TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Toyota Soarer 1JZ-GTE driftebil

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #311236  av F.Øksnevad

Happydori skrev:Morsomt prosjekt! Gøy å se at det blir flere driftesoarere til sommeren;)

Stiller du selv med soarer i drifting til sesongen ???? :D Har du noen bilder?
 #311237  av F.Øksnevad

Den siste måneden har vært veldig inneffektiv på toyotafronten for meg.. Mye av tiden har godt til jobben etter skoletiden, samt at litt sykdom, skolearbeid, sosial omgang i helgene har satt toyotan et lite skritt tilbake i fremgangen.. Lesing til teoriprøven til førerkort klasse B har tatt tid men ble bestått lillejuleaften med 0 feil. :)

Jeg fikk mye fint til jul men det er alltid noen gaver man husker bedre enn andre, og i år var det gaven fra mor og far som var 2 stk 5 punkts FIA belter og hydr. håndbrekk fra Driftworks :D Mye annet ble også bestilt, men det gikk av egen lomme :wink:

Holder på litt smått ellers med diverse ting i bilen, men ikke så mye å ta bilder av.. Batteriet er flytta bak å fått eget hus og fester, og kabler er trukket opp.. nå gjennstår det bare å få kobla ferdig hovedstrømbryteren, + andre brytere og lage en senterkonsoll... Orginale håndbrekket er borte slik at jeg får plass til det hydrauliske.. jeg må bare lage noen brakketter til dette slik at jeg kan koble det opp etterpå :)

Jeg har 3 måneder på meg til å bli ferdig, og med dette tempoet så lurer jeg på hvordan det skal gå, men det ordner seg alltid for snille gutter :D

Håper alle har hatt en god jul, så må dere har ha God Nytt År, og husk på å feste med måte ;)

Bilde
 #311241  av Daniel HS

Ser man det, ingen dum gave det nei... :D Kommer du til å kjøre på Gatebiltreffene også eller?

Grattis med teorien da!!!
 #311243  av F.Øksnevad

Daniel HS skrev:Ser man det, ingen dum gave det nei... :D Kommer du til å kjøre på Gatebiltreffene også eller?

jeg får se hvordan det blir etter vært... Må se litt ann hvordan terminlisten for Powerdrift blir, den kommer ut i midten av januar... Må få tatt lisenskurset førts også får jeg se.. men jeg har egentlig booket første helga i mai når gatebil skal være på rudskogen ja ;) Har et lite "problem" ang. transport også, for hvis jeg består oppkjøringa som jeg skal ha på bursdagen min 2 april så må jeg med en gang melde meg opp til klasse BE, og det tar litt lengre enn 1 måned med tanke på ventetida på sensor her borte.. men jeg nok heldig å får Faren min til å kjøre meg til de første løpa ;) sladding skal det bli uannsett :D
 #311257  av Ã˜rjanN

F.Øksnevad skrev:
Daniel HS skrev:Ser man det, ingen dum gave det nei... :D Kommer du til å kjøre på Gatebiltreffene også eller?

jeg får se hvordan det blir etter vært... Må se litt ann hvordan terminlisten for Powerdrift blir, den kommer ut i midten av januar... Må få tatt lisenskurset førts også får jeg se.. men jeg har egentlig booket første helga i mai når gatebil skal være på rudskogen ja ;) Har et lite "problem" ang. transport også, for hvis jeg består oppkjøringa som jeg skal ha på bursdagen min 2 april så må jeg med en gang melde meg opp til klasse BE, og det tar litt lengre enn 1 måned med tanke på ventetida på sensor her borte.. men jeg nok heldig å får Faren min til å kjøre meg til de første løpa ;) sladding skal det bli uannsett :D
Men nå har de jo begynt å bygge ut rudskogen, så de har flyttet alt til våler banen :D.. Men men..
Fin bil du har, digger disse soarerene. De er skjelden, og sykt stilige :D. Så blir digg å se hvordan dette går :D
 #311258  av F.Øksnevad

Thecelicafan13 skrev:
F.Øksnevad skrev:

Men nå har de jo begynt å bygge ut rudskogen, så de har flyttet alt til våler banen :D.. Men men..
Fin bil du har, digger disse soarerene. De er skjelden, og sykt stilige :D. Så blir digg å se hvordan dette går :D
Det er derfor de skal være på rudskogen i Mai og ikke i juli.. Gatebil på våler i i juli ;) Skal vell ditt og, må jo få prøvd den nye sløyfa! Var å så på den i sommer.. Ser helt sinnsykt ut! Kontra i oppoverbakke og en av svingene på toppen av kulen og en lang sving osv... Gleder meg vilt! :mrgreen:
 #311283  av Ã˜rjanN

Åja.. Ja da så :D.. gleder meg til å se den i aksjon :mrgreen:
 #311291  av ArildM

0 feil ja, det står det respekt av ;) Har tatt teoriprøven 4 ganger og alltid under 5 feil og har syntes det var bra ;) Er vel litt færre alternativ osv enn det var når jeg tok prøven men vanskelig nok uansett. Du får ha lykke til videre :)
 #311539  av F.Øksnevad

Takk så mye for det :mrgreen: Vet det kan bli spennende selv å se meg selv i aksjon for første gang på banen i denne bilen om 3 måneder :lol: !

Tok noen bilder etter dagens lille økt...

Laget 2 slike brakettet til håndbrekket
Bilde

Bilde

Bilde

Fikk det plassert der jeg ville ha det uten at det kom i veien for enten giringa eller rattinga :)
Bilde

Batteriet bak i sitt nye hjem med nye ledninger
Bilde

Det skal også være en stropp som holder lokket på plass
Bilde

Fikk kobla ferdig hovedstrømbryteren i dag
Bilde

Motstanderen som fulgte med måtte mellom hovedstrømbyteren og jordinga
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Ferdig kobla.. starta også motoren og testa at det funka, så noe må jeg jo ha gjort riktig værfall ;)
Bilde

Koblingskjema
Bilde

Også tilslutt et lite stemningsbilde ute i kulda.. heldig vis så skal vi begynne gravinga til ny dobbelgarasje i slutten av måneden, hvis alt går som planlagt :D
Bilde
 #317611  av F.Øksnevad

Ja da har det endelig begynt å skje ting hos meg også... Er ikke lenge til jeg skal ha oppkjøring heller og lisensday kommer vell fortere enn jeg tror... Her gjelder det å henge i!
Jeg har fått laga meg en midtkonsoll... Nå har jeg værtfall noen steder å putte brytere og målere.. Kommer sikkert til å bytte den ut, men har andre ting jeg heller må bruke tiden min på nå... :)

Bilde

Prøvemontert uten lakk
Bilde

Ferdig lakka
Bilde

Bilde

Hadde med topdekslene på skolen for å bytte ut gulfargen med noe litt mer kledlig til bilen.. Fikk steef til å photoshoppe et bilde slik at jeg fant ut hvordan jeg ville ha det. Takker for hjelpen! ;)

Bilde

Mattslipt og grunna
Bilde

Bilde

Gjør meg klar til første strøk.
Bilde

Bilde

Reg. reim og coil dekselet ble røde
Bilde

Ferdig lakert
Bilde

Og så montert.. ble litt bedre enn når det var gult :)
Bilde
 #317612  av F.Øksnevad

Jeg var så heldig å fikk låne garasjen til naboen i forrige uke... :) Da ble det gjort litt forskjellig
Bilde

Ut på shoping.. trengte ny bremseveske etter å ha kobla det hydr. håndbrekket. Fredric anbefalte Delfhi sin og siden det var det eneste dot5.1 bemseveska jeg fant så ble det den.
Bilde

Olje skift sto for tur... Agip 10W-60 olje, bosch filter og Driftworks sin magnetiske bunnplugg
Bilde

Fikk ut AC kompressoren og satte på ny viftereim. Den veide litt og nå har reima et mindre hjul å gå rundt, så det blir mindre motstand.
Bilde

Vaier til hovedstrømbryter... Kommer opp mellom panseret og frontruta på førersiden.
Bilde

5 punkts driftworks seler... Har fått skrudd på plass øyebolter med plate på baksiden nede også skal jo beltene festes i buret bak
Bilde
 #317613  av F.Øksnevad

Også ble bilen frakta ned til skolen i går, altså onsdag... Fikk tilpassa røret som skal gå mellom dempertårna. Beltene skal festes her.
Bilde

Bilde

Den ene sida
Bilde

Og den andre.. venter med å sveise de på plass til jeg har kappa og tilpassa alle røra
Bilde

Kjøpte en stol i går kveld.. Skal bruke den som passasjerstol. Grunnen til at jeg skal ha den der er fordi den bøttestolen som sto i bilen når jeg fikk den passer den lille ræva mi perfekt! Så det går ikke ann å bruke det som passasjerstol siden det er så lite. Derfor kom det nye på passasjersiden, men må nok enten trekke om den ene svarte stolen eller kjøpe en rød stol til.. Ser mye bedre ut da :)
Bilde

Ble ferdig med stolfester i dag på skolen.. Fikk sveist vinkelhjern og bort hull for stolfestene som jeg kjøpte fra "r32 4door" her på forumet, takker for det! ;)
Bilde

Bilde

Ferdig grunna
Bilde

Stolen prøves... mye frem og tilbake for å finne riktig posisjon og tilpasses og sveises
Bilde

Ferdig!
Bilde

Begynte etter dette å tilpasse den ene streveren på passasjersiden.. Her skal det bli kryss, også på førersiden med forsterkningsplater
Bilde
Bilde
Bilde
 #317628  av ArildM

Moro å se :) Keep up the good work :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10