Det gikk ikke like bra idag gitt. Var ikke mulig å få liv i motoren. Så fort at det kom små vannperler ut mellom blokka og toppen ved sylinder 2. Tok ut pluggen å så det var fullt av vann nede i sylinderen. Sjekka at studsa var skrudd til skikkelig, noe de ikke var selvom de har blitt etterstramma etter den blei kjørt varm første gangen. Skrudda så til alle 10 studsa med rett moment og skrudde på toppdekselet igjen og håpa at toppakning ikke hadde ryki. Prøvde så å starte uten plugger, og da sto vannspruten i taket fra den samme sylinderen.
Da var det bare å begynne å demontere toppen for sjekke toppakninga. men den var jo seff like hel...
Sjekka sylinderveggene visuelt, men kunne heller ikke se noe mistenksomt der.
Så da var det toppen som sto igjen... Skal nå få sjekka den om det kan ha blitt tatt for mye gods under portinga, noe jeg egentlig tviler på.
Kommer til å sjekke den med penetrerende væske for å være sikker. Samme gjør jeg med blokka om det ikke er mulig å se noe visuelt.
Etter tips fra "Sleeper" kan det komme fra en vannkanal mellom syl 2 og 3 som ligger veldig nærme veggen, men som sagt, vi kunne ikke se noe galt.
Det var tross alt en "grei" mengde vann som kom ut, så ville tro vi ville sett det om feilen lå i blokka...
Siste foreløpig idé kan være at toppen har slått seg, siden det var spesielt studsa rundt syl 2 som måtte etterstrammes.
Er hvertfall sikkert at det ikke er bare plankekjøring å bygge en 600 hesters 2 liter. Er ikke bare plug and play for å si det sånn.
