Her i Rogaland nærmer våren seg fort.
Har hatt noen fine dager de siste ukene med mildt og tørt vær.
Med finvær og litt lengre lyst om dagene kommer og suget etter noe nytt.
Trenger nye dekk på bilen(spiser dekk den bilen),og med 16" så er jo utvalget heller magert.
Kjører i dag med Dunlop SP9000 245/45/16 bak og 215/45 16 front.
Bak dekka er mye for høye i forhold til det som er godkjent/normalt.
Ser ut som det kan bli vanskelig å få fatt i 245 dekk med 40 profil da dette ikke er noe standard størelse i 16 ".
Vurderer derfor 17" felger med tilsvarende bredde men 40 profil.
Noen som vet hva som bestemer hva jeg kan få godkjent på bilen?
Er det papir på felgene eller er det papir på hvilken impress og dimensjon som er godkjent på bilen(91 mod Mr2)?
Mener at jeg fikk TUV papir på noen felger på en tidligere bil som det stod på papiret at de var godkjent på Mr2 en.Tok dette med meg til Biltilsynet som lyste litt på bilen og leste papiret som var på tysk (han forstod ingenting)og sa det ser jo greit ut.Så var det greit.
Men har og sett papir som sier impress /bredde/profil dekk/og felger kan ha på denne modellen?
Har ikke lyst til å kjøpe felger som jeg ikke kan få godkjent på bilen.
Noen som har noen tips?
Jensi
Har hatt noen fine dager de siste ukene med mildt og tørt vær.
Med finvær og litt lengre lyst om dagene kommer og suget etter noe nytt.
Trenger nye dekk på bilen(spiser dekk den bilen),og med 16" så er jo utvalget heller magert.
Kjører i dag med Dunlop SP9000 245/45/16 bak og 215/45 16 front.
Bak dekka er mye for høye i forhold til det som er godkjent/normalt.
Ser ut som det kan bli vanskelig å få fatt i 245 dekk med 40 profil da dette ikke er noe standard størelse i 16 ".
Vurderer derfor 17" felger med tilsvarende bredde men 40 profil.
Noen som vet hva som bestemer hva jeg kan få godkjent på bilen?
Er det papir på felgene eller er det papir på hvilken impress og dimensjon som er godkjent på bilen(91 mod Mr2)?
Mener at jeg fikk TUV papir på noen felger på en tidligere bil som det stod på papiret at de var godkjent på Mr2 en.Tok dette med meg til Biltilsynet som lyste litt på bilen og leste papiret som var på tysk (han forstod ingenting)og sa det ser jo greit ut.Så var det greit.
Men har og sett papir som sier impress /bredde/profil dekk/og felger kan ha på denne modellen?
Har ikke lyst til å kjøpe felger som jeg ikke kan få godkjent på bilen.
Noen som har noen tips?
Jensi
Sist redigert av jensi den 15 jan 2004 21:21, redigert 2 ganger totalt.