Ja dette er litt komplisert - har ingen forklaring på dette jeg heller.
Bilen brukte sinnsykt med drivstoff helt fra starten etter jeg monterte effektanlegget, så kom varsellyset på (motor) etter ca. 20 mil. Bilen brukte fremdeles like mye bensin etter at varsellyset kom på. Altså ingen forskjell på besinforbruket før varsellyset kom på og mens varsellyset lyste !
Etter en stopp på en besinstasjon etter kjørte 30 mil med varsellyset på, gikk varsellyset for motor bort da jeg skulle starte opp og kjøre i fra bensinstasjonen. Da brukte plutselig ikke bilen så mye bensin lengre...??!?!? Forstå den som kan.. Bilen går like bra etter dette.
Jeg har nå kjørt 47 mil på rundt 40 liter bensin. Har ikke finregnet helt nøyaktig (ca. 0,85 på mila). Er sikker på at jeg enda har i alle fall 5 liter igjen før tanken er helt slikket.
Ved denne målingen er det ikke "sparekjørt", det er jeg ikke typen til. Har kjørt langre strekninger med last i bilen og bykjøring.
Vil si at dette er meget akseptablet bensinforbruk.
Når det gjelder effektøkning så merker jeg dette helt fra starten av. Mer respons og naturligvis lyd.
Når turtallet passerer VVTI-grensen på 4250 omdr.pr.min, skjer det mer enn før ja
Bilen brukte sinnsykt med drivstoff helt fra starten etter jeg monterte effektanlegget, så kom varsellyset på (motor) etter ca. 20 mil. Bilen brukte fremdeles like mye bensin etter at varsellyset kom på. Altså ingen forskjell på besinforbruket før varsellyset kom på og mens varsellyset lyste !
Etter en stopp på en besinstasjon etter kjørte 30 mil med varsellyset på, gikk varsellyset for motor bort da jeg skulle starte opp og kjøre i fra bensinstasjonen. Da brukte plutselig ikke bilen så mye bensin lengre...??!?!? Forstå den som kan.. Bilen går like bra etter dette.
Jeg har nå kjørt 47 mil på rundt 40 liter bensin. Har ikke finregnet helt nøyaktig (ca. 0,85 på mila). Er sikker på at jeg enda har i alle fall 5 liter igjen før tanken er helt slikket.
Ved denne målingen er det ikke "sparekjørt", det er jeg ikke typen til. Har kjørt langre strekninger med last i bilen og bykjøring.
Vil si at dette er meget akseptablet bensinforbruk.
Når det gjelder effektøkning så merker jeg dette helt fra starten av. Mer respons og naturligvis lyd.
Når turtallet passerer VVTI-grensen på 4250 omdr.pr.min, skjer det mer enn før ja