TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • GT4 CS med "noko attÃ¥t!" 654hk! =)

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #306889  av Helmer
 
Da blei det visst løftere fra 1zz motoren istedet. Får de i ettermiddag. Er lettere å dem, mere vekt spart. :)

Så da prøver vi igjen på lørdag.
 #306921  av onkelvegard
 
Helmer skrev:Da blei det visst løftere fra 1zz motoren istedet. Får de i ettermiddag. Er lettere å dem, mere vekt spart. :)

Så da prøver vi igjen på lørdag.
da har vi samme løftere :D
 #307033  av Helmer
 
Ja da var dagens økt ferdig. :)
Begynte dagen med å sette i de nye løfterne og måle klaring til kammene. Alt så bra ut, så da var det bare å begynne med bremsing etter å ha fått kjørt den varm. Hadde med ett 0,86 eksoshus som vi trodde kom til å funke best, men vi starta med 0,63 huset, det minste. Det så ut til å fungere veldig bra, så vi så ikke noe poeng i å bytte siden effektkurven var jevn og fin. Effekten ble i aller høyeste grad akseptabel allikevel.

Det beste draget endte opp på 607 HK og 598 NM på 1,9 bar. Dette ved henholdsvis 7600 rpm og 5700 rpm. :twisted:
Hadde allerede ved 4000 rpm nesten 472 nm.

Ved neste drag oppstod det derimot problemer...
Adapteren på svinghjulet begynte å komme i ubalanse, så vi måtte gi oss umiddelbart. Nådde da 615 hk og 624 nm på 1,8bar.
Så nå må denne festes skikkelig før vi fortsetter. Er uansett veldig fornøyd så langt. 8)

Det blir forøvrig brukt 99 V-power under bremsinga, ingen E85 som tidligere planlagt.
Vedlegg
Bremseresultater 001.jpg
Bremseresultater 001.jpg (179.41 kiB) Vist 1909 ganger
Sist redigert av Helmer den 11 nov 2008 17:59, redigert 2 ganger totalt.
 #307034  av Supramk3turbo
 
Jøss, ja det må jeg si. Gratulerer med meget respektable tall. Har du tenkt å tømme turboen fullstendig eller?? Siden det høres ut som du er sugen på mere :D
 #307035  av Helmer
 
Supramk3turbo skrev:Jøss, ja det må jeg si. Gratulerer med meget respektable tall. Har du tenkt å tømme turboen fullstendig eller?? Siden det høres ut som du er sugen på mere :D
Takker! :D
Hehe, vel...er fortsatt potensial for mere, men må få optimalisert bl.a tenninga før de endelige talla kommer. Har ikke tenkt å gå over 2 bar og 8000rpm.
Kjørbarhet og jevn effektkurve er uansett mere viktig enn toppeffekt.
Men som sagt, jeg er allerede mer enn fornøyd! :P
 #307037  av Daniel HS
 
Nettopp lest igjennom hele tråden her. Ser ut som det kommer til å bli grommotor dette her! Tror ikke du sliter i lyskryssdueller akkurat :P
 #307053  av onkelvegard
 
gratulerer med veldig fine tall, viste ikke at momentet på disse motorene var så tett oppunder hk på så høyt trimnivå
dette må no flytte nå sinsykt på seg når det blir ferdig
 #307113  av Helmer
 
onkelvegard skrev:gratulerer med veldig fine tall, viste ikke at momentet på disse motorene var så tett oppunder hk på så høyt trimnivå
dette må no flytte nå sinsykt på seg når det blir ferdig
Takk! :) Ja får håpe det funker bra. Er jo en stund igjen til bilen er ferdig, er mye som skal klaffe.
 #307129  av Helmer
 
celica_st185 skrev:Meget bra tall dette ja :D SÃ¥ var det bare hvor lenge girkasse osv. holder :roll:
Den holder nok ikke lenge om jeg skal kjøre med denne effekten nei. :?
Det kommer jo selvsagt an på bruken, men nå er planen å starte ganske forsiktig, ca 0,8-1 bar. Kommer til å gå greit det å tenker jeg.

Skal bli spennende å se hvordan den blir på mellomregisteret med lavere trykk. Det får jeg forhåpentligvis svar på imorra eller tirsdag.
 #307231  av Steinawarjar
 
SIKLE.
Har du mulighet så vil jeg gjerne se og høre dette beistet så fort som over hodet mulig, en video av dette må jo kunne kalles pornofilm.
 #307234  av onkelvegard
 
Steinawarjar skrev:SIKLE.
Har du mulighet så vil jeg gjerne se og høre dette beistet så fort som over hodet mulig, en video av dette må jo kunne kalles pornofilm.
Den der er jeg STOR enig i
 #307268  av Helmer
 
Det gikk ikke like bra idag gitt. Var ikke mulig å få liv i motoren. Så fort at det kom små vannperler ut mellom blokka og toppen ved sylinder 2. Tok ut pluggen å så det var fullt av vann nede i sylinderen. Sjekka at studsa var skrudd til skikkelig, noe de ikke var selvom de har blitt etterstramma etter den blei kjørt varm første gangen. Skrudda så til alle 10 studsa med rett moment og skrudde på toppdekselet igjen og håpa at toppakning ikke hadde ryki. Prøvde så å starte uten plugger, og da sto vannspruten i taket fra den samme sylinderen. :x
Da var det bare å begynne å demontere toppen for sjekke toppakninga. men den var jo seff like hel... :roll:
Sjekka sylinderveggene visuelt, men kunne heller ikke se noe mistenksomt der.
Så da var det toppen som sto igjen... Skal nå få sjekka den om det kan ha blitt tatt for mye gods under portinga, noe jeg egentlig tviler på.
Kommer til å sjekke den med penetrerende væske for å være sikker. Samme gjør jeg med blokka om det ikke er mulig å se noe visuelt.

Etter tips fra "Sleeper" kan det komme fra en vannkanal mellom syl 2 og 3 som ligger veldig nærme veggen, men som sagt, vi kunne ikke se noe galt.
Det var tross alt en "grei" mengde vann som kom ut, så ville tro vi ville sett det om feilen lå i blokka... :?

Siste foreløpig idé kan være at toppen har slått seg, siden det var spesielt studsa rundt syl 2 som måtte etterstrammes.

Er hvertfall sikkert at det ikke er bare plankekjøring å bygge en 600 hesters 2 liter. Er ikke bare plug and play for å si det sånn. :lol:
 #307269  av Helmer
 
onkelvegard skrev:
Steinawarjar skrev:SIKLE.
Har du mulighet så vil jeg gjerne se og høre dette beistet så fort som over hodet mulig, en video av dette må jo kunne kalles pornofilm.
Den der er jeg STOR enig i
Har bare fått filma litt med kamera og tlf, så er begrensa kvalitet.
Men skal få tak i ett skikkelig kamera til alt er i orden igjen å det er klart for nye belastninger. :)
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11