CelicaTurbo skrev: Panasonicen var en DF602 som var handlet fra USA i den tiden da jeg ikke viste at dette betydde en del begrensninger i radiobiten
Men ellers likte jeg den meget godt, likte også meget godt den Panasonicen jeg hadde i MR2'en, litt eldre MD spiller men jeg likte lyden fra begge to, klar og fyldig uten at jeg gjorde noe annet enn diskant +1 og bass +2-3 mener jeg.
DFX602 er en god spiller ja...god lyd og en kurant utseende....kosta vel i utgangspunktet litt mer enn den Clarion DXZ528 du kjøpte av meg....det er den du bruker nå...eller?
CelicaTurbo skrev:
Jeg synes jeg husker Markus fikk denne fra bilen av nye eier når den ble solgt men det er mulig jeg tar feil? Ingen Z-greier der (det var noe slikt i spilleren men jeg syntes ikke det gjorde noe særlig fordelaktig med lyden).
Z-enhancer er Clarions versjon av Loudness funksjonen....en variabel sådan...slik som Sony har sin EQ3 og Pioneer har sin EEQ+ and so on and so on
CelicaTurbo skrev:
Clarion spilleren derimot, tror hovedproblemet er at den ikke hadde egen linjeutgang for sub slik at jeg må drive denne av signalene for bak-kanalen.
Snakker vi om spilleren du kjøpte av meg nå? Er da linjeutgang på den i tilfellet da

Forstår jeg deg rett nå så har du koblet til forsterkeren anlegget via høy-nivå inngangen...noe som ikke er det beste..OM spilleren du bruker har linjeutganger...er litt confused om du bruker den Clarion'en jeg solgte deg nå eller ikke
CelicaTurbo skrev:
I tillegg er lyden rett og slett litt tam. Forsterkeren er 4-kanals hvor fronthøytalerne og sub drives av forsterker, mens bakhøytalerne drives av spilleren.
I en ST18x celica...så ville det ideelle i ditt tilfelle, uten å bytte ut noe, være å legge opp phonokabel til forsterkeren (Forutsatt at du bruker den DXZ528 spillern da

) og bruke forsterkern på subben og de to bakre høytalerne...dette fordi de bakre høytalerne er fysisk større og trenger den ekstra effekten forsterkeren kan gi...mens du monterer en kondesator på plusskabelen på 4" i front...på rundt 100-150microFarad..for å dele de av slik at de lar være å prøve å spille dypbass..noe de definitvt prøver på...selv om de ikke får det til...det er nemlig dette som gjør at lyden din blir anstrengt når du bruker z-enhancer eller lign. på litt høyere volum

..og kobler så disse høytalerne på spilleren....for ved å skjerme de for den aller laveste bassen har vi gjort dem betydelig mer lettdrevne...voila...så har du kongeanlegg uten å kostet på det noe mere!
CelicaTurbo skrev:
Dvs at jeg må bruke forsterkerens nivåregulering for å stille forholdet mellom bakhøytalerne og subben istedenfor å kunne bruke spilleren til dette. Nå står spilleren innstill på +3 frontvekt i lyden for jeg liker best at lyden bare fyller bilen uten at man egentlig hører hvor den kommer fra,
om enn kun ane at lyden kommer forfra.
Good call...det ideelle er nettopp dette...at man ikke skal oppfatte at lyden kommer 'fra høytalerne' men fra forskjellige plasser 'i lydbildet' ..fikk ikke forklart det noe særlig men...i regner med at dere skjønner hva jeg prøver å forklare
CelicaTurbo skrev:
Jeg har prøvd meg frem med instillinger av bass og diskant men etter flere måneder uten å være helt heldig fant jeg egentlig ut at jeg likte best lyden av Z-ench som jeg mener kaltes Excite, selv om den blir litt stram på høyt volum.
Enig....i de FÅ tilfeller jeg må benytte meg at loudness/z-enhacner og div andre EQ ting i demosammenheng (ikke i min bil vel og merke

)...så bruker jeg Excite på clarions spillere ihvertfall...
CelicaTurbo skrev:
I tillegg er jeg avhengig av å bruke loudness på lave volum for lyden er rett og slett bare tam og kjedelig uten, dette følte jeg ikke noe behov for på noen av Clarion spillerne..
Hm...om du setter opp annlegget slik jeg nevner litt lengre oppe her..så skal du se det blir andre boller
CelicaTurbo skrev:
I tillegg suger brukergrensesnittet maks, jeg har enda ikke forstått hvordan jeg skal skru av skjermspareren
LOL

OM det er Clarion spilleren du snakker om nå...så er jeg med deg...måtte lete lenge selv...om jeg ikke tar helt feil nå (skal dobbelsjekke på mandagen) så skal du holde inn "band" knappen og trykke inn enten "5" eller "6" tallet
CelicaTurbo skrev:
Men det positive er en meget god radiodel, den er flink til å finne beste frekvens uten opphold i lyden. Det eneste savnet her er at min siste Panasonic spiller var slik at den husket siste volum på radio og spiller seperat. Kjekt når lydstyrken kan være ganske så forskjellig når man bytter mellom radio eller cd, kunne tenkt meg dette på Clarion også
Skal du best mulig radio så er det vanskelig å komme utenom Clarion eller Blaupunkt

Når du sier det...så har den radiofunksjonen du beskriver egentlig en mangerl på de fleste av spillerne på markedet i dag....dessverre
@lpher