hva er egentlig forskjellen? motorene og ledningsnettet passer vel ? hvorfor bytta de det ut liksom..sitti hele dagen på jobb å studert detta..

mulle-mek skrev:er en del forskjellige kontakter merket de når jeg monterte turbotimer
tojo skrev:Gul 88 vs Grå 89+ECU plugg, i tillegg har 88 bla. HAC sensor.
Forskjellenepå ECU pinout kan du se her:
1988 ECU:
1989+ ECU:
tojo skrev:Hva tenker du på ang dysene?
toyotapsycho skrev:Går ikke å bruke f.eks 88 hjerne på 89+ el anlegg,om du så skal må du "parre" el anlegget(halve 88 og halve 89+) er ikke samme kontaktene inn på ECUen++.tojo skrev:Hva tenker du på ang dysene?
de er jo semi sequential ... mens den ene er 1&4 2&5 3&6 og den andre er 1&6 4&5 2&3.... vil ikke det bli feil hvis en bruker en annen hjerne,, 90modell på 88 og motsatt?
tojo skrev:toyotapsycho skrev:Går ikke å bruke f.eks 88 hjerne på 89+ el anlegg,om du så skal må du "parre" el anlegget(halve 88 og halve 89+) er ikke samme kontaktene inn på ECUen++.tojo skrev:Hva tenker du på ang dysene?
de er jo semi sequential ... mens den ene er 1&4 2&5 3&6 og den andre er 1&6 4&5 2&3.... vil ikke det bli feil hvis en bruker en annen hjerne,, 90modell på 88 og motsatt?
tojo skrev:Dysenes åpningstid er basert på motorens turtall,det vil si at ECU får signal hver gang en dyse skal åpne.
7M-GTE har Peak & Hold dyser som har en dysemotstand som en del av tennings systemet.
SÃ¥ CPS,coil,ecu,dyser har semmenheng.
CPS gir signal til ECU osv
7M-GTE "tennings" rekkefølge på coilene sett fra venstre(3 doble coiler) 1-6xxx3-4xxx2-5
Motorens tenningsrekkefølge 1-5-3-6-2-4
Funksjonene på ECUene er like = gi signaler til dysene i rett tid for å åpne.
Bensin systemet er av typen Bosch AFC (L-Jetronic)
Koblingsskjema for dysene se(side 26) : http://www.celicatech.com/imagearchive/ ... %20afc.pdf
toyotapsycho skrev:takker for gode svar og flotte diagram:) lets plug and prayLykke til!