TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Motorproblemer 3s-gte (2 gen)

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #297605  av Larsen

Xlr8 skrev:kan sjekke hva som sjer på min så snart wastegaten er på plass. kan du beskrive hvordan bilen oppførte seg og hvilke ting du utelukket?

men vist de er slik som du sier med den skal gi en feil ved full gass kan de jo vere tps sensoren.
på min knakk di små "tappene" som drar den med rundt plutseligt fororsakte mye nykking og slikt.
Nei for selve TPS sensoren gir riktig måleverdier, jeg mistenker at forige person har koblet opp ledningsnettet feil. Symptomene er rett og slett at den får alt for mye bensin så fort turboen begynner å lade litt.
 #297654  av Xlr8

okey da skal jeg holde kjeft:P
men kom probleme først ette dp ble byttet?
 #297661  av Larsen

Xlr8 skrev:okey da skal jeg holde kjeft:P
men kom probleme først ette dp ble byttet?
Nei det virker ikke sånn. Etter hva Ronny fortalte meg så ble eksos manifoilen sveiset samtidig. Før det så hadde vist ikke bilen ladet noe særlig med trykk i det hele tatt. Problemet nå er den dytter ut alt for mye bensin med en gang turboen begynner å lade. På full gass så går den noe bedre, men ikke optimalt.
 #298878  av SW20Ronny

da var bilen fikset... fant en sprekt slange på overgangen fra turbo til røret på ic. var ikke lett og se pga isolasjonstauet som var over...
men takker for alt av tips og svar:-)
så er det bare og komme seg ut og kose seg på veien igjen:-)