TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • ledningsnett 87/88 turbo vs 90 turbo

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #314512  av mulle-mek
 
er en del forskjellige kontakter merket de når jeg monterte turbotimer :x
 #314521  av tojo
 
Gul 88 vs Grå 89+ECU plugg, i tillegg har 88 bla. HAC sensor.

Forskjellenepå ECU pinout kan du se her:
1988 ECU:
Bilde

1989+ ECU:
Bilde
 #314553  av toyotapsycho
 
tojo skrev:Gul 88 vs Grå 89+ECU plugg, i tillegg har 88 bla. HAC sensor.

Forskjellenepå ECU pinout kan du se her:
1988 ECU:
Bilde

1989+ ECU:
Bilde

men er en ting jeg ikke helt skjønner.. det med dysene..
 #314560  av tojo
 
Hva tenker du på ang dysene?
 #314606  av toyotapsycho
 
tojo skrev:Hva tenker du på ang dysene?

de er jo semi sequential ... mens den ene er 1&4 2&5 3&6 og den andre er 1&6 4&5 2&3.... vil ikke det bli feil hvis en bruker en annen hjerne,, 90modell på 88 og motsatt?
 #314622  av tojo
 
toyotapsycho skrev:
tojo skrev:Hva tenker du på ang dysene?

de er jo semi sequential ... mens den ene er 1&4 2&5 3&6 og den andre er 1&6 4&5 2&3.... vil ikke det bli feil hvis en bruker en annen hjerne,, 90modell på 88 og motsatt?
Går ikke å bruke f.eks 88 hjerne på 89+ el anlegg,om du så skal må du "parre" el anlegget(halve 88 og halve 89+) er ikke samme kontaktene inn på ECUen++.
 #314667  av toyotapsycho
 
tojo skrev:
toyotapsycho skrev:
tojo skrev:Hva tenker du på ang dysene?

de er jo semi sequential ... mens den ene er 1&4 2&5 3&6 og den andre er 1&6 4&5 2&3.... vil ikke det bli feil hvis en bruker en annen hjerne,, 90modell på 88 og motsatt?
Går ikke å bruke f.eks 88 hjerne på 89+ el anlegg,om du så skal må du "parre" el anlegget(halve 88 og halve 89+) er ikke samme kontaktene inn på ECUen++.

nei det skjønner jeg da. siden de ikke er fysisk like.. men funksjonene skal være like..får se hva jeg får til her..
 #314680  av tojo
 
Dysenes åpningstid er basert på motorens turtall,det vil si at ECU får signal hver gang en dyse skal åpne.

7M-GTE har Peak & Hold dyser som har en dysemotstand som en del av tennings systemet.

SÃ¥ CPS,coil,ecu,dyser har semmenheng.
CPS gir signal til ECU osv

7M-GTE "tennings" rekkefølge på coilene sett fra venstre(3 doble coiler) 1-6xxx3-4xxx2-5
Motorens tenningsrekkefølge 1-5-3-6-2-4

Funksjonene på ECUene er like = gi signaler til dysene i rett tid for å åpne.

Bensin systemet er av typen Bosch AFC (L-Jetronic)

Koblingsskjema for dysene se(side 26) : http://www.celicatech.com/imagearchive/ ... %20afc.pdf
 #314737  av toyotapsycho
 
tojo skrev:Dysenes åpningstid er basert på motorens turtall,det vil si at ECU får signal hver gang en dyse skal åpne.

7M-GTE har Peak & Hold dyser som har en dysemotstand som en del av tennings systemet.

SÃ¥ CPS,coil,ecu,dyser har semmenheng.
CPS gir signal til ECU osv

7M-GTE "tennings" rekkefølge på coilene sett fra venstre(3 doble coiler) 1-6xxx3-4xxx2-5
Motorens tenningsrekkefølge 1-5-3-6-2-4

Funksjonene på ECUene er like = gi signaler til dysene i rett tid for å åpne.

Bensin systemet er av typen Bosch AFC (L-Jetronic)

Koblingsskjema for dysene se(side 26) : http://www.celicatech.com/imagearchive/ ... %20afc.pdf

så da skal det jo gå med en ecu fra 88, på en 90 mod.. hvis en skifter om på kontaktene, så den passer fysisk og pin.. selv om det hadde vært like greit å kjøpt ett 88 harness..

eller enklere å spørre om man kan burke ett 88 harness+ ecu på en 90 mod :)
 #314748  av tojo
 
Ja skal være fult mulig å bruke ECUene på begge el nett om man skifter ECU kontaktene.
En liten forskjell, 88 har i tillegg HAC(High altitude compensation) men denne er ikke en nødvendighet.
Den er ikke innbygd i ECU, er en liten duppedings ved siden av(3ledninger fra ECU).
 #314757  av tojo
 
toyotapsycho skrev:takker for gode svar og flotte diagram:) lets plug and pray :)
Lykke til! :D