TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hva er en mr2 mk1 supercharger verd?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #297336  av sindrejl

mr2pondus skrev:Da blir det Mr2 mk1 3.0 T Awd.
400hk+ i den burde lage midtskill,på de mørkeste stedene av kroppen :twisted:

haha sweet jeezes :P
 #298431  av Iveria

mr2pondus skrev:Da jeg ringte Toyota Norge ang godkjenning,fikk jeg til svar at jeg aldri ville få det.
Årsaken skulle være at SC modellen aldri ble typegodkjent i Europa.
Hadde visst med bremsaekrav opp mot motreffekt etc å gjøre.
Eneste smutthullet er å importere en fra USA.
Etter at det for noen år siden trådte i kraft nye regler,som sier at det som er typegodkjent i Usa,også blir det i Norge,ble det også mulig å
importere SC mod lovlig. Men se opp!Der har de slike ekle automatkasser på mange av dem :shock:

(Necropost)
Dette er mulig. Jeg har en original SC som har norske skilter.
Bilen var TüV godkjent da jeg hentet den i Sverige. Var litt jobb, men dersom du har råd til å TüV'e den er det ikek noe problem. Den er imidlertid ikke typegodkjent som du påpeker, så biler må godkjennes individuelt. Kjenner ikke til regelen om USA-import, men det er mulig du har rett.

Jeg har hatt denne bilen siden 1999 og har fått en del henvendelser fra mange hold i løpet av denne tiden, men såvidt meg bekjent har ingen andre fått godkjent en SC i Norge.

Hva gjelder Toyota Norge har de som policy å ikke hjelpe til med bruktimport og biler de ikek har solgt selv på et eller annet tidspunkt. Biler som denne er de overhodet ikke interessert i å høre om en gang.
 #299995  av advance

Jeg hadde en gang planer om å konvertere til 4agze. Da gjorde jeg en del research og ringte BT mange ganger før jeg kom frem til avdelingen som godkjente veteranbiler. Han sa han godt kunne hjelpe meg å godkjenne bilen med 4agze (eller) turbo så lenge ikke HK oversteg de 165 bilen ble levert med og motorvolum ikke oversteg 1.6... Jeg på min side måtte da skaffe doc på hvilke forskjeller det var på 4age og 4agze versionene av mk1. Det er jo lett å få tak i ettersom dele-lister er å finne på nettet. Toyota på sin side ville ikke godkjenne jack shit. Ikke var de interesert i å gi meg noen papirer heller.

Så mulig er det... Jeg og min far har nettop kjøpt tilbake akkuratt denne bilen :). Den er i god stand og lakken er bra men litt slurvette arbeid rundt hjulbuene bak gjør at vi lakken den om igjenn. Men det blir nok en 3sgte i denne i vinter ;)
 #300081  av SuperZite

Iveria skrev:
mr2pondus skrev:Da jeg ringte Toyota Norge ang godkjenning,fikk jeg til svar at jeg aldri ville få det.
Årsaken skulle være at SC modellen aldri ble typegodkjent i Europa.
Hadde visst med bremsaekrav opp mot motreffekt etc å gjøre.
Eneste smutthullet er å importere en fra USA.
Etter at det for noen år siden trådte i kraft nye regler,som sier at det som er typegodkjent i Usa,også blir det i Norge,ble det også mulig å
importere SC mod lovlig. Men se opp!Der har de slike ekle automatkasser på mange av dem :shock:

(Necropost)
Dette er mulig. Jeg har en original SC som har norske skilter.
Bilen var TüV godkjent da jeg hentet den i Sverige. Var litt jobb, men dersom du har råd til å TüV'e den er det ikek noe problem. Den er imidlertid ikke typegodkjent som du påpeker, så biler må godkjennes individuelt. Kjenner ikke til regelen om USA-import, men det er mulig du har rett.

Jeg har hatt denne bilen siden 1999 og har fått en del henvendelser fra mange hold i løpet av denne tiden, men såvidt meg bekjent har ingen andre fått godkjent en SC i Norge.

Hva gjelder Toyota Norge har de som policy å ikke hjelpe til med bruktimport og biler de ikek har solgt selv på et eller annet tidspunkt. Biler som denne er de overhodet ikke interessert i å høre om en gang.

Denne skal vist være godkjent ombygd.
http://www.newsgroups-index.com/group/n ... _l190.html
Vet ikke om dette er samme bil som en i Østfold fikk godkjent, også skal det være en i Trøndelag som ble godkjent med turbo 4agte, Så det kan være så mange som 3 ombygde og 1 import av SC i norge.

Foresten kult at bilen din var på autofil. :-)
 #300085  av mk1 black limited

Eirik Hoff er broren til Thomas Hoff, som bor i Trøndelag, men fikk bilen ombygget og godkjent av Toyota Ramstad Bil i Askim. Mulig det er samme bilen du nevner 3 ganger her...:-) Jeg vet bare om denne ene som er godkjent ombygget, men det betyr ikke at det ikke finnes andre. ;)
 #300101  av SuperZite

mk1 black limited skrev:Eirik Hoff er broren til Thomas Hoff, som bor i Trøndelag, men fikk bilen ombygget og godkjent av Toyota Ramstad Bil i Askim. Mulig det er samme bilen du nevner 3 ganger her...:-) Jeg vet bare om denne ene som er godkjent ombygget, men det betyr ikke at det ikke finnes andre. ;)
Pratet med han som utførte ombyggingen og fikk det godkjent. Han husket ikke reg nr så det kan jo hende at dette er samme bil.Men det var en 4agze han fikk godkjent sist sommer pratet jeg med en som kjører gokart traff han på rudskogen og det var han som nevnte at det hadde blitt godkjent en 4agte i trøndelag. men kan jo hende han tok feil slik at det var en 4agze.