TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• avsluttet prosjekt

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #299915  av galx

Ja dette er litt komplisert - har ingen forklaring på dette jeg heller.

Bilen brukte sinnsykt med drivstoff helt fra starten etter jeg monterte effektanlegget, så kom varsellyset på (motor) etter ca. 20 mil. Bilen brukte fremdeles like mye bensin etter at varsellyset kom på. Altså ingen forskjell på besinforbruket før varsellyset kom på og mens varsellyset lyste !
Etter en stopp på en besinstasjon etter kjørte 30 mil med varsellyset på, gikk varsellyset for motor bort da jeg skulle starte opp og kjøre i fra bensinstasjonen. Da brukte plutselig ikke bilen så mye bensin lengre...??!?!? Forstå den som kan.. Bilen går like bra etter dette.

Jeg har nå kjørt 47 mil på rundt 40 liter bensin. Har ikke finregnet helt nøyaktig (ca. 0,85 på mila). Er sikker på at jeg enda har i alle fall 5 liter igjen før tanken er helt slikket.
Ved denne målingen er det ikke "sparekjørt", det er jeg ikke typen til. Har kjørt langre strekninger med last i bilen og bykjøring.
Vil si at dette er meget akseptablet bensinforbruk.

Når det gjelder effektøkning så merker jeg dette helt fra starten av. Mer respons og naturligvis lyd.
Når turtallet passerer VVTI-grensen på 4250 omdr.pr.min, skjer det mer enn før ja
 #299986  av Neo

hehe ja ikke gått og si hva det kan være :? .. jeg finner ingenting av dette logisk..

skal du montere xenonlys du også? :mrgreen:
 #300032  av galx

Xenonlys..? Tja..
Må nesten se hva pengeboka sier til det. Dersom jeg skal montere blir det i så fall i samtlig lys.
Hadde jo vært litt OK å se bedre i mørketida, spes når det er mørkt ute med våt asfalt..
 #307511  av Neo

hei hei galx :D .. hvordan går det med prosjektet ditt, komment på noen nye modifikasjoner? :D
 #308121  av Neo

Virkelig bra dette galx, du er en helt når det gjelder og fremføre og skrive her :mrgreen: .. di bremseskivene var lekre for og si det slik, blir gøy og få vist dem fram på sommertreffet tipper jeg hehe :wink: .. når det gjelder vinterfelgene dine, virkelig bra til og ha gjort det selv må jeg si :D ..
og den løsningen din med bremselys i tåkelyktene likte jeg godt, det skal jeg selv gjøre når jeg får bestilt mine :D .. håper dem enda er der over nyåret, dem er ikke så enkle og finne som dine i rødt..
 #308130  av galx

Takk for det :)
Joda, likte også de nye bremselysene i koffertlokket godt. Var egentlig meningen at jeg skulle ha vanlige kjørelys i dem, men lyset ble logisk nok for sterkt i forhold til de vanlige kjørelysene. Bremselys funker bra det også. Jeg er 2 stk tåkebaklys mindre..men lett å koble om ved en EU-kontroll, da alt ligger klart for å bare plugge i.
Har sett at de fleste sotede tåkebaklys selges med hovedlykter nå..så jeg forstår problemet ditt med å finne. JEg hadde problemer selv å finne rødsotede til min. Men vi er jo flinke til å spore opp da, hehe. Stå på Neo.
 #308139  av Neo

galx skrev:Takk for det :)
Joda, likte også de nye bremselysene i koffertlokket godt. Var egentlig meningen at jeg skulle ha vanlige kjørelys i dem, men lyset ble logisk nok for sterkt i forhold til de vanlige kjørelysene. Bremselys funker bra det også. Jeg er 2 stk tåkebaklys mindre..men lett å koble om ved en EU-kontroll, da alt ligger klart for å bare plugge i.
Har sett at de fleste sotede tåkebaklys selges med hovedlykter nå..så jeg forstår problemet ditt med å finne. JEg hadde problemer selv å finne rødsotede til min. Men vi er jo flinke til å spore opp da, hehe. Stå på Neo.
ja disse er jo beregnet for og vises i tåkete områder så blir vell litt hardt og bruke dem som kjørelys, men var sinnsykt pemt som bremselys da :twisted: ..
jada er jo lett det, har man noen kjenninger så kan ta den slipper man jo å koble om :wink: ..
ja det ser jeg, er det som er dumt.. men kanskje noen er er interresert i og gå sammen om dette også.. så nå at det er 1 sett på ebay med slike, så håper dem enda er tilgjengelig senere..

hehe ja du sier noe der, vi har jo funnet alt så langt :wink:
 #308175  av galx

Er det ikke å få kjøpt ferdig sett med 2 potter ?? Til IS300..?
Vil tro det blir mye enklere å lage til hvis du får noe som er ready-to-fit for montering istedet for å måtte sveise alt av deler, kappe rør, tilpasse og bøye rør osv osv. Du skal ikke se bort i fra at du til og med kan bruke potter for GS, kanskje med små modifikasjoner.
Tror jeg vil ha sett etter ferdig sett, merkelig om det ikke finnes :|
 #308211  av Neo

galx skrev:Er det ikke å få kjøpt ferdig sett med 2 potter ?? Til IS300..?
Vil tro det blir mye enklere å lage til hvis du får noe som er ready-to-fit for montering istedet for å måtte sveise alt av deler, kappe rør, tilpasse og bøye rør osv osv. Du skal ikke se bort i fra at du til og med kan bruke potter for GS, kanskje med små modifikasjoner.
Tror jeg vil ha sett etter ferdig sett, merkelig om det ikke finnes :|
jeg finner ingen ferdig sett, men jeg går for dette.. bruke minst mulig penger på det, så har jeg noe å pusle med i vinter å da hehe :wink:
 #312422  av Neo

halla galx :D .. går det bra med prosjektet ditt, fått noen nye ide'er på hva du dkal hjøre til våren? :wink:
 #312662  av galx

Tja. Det er jo litt stillstans nå for tiden. Har tenkt litt på en takspoiler/vindusleppe (helt nøytral) i karbon fra TRD. Men er helt på planleggingsstadiet når det gjelder det. Mulig det blir et ombygd luftfiltersystem ala IS300, får se litt når vårånda kommer. Så må jeg opplakkere begge skjørtene, tror lakkerern har ønsket lakken på. Detter av i store flak..og lakkerern er ikke i byen lengre. Surt.. Vel vel, sånn er det å få lakkert "svart". Ingen garanti.
 #312667  av Neo

galx skrev:Tja. Det er jo litt stillstans nå for tiden. Har tenkt litt på en takspoiler/vindusleppe (helt nøytral) i karbon fra TRD. Men er helt på planleggingsstadiet når det gjelder det. Mulig det blir et ombygd luftfiltersystem ala IS300, får se litt når vårånda kommer. Så må jeg opplakkere begge skjørtene, tror lakkerern har ønsket lakken på. Detter av i store flak..og lakkerern er ikke i byen lengre. Surt.. Vel vel, sånn er det å få lakkert "svart". Ingen garanti.
det kan bli bra det, da har du vell nokk styling kan jeg tenke meg hehe :wink: .. var surt det med lakken ja, synd det var svart.. jeg fikk selv skade idag når jeg skulle sette inn bilen igjen, kom borti porten og ripet opp leppa og fangeren litt
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 11