Motor blei overhalt med nye lagre, honing, nye stempler og stempelringer, planing av topp, nye pakninger, nye HFH'er samt ny vannpumpe og termostat for å safe mest mulig angående fremtidig koking om jeg skulle ha oversett andre ting.
Greddy eksosmanifolden blei sveist opp igjen (for N'te gang), tror vi fant sprekker ca 10 forskjellige steder denne gangen.

Hengt på og ting gjort klar for å heises i. Dette var før vårtreffet på ACR, og mangla stort sett bare det spesielle utløserlageret for den "nye" twin plate clutchen for å komme i igjen.
DSC00251.JPG (272.12 kiB) Vist 830 ganger
DSC00252.JPG (251.66 kiB) Vist 834 ganger
Enden på visa var at lager ikke kom i tide til å kunne rekke ACR uansett, så AE86'en blei snekra sammen via EU og så litt elementær klargjøring for lang ACR sesong i nord. Det førte til at en plutselig ikke hadde like stort tidspress for å bli ferdig med mr2'en likevel. Noe som igjen førte tankene mot at jeg egentlig ikke hadde lyst å ha i den hekkans sprekkeferdige Greddy-drit manifolden en gang til som en tikkende bombe... og hvis en først skulle ha en ny manifold, kunne det jo vært artig å prøve en annen og litt mer moderne turbo og i samme slengen

Tankene gikk først til å lage manifold selv, men trengte ikke gruble alt for lenge for å komme til at med min tilgjengelige tid og arbeidslyst ville det ta ca et århundre, og da var det bedre å jobbe litt ekstra på jobb og heller kjøpe ferdig.

Valget endte på en Full Race manifold med T3 flens, som har et design jeg har troa på spesielt på kollektoren som jeg anser som viktig. Det skada heller ikke at de har noe påstått "livstidsgaranti mot sprekking".
DSC00109.JPG (238.55 kiB) Vist 830 ganger
DSC00110.JPG (183.91 kiB) Vist 830 ganger
-------------------------------------
'72 Celica (RA21/TA22)
Solskinnscruiseren
'94 MR2 Turbo (SW20)
Lillegul
'87 Corolla bane/leke prosjekt (AE86)
Hachi'n
'83 Starlet (KP61)
Sølvpilen
'90 Starlet arbeids/vinter go-cart (EP81)
'83 Starlet delebil/impulskjøp (KP61)
'73 Datsun 240Z