TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Bygge Euro/US-spec av 2JZ aristo motor

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #312784  av NISMO
 
Jeg har lyst å bygge om motoren med Euro/US-spec turboer, dyser og kammer.
Er det noe spessielt som jeg bør vite eller er alt bare bolt on?
Rekner med det ikke er godt nok med org ECU om jeg skal hente ut hestene turboene klarer levere? Tenker egentlig på å kjøpe AEM så har jeg til senere oppgradering også.

Må jeg ha hele innsuget eller passer dysene fra US og Euro rett på J-spec? Mener å ha lest noe om en motstandspakke...
Må jeg skifte kammer også?

Motoren skal brukes til drifting. Var egentlig tenkt å handle turbokit, men klarer vel hente ut endel med us/eurospec? Noen som har peiling på hvor mange hjulhester jeg kan rekne med?

Har også hørt at toppen ikke er den beste, men er det egentlig noen fare å hente ut så lite hester uten å oppgradere toppen?

Fint om noen gidder å svare meg på dette :)
 #312794  av aneriks
 
NISMO skrev:Jeg har lyst å bygge om motoren med Euro/US-spec turboer, dyser og kammer.
Er det noe spessielt som jeg bør vite eller er alt bare bolt on?
Rekner med det ikke er godt nok med org ECU om jeg skal hente ut hestene turboene klarer levere? Tenker egentlig på å kjøpe AEM så har jeg til senere oppgradering også.

Må jeg ha hele innsuget eller passer dysene fra US og Euro rett på J-spec? Mener å ha lest noe om en motstandspakke...
Må jeg skifte kammer også?

Motoren skal brukes til drifting. Var egentlig tenkt å handle turbokit, men klarer vel hente ut endel med us/eurospec? Noen som har peiling på hvor mange hjulhester jeg kan rekne med?

Har også hørt at toppen ikke er den beste, men er det egentlig noen fare å hente ut så lite hester uten å oppgradere toppen?

Fint om noen gidder å svare meg på dette :)
dysene passer i railen, må ha motstands pakke på euro spec, de er lav ohm.
ellers er alt bolt on, kammene er også anderledes ja, og vannpumpa er forskjellig på euro og j-spec.
er forskjellig feste anordning til reimhjulet, bare til info.
 #312796  av NISMO
 
aneriks skrev:
NISMO skrev:Jeg har lyst å bygge om motoren med Euro/US-spec turboer, dyser og kammer.
Er det noe spessielt som jeg bør vite eller er alt bare bolt on?
Rekner med det ikke er godt nok med org ECU om jeg skal hente ut hestene turboene klarer levere? Tenker egentlig på å kjøpe AEM så har jeg til senere oppgradering også.

Må jeg ha hele innsuget eller passer dysene fra US og Euro rett på J-spec? Mener å ha lest noe om en motstandspakke...
Må jeg skifte kammer også?

Motoren skal brukes til drifting. Var egentlig tenkt å handle turbokit, men klarer vel hente ut endel med us/eurospec? Noen som har peiling på hvor mange hjulhester jeg kan rekne med?

Har også hørt at toppen ikke er den beste, men er det egentlig noen fare å hente ut så lite hester uten å oppgradere toppen?

Fint om noen gidder å svare meg på dette :)
dysene passer i railen, må ha motstands pakke på euro spec, de er lav ohm.
ellers er alt bolt on, kammene er også anderledes ja, og vannpumpa er forskjellig på euro og j-spec.
er forskjellig feste anordning til reimhjulet, bare til info.
Har du solg turboene dine? Hva skal du evt ha for di?
Om du har tid å måle litt på girtunellen så hadde det vert knall :wink:
 #312798  av aneriks
 
NISMO skrev:
aneriks skrev:
NISMO skrev:Jeg har lyst å bygge om motoren med Euro/US-spec turboer, dyser og kammer.
Er det noe spessielt som jeg bør vite eller er alt bare bolt on?
Rekner med det ikke er godt nok med org ECU om jeg skal hente ut hestene turboene klarer levere? Tenker egentlig på å kjøpe AEM så har jeg til senere oppgradering også.

Må jeg ha hele innsuget eller passer dysene fra US og Euro rett på J-spec? Mener å ha lest noe om en motstandspakke...
Må jeg skifte kammer også?

Motoren skal brukes til drifting. Var egentlig tenkt å handle turbokit, men klarer vel hente ut endel med us/eurospec? Noen som har peiling på hvor mange hjulhester jeg kan rekne med?

Har også hørt at toppen ikke er den beste, men er det egentlig noen fare å hente ut så lite hester uten å oppgradere toppen?

Fint om noen gidder å svare meg på dette :)
dysene passer i railen, må ha motstands pakke på euro spec, de er lav ohm.
ellers er alt bolt on, kammene er også anderledes ja, og vannpumpa er forskjellig på euro og j-spec.
er forskjellig feste anordning til reimhjulet, bare til info.
Har du solg turboene dine? Hva skal du evt ha for di?
Om du har tid å måle litt på girtunellen så hadde det vert knall :wink:
har ikke solgt de nei, var den målinga ja... hehe skal gjøre en insats for og få det til
 #312934  av Rayho
 
NISMO skrev:Jeg har lyst å bygge om motoren med Euro/US-spec turboer, dyser og kammer.
Er det noe spessielt som jeg bør vite eller er alt bare bolt on?
Rekner med det ikke er godt nok med org ECU om jeg skal hente ut hestene turboene klarer levere? Tenker egentlig på å kjøpe AEM så har jeg til senere oppgradering også.

Må jeg ha hele innsuget eller passer dysene fra US og Euro rett på J-spec? Mener å ha lest noe om en motstandspakke...
Må jeg skifte kammer også?

Motoren skal brukes til drifting. Var egentlig tenkt å handle turbokit, men klarer vel hente ut endel med us/eurospec? Noen som har peiling på hvor mange hjulhester jeg kan rekne med?

Har også hørt at toppen ikke er den beste, men er det egentlig noen fare å hente ut så lite hester uten å oppgradere toppen?

Fint om noen gidder å svare meg på dette :)
Hvis du har eurospec ECU så makser du i allefall lett org turboene dine. Fredric Aasbø kjørte drifte vm med slikt oppsett så det går sikkert helt ok for deg også:-)
J spec ecu på euro oppsett tør jeg ikke uttale meg om.
 #312954  av Supramk3turbo
 
Om du venter litt med å kjøpe sprut så kommer AEM med en Gen.2 EMS nå på nyåret en gang. Vet ikke helt når det kommer men ligger en diskusjon om det på supraforums..
 #313337  av toyparts/mvp norge
 
erfaringsmessig så er det mye bugs på de nye tingene som aem kommer, så da er det best å gi de ca 6mnd på å fikse tingene på sikt.
 #313338  av Supramk3turbo
 
He he, er vell sant det :D På en annen side så blir sikkert Gen.1 billigere.