke..
faen at jeg kom litt over mot den gule stripa ( som ikke var der) når jeg så får mye til høyre der folk kan komme ut uten at man ser de.. ( i ende av en strekke på 200 meter i 40 sona det er umulig å se noen komme unasett fart og alle kjører rett fordi uten se, ikke at det har noe å si da.) og at bilen skeina litt over mot det andre felta på motoren veien.. seff da sier hu hurpa av en sensor med mensen at jeg gjorde det hele veien og at jeg ikke var trygg i trafiken eller noe piss å hu sa hu var redd og sitti på!! jaja går det ann å ha mensen så jævlig også.. sikkert vanlig å stryke på det når man i tillig hadde litt får stort fart runt rundt en veldig godt oversiktlig rundt kjøring så jeg kansje var litt over i venstre felt, så klart i fra at det var feil alle gangene.. men på motoren veien var hu lyn rask til å prøve å ta i ratte aldri sette noen så raske.. veien er faen ikke 100% rett og jeg hadde full kontroll.

en ting å gjøre er å drekka seg sørpe full hele helga starte nå og la det gå i et til jeg skal på jobb tidlig en mandag morgen.. nei faen vis jeg stryker engang til så kan denne staten dra til helvete og jeg gjør alt jeg vil å drite i alt som heter regler. ( ikke pga bare dette da seff, men jævla fitte norge)

trur dere ikke at når jeg satt å venta på sensoren kom min sensor og en annen en bort til en annen elev og så sa min sensor siden jeg strøk deg sist så bytta vi så du får en annen sensor. og jeg får den hurpa med mensen som strøk den andre eleven som var der sist han hadde oppkjøring.

skulle ikke forundre meg om posten ble stengt.

Eirik

LLOOLL!!

Artig at du deler historien med oss!
 #297966  av ThorT18

Sto på teorien første gang med glans :P Derimot oppkjøringa: STRYK :(
Det sensordama mente jeg gjorde feil var:

- Feil svar på sikkerhetskontroll(sa at det skulle være minst mulig dødgang på rattet, og på nye biler var det ikke normalt med dødgang
i det store og hele)

- Kunne kvelt bilen og skapt farlig situasjon(var på en smal landevei og det kom en lastebil i mot, og jeg brukte bare 3. gir. Motoren
jobba litt tungt, og sensorn mente at jeg KUNNE kvelt bilen, og om jeg hadde gjort det, kunne jeg blitt påkjørt bakfra OM det hadde
vært en bil der. Merk: var ingen bil bak meg og kvelte aldri bilen :roll: )

- Kjørte i 32-33km/t ned en bakke i 30sona i 15-20meter(wtf, hvordan ser dama 2-3km/t forskjell på speedon :shock: )

På andre forsøk fikk jeg samme sensor, ble fittestresset, kvelte bilen når jeg skulle starte, og vips, lappen var min!?!? 8) :roll:
 #298066  av Larsen

bose skrev:er det din feil om du blir påkjørt bakfra? :?
Det kommer litt ann på det. Føreren bak vil måtte ta meste parten av skylden og mest sannsynlig betale, men hvis du ungår å bremse så slipper du kanskje du slipper unna en kolisjon. Den samme praksis med andre type situasjoner også. Du kan ikke forvente at alle greier å følge veitraffikk loven til punkt å prikke, men det vil ikke si at du skal kjøre på dem selv om du har retten på din side.
 #298067  av bose

joda jeg kjøper den... men det er dotten som ligger bak som må påse at avstanden til bilen foran er nokk til han rekker å stoppe innen det smeller...
 #298451  av jumbo

bose skrev:95% av alle bilisteri norge, mener de er bedre enn snittet da :lol: :lol:
Og veldig mange av dem har helt rett :mrgreen:

I følge en spørreundersøkelse Aftenposten hadde relativt nylig, sa 39% av spurte menn at de trodde de var bedre enn snittet, og tilsvarende 18% blant spurte kvinner.

Nå er ironien at langt over 50% av bilførere ER bedre enn snittet, og at begge disse tallene ligger UNDER den andelen som faktisk burde svare ja til et slikt spørsmål.

(Grunnen til at langt over 50% er bedre enn gjennomsnitt har med fordeling å gjøre)
 #298452  av Larsen

jumbo skrev:
bose skrev:95% av alle bilisteri norge, mener de er bedre enn snittet da :lol: :lol:

I følge en spørreundersøkelse Aftenposten hadde relativt nylig, sa 39% av spurte menn at de trodde de var bedre enn snittet, og tilsvarende 18% blant spurte kvinner.

Nå er ironien at langt over 50% av bilførere ER bedre enn snittet, og at begge disse tallene ligger UNDER den andelen som faktisk burde svare ja til et slikt spørsmål.

(Grunnen til at langt over 50% er bedre enn gjennomsnitt har med fordeling å gjøre)
Det høres ut som en dårlig regnefeil...
 #298473  av kennethx

Larsen skrev:
jumbo skrev:

Det høres ut som en dårlig regnefeil...
Ikke nødvendigvis, det betyr bare at de som er dårliger enn snittet, er VELDIG mye dårligere en snittet og trekker snittet godt ned under 50% merket :)

La oss si at vi har et utvalg førere med følgende kjøreferdighet, der høyere tall er bedre ferdigheter: 1,1,10,11,12,13

Summen av disse blir 48. Gjennomsnittet blir 8. Det vil si at 2 av 6 er (33,3%) under snittet, og 4 av 6 (66,6%) er over snittet ;)