TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Jeg vurderer seriøst en IS 200

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #293188  av sikkerhet

Hei folkens... Er ny på dette forumet..... Jeg og min familie har alltid vært "Toyotatryner" selv om vi ikke kan brilliere med noen videre gromme modeller. Mine 2 siste biler var Toyota. Den ene er spiker etter en svært stygg front mot front (8 brudd 3mnd på sykehus, varige men osv......) Den andre ble solgt etter ulykken pga. at den har for lavt lavt sikkerhetsnivå. Jeg har nå en V70 som jeg forøvrig er godt fornøyd med. Men..... Jeg skal ha en bil til......Det trenger ikke være familiebil alla v70. I den forbindelse er Lexus IS er svært fristende.... Jeg tenkte å bruke oppmot 300 000,- Så spørsmålene: Først: Sikkerhetsnivå... Hva kan man si om det? Jeg har funnet noe på nettet men er ikke helt fornøyd... Jeg skal ha automat selv om jeg vet at det setter noen begrensinger... Hvordan er det med den autokassen egentlig? Tåler den litt trim? Har dere noen linker til firma som tuner og selger utstyr/styling slik at jeg kan se mulighetene med bilen hvis jeg kjøper? Har fått med meg at det finnes en IS300 men den har jeg konkludert med at blir litt for rå for en 2 barnsfar som meg.... IS250 har jeg også sett omtalt.... Hva er det for noe? Er det en oppgradert IS200? Ser på tyske nettsider at de nærmest gir vekk IS-modellene der.... Mange fristende eksemplarer der som også havner innenfor mitt prisleie avgifter tatt i betraktning... Noen her som har importert og fra hvor, erfaringer osv....
Dette var mye spørsmål på engang... Håper på svar.

Dette skal jeg ikke oppleve igjen:
Vedlegg
IMG_0611.JPG
IMG_0611.JPG (586.48 kiB) Vist 1569 ganger
IMG_0609.JPG
IMG_0609.JPG (611 kiB) Vist 1573 ganger
 #293193  av Geir

Jeg har nå hatt gleden av å ha både 1 og 2.gen IS. IS200'en importerte jeg fra Sveits, og IS220'n fant jeg i Tyskland.

1.gen IS er vel ikke stort annet enn middelmådig når det gjelder sikkerhet etter dagens normer og krav. 2.gen derimot er noe helt annet. Der finnes det airbags i "hue og ræva" ++. Etter det jeg kan huske fikk den fem "stjerner" hos NCAP.

Når det gjelder IS250 kan du bare legge fra deg tanken, da disse koster fra 420.000,- og oppover. Se på Finn.no. IS250 er en del av modellsegmentet av 2.gen IS. En pent brukt IS220d (også 2.gen) kommer også på over 400k. IS300 (1.gen) måtte du evt tatt inn fra USA, men som du selv skriver tror jeg ikke er noe å gå for. Da sitter vi jo igjen med IS200, noe som absolutt ikke trenger å være negativt. Bilen er utrolig driftssikker, og svært god å kjøre. Utstyrsnivå varierer, og personlig ville jeg forsøkt å finne en IS200 Sport. Sportversjonene hadde en del småtteri ekstra i forhold til andre versjoner, som f.eks. alu girkule, pedaler, lister og fabrikktonede bakruter.

En annen interessant greie er at du fint får råd til en strøken IS200 Kompressor med lav km stand når du har opptil 300.000,- å rutte med. Kompressoren har 205 hk, og flytter seg greit. Hadde jeg vært deg ville jeg seriøst vurdert å ta inn en IS200 Kompressor fremfor en "vanlig" IS200. Med det beløpet du har til rådighet kommer til lett til å få fatt på et svært godt eksemplar. Ville dog holdt meg til 2003\2004 mod. 99\00 mod hadde noen skavanker som etterhvert ble rettet.

Bare hyl ut hvis du føler svaret ikke var godt nok eller om du lurer på noe mer! Forøvrig godt å vite at du kom deg ut av den voldsomme kræsjen der...
 #293196  av lexusmann

Velkommen i klubben!! :D
Kan varmt anbefale 1. gen. IS!! :D Var montert TTE kompressor i den jeg hadde, i tillegg til sterkere clutch, annet greinrør, TRD senkesett, TRD effektanlegg var det en skikkelig moroklump av en bil!!! :D Grei på vinteren var den også, noe som i alle fall jeg mener at har mye å si.
Maken til kjøreegenskaper visste ikke jeg at fantes, hehe. Har forresten sett en IS 200 med godkjent kompressor på finn-no, nemlig denne http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... T.svl=Link
Den holder seg godt innafor budsjettet ditt. :lol:

Lykke til med jakten! :wink:
 #298911  av sikkerhet

Jeg har tenkt endel i det siste og er mer og mer sikker på at det er en IS jeg vil ha når jeg skal ha en bil til..... Bilen må på tunet om innen mars/april neste år så jeg holder no øynene åpne. Ser Lexus Norge har en IS tilsalgs nå.... Interessant objekt men feil farge og ikke sport... Men for all del... Det kunne vært noe....

Hvordan er det med automatkassene til Lexus.... Ikke det at jeg har konkrete tanker om å realisere det men vil de foreks. takle et kompressorsett eller bør man være litt forsiktig?
 #298920  av pekle

Ganske sikker på at det var ein fyr hos Toyota Storo som hadde sin 200 automat kompressor på finn.no i vår, så det går nok an. Akkurat kor haldbart det er kan eg ikkje synse så mykje om.

Vurderer å selge min -02 (grønn, aut, 97.000km) rundt påsketider. Har tenkt å tilbringe neste sommar på sykkel og satsar på nyare Lexus neste vinter.
 #299822  av sikkerhet

Geir skrev:Jeg har nå hatt gleden av å ha både 1 og 2.gen IS. IS200'en importerte jeg fra Sveits, og IS220'n fant jeg i Tyskland.

1.gen IS er vel ikke stort annet enn middelmådig når det gjelder sikkerhet etter dagens normer og krav. 2.gen derimot er noe helt annet. Der finnes det airbags i "hue og ræva" ++. Etter det jeg kan huske fikk den fem "stjerner" hos NCAP.

Når det gjelder IS250 kan du bare legge fra deg tanken, da disse koster fra 420.000,- og oppover. Se på Finn.no. IS250 er en del av modellsegmentet av 2.gen IS. En pent brukt IS220d (også 2.gen) kommer også på over 400k. IS300 (1.gen) måtte du evt tatt inn fra USA, men som du selv skriver tror jeg ikke er noe å gå for. Da sitter vi jo igjen med IS200, noe som absolutt ikke trenger å være negativt. Bilen er utrolig driftssikker, og svært god å kjøre. Utstyrsnivå varierer, og personlig ville jeg forsøkt å finne en IS200 Sport. Sportversjonene hadde en del småtteri ekstra i forhold til andre versjoner, som f.eks. alu girkule, pedaler, lister og fabrikktonede bakruter.

En annen interessant greie er at du fint får råd til en strøken IS200 Kompressor med lav km stand når du har opptil 300.000,- å rutte med. Kompressoren har 205 hk, og flytter seg greit. Hadde jeg vært deg ville jeg seriøst vurdert å ta inn en IS200 Kompressor fremfor en "vanlig" IS200. Med det beløpet du har til rådighet kommer til lett til å få fatt på et svært godt eksemplar. Ville dog holdt meg til 2003\2004 mod. 99\00 mod hadde noen skavanker som etterhvert ble rettet.

Bare hyl ut hvis du føler svaret ikke var godt nok eller om du lurer på noe mer! Forøvrig godt å vite at du kom deg ut av den voldsomme kræsjen der...
Du snakker om noen skavanker på 99\00 mod..... Hva slags skavanker snakker vi om...? Greit å vite når jeg skal kjøpe.... Gjelder det kun 99\00 eller alle opp til 2003/2004? (som du anbefaler)
 #299850  av sindrejl

Maske sin bil er nok solgt for å si det slik, men fungerer kurrant med kompressor.. er ikke noe superbil fordi, men merkbart bedre drag for å si det enkelt :)
 #299929  av Geir

sikkerhet skrev: Du snakker om noen skavanker på 99\00 mod..... Hva slags skavanker snakker vi om...? Greit å vite når jeg skal kjøpe.... Gjelder det kun 99\00 eller alle opp til 2003/2004? (som du anbefaler)
99\00 slet med en cd-veksler som tok kvelden rimelig kjapt. Toyota ga 5 års utvidet garanti på disse spillerne, så det er noe du må sjekke hvis du titter på en. Ikke alle har vært smarte nok til å benytte seg av denne garantien. En ny, original spiller koster rundt 14.000,-. Husker ikke det nøyaktige tallet. Ellers er det noen som mener at vannpumpene er en svakhet, men dette kjenner jeg ikke igjen personlig.

01-mod (eller 02? her må noen bekrefte for meg) fikk også en facelift, hvis det kan sees på som en skavank. Da ble det litt xenon og klare blinklys i frontlykt. Ikke alle bryr seg om disse endringene, men det finnes jo noen.

Ellers er denne bilen feilfri. Fryktelig driftssikker bil!
 #304144  av sikkerhet

YYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYEEEEEES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Da er den i havn...... IS 200 kjøpt!!!!! 99/00 modell. Sølvgrå. Kjørt 48 000 km (!), automat.....STRØKEN BIL.... KUN stått i garasje. Strøkent interiør.... Ubetydelige miniriper noen få steder i lakken. Det eneste med bilen er at den ene tåkelykten bør skiftes(dugg.) Min definitive drømmebil er i havn...... HERLIG!!!!!! :D :D :D :D :D :D :D :D
 #304152  av QuiNlan

Gratulerer og velkommen med i klubben! :) Håper du får mange ubeskrivelig deilige mil i den i tiden som kommer. Du vil garantert ikke angre på kjøpet!
 #304160  av lexusmann

Grattis ja og vælkømmi inn her!! :D Du må legge ut noen bilder av doningen, er alltid flott å se en is 200...er cd spilleren skifta?
 #304169  av sikkerhet

lexusmann skrev:Grattis ja og vælkømmi inn her!! :D Du må legge ut noen bilder av doningen, er alltid flott å se en is 200...er cd spilleren skifta?
Niks.... CD-spilleren er ikke skiftet..... Fungerer helt strøkent nå... Snakket med Lexus Bergen ang. dette og fikk beskjed om at egenandelen hvis den ryker er 2500,- pga. en garanti/innbytte ordning som er etablert i kjølvannet av problemene rundt spilleren. 2500,- er overkommelig hvis (når?) den ryker... Men som sagt så fungerer den tilfredstillende nå....Noen bilder laster jeg opp nå umiddelbart......;-)
 #304175  av sikkerhet

Her kommer noen bilder.....
S6300453.JPG
S6300453.JPG (1.51 MiB) Vist 1563 ganger
S6300455.JPG
S6300455.JPG (1.5 MiB) Vist 1554 ganger
S6300454.JPG
S6300454.JPG (1.5 MiB) Vist 1557 ganger
S6300456.JPG
S6300456.JPG (1.48 MiB) Vist 1551 ganger
S6300446.JPG
S6300446.JPG (1.52 MiB) Vist 1553 ganger