Kjøpte meg ny pc for ca 6mnd siden, med intell core2 duo E8400 cpu og corsair dominator 1066mhz minne på 2 gig og asus P5E X38 hk, tenkte at dette må nå holde litt fart i pcen ei stund, hvertfall til mitt bruk da jeg ikke driver med store og tunge video/bilde redigering osv, mest til surfing, se på tv-serier og filmer samt litt spilling. Men det tok vel ikke mer enn enn ca 2-3 mnd før jeg merket at pcen begynte å bruke lenger og lenger tid før den startet opp, gikk tregere å starte opp programmer, og fikk mine første bluescreens med en melding nederst der det stod noe sånt som "starter dumping av fysisk minne" og etter dette tar pcen, og jeg overdriver ikke, FEM min på å starte opp, når den har komt inn i windows tar ytterlige noen min før jeg i det hele tatt kan åpne ett eneste program. Går nesten ikke ann å se på filme eller noe sånt lenger heller da lyden hakker og skurrer hele tiden, og det skjer hver gang pcen av en eller annen grunn begynner å jobbe litt som vist dama ser på film på tven og jeg sitter på internett og lukker eller åpner ett program. Så nå når jeg skal se en film må jeg stenge av alle andre program for å ha minst mulig belastning så det ikke skurrer så mye, og vist antivirusen begynner å jobbe så stopper nesten filmen opp for pcen begynner å jobbe så jævlig.
Har feilsøkt en del, prøvd å legge inn forskjellige drivere på nytt uten helle, så har konkludert med at det må vere feil på enten, HD, RAM eller CPU, men tenker mest på ram og cpu fordi den bruker så inni granskogen lang tid på å starte opp, og fordi hver gang pcen begynner å jobbe bare pitte litt som å åpne f.eks opera kan cpu belastinga ligge på over 50%
Har feilsøkt en del, prøvd å legge inn forskjellige drivere på nytt uten helle, så har konkludert med at det må vere feil på enten, HD, RAM eller CPU, men tenker mest på ram og cpu fordi den bruker så inni granskogen lang tid på å starte opp, og fordi hver gang pcen begynner å jobbe bare pitte litt som å åpne f.eks opera kan cpu belastinga ligge på over 50%
Fortune Favors The Brave