TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• bensin/diesel kort, 4 % rabatt

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #314817  av hmsilset

Synes ikke 4% er nok til å dra ett kort så billig som drivstoffet er.Hadde vært som å prute på melk..Og de fordelene som det med rabatt på hotel får du mye mere prosent avslag på andre kort.Vips så er lommeboka full av kort :)
 #314818  av castman

Joa, kjedelig med mange kort ;) med siden jeg kjører så sinnsykt mye utgjør dette noen kroner da..

Lurer på hva de egentlig tjener penger på siden det skal være gratis å ha, og bruke kortet? Satser de liksom på at folk skal få i minus på kortet, for deretter ta sinnsyke renter ?
 #314819  av hmsilset

castman skrev:Joa, kjedelig med mange kort ;) med siden jeg kjører så sinnsykt mye utgjør dette noen kroner da..

Lurer på hva de egentlig tjener penger på siden det skal være gratis å ha, og bruke kortet? Satser de liksom på at folk skal få i minus på kortet, for deretter ta sinnsyke renter ?
De sender nok med ett kredittkort eller så er dette kortet kredittkort og rabattkort. Jeg skal ikke si at jeg ikke skjønner deg, særlig om du kjører veldig mye.Brukte minimum 300kr dagen i drivstoff fra juni og ut august.Da savna jeg ett skikkelig rabattkort :P Klarte ikke sette fra meg bilen etter motorbytte:) kredittkortselskaper er spinnville etter å dra folk ned i gjørma.Jeg måtte ha ett kamera da jeg var i mo i rana i fjor sommer for å leke meg på acr.Jeg leste ikke betalingsutsettelsesgreia i det hele tatt, men for å få utsettelse måtte man skriv under på ett papir,og da fikk jeg kredittkort i posten senere.Jeg betalte etter 2 mnd som jeg hadde bedt om, og kortet er kasta.
 #314821  av ludde

Trumf er et artig fenomen som gir deg rabbatter. Det er ikke et kredittkort, men kun et rabbatkort som samler poeng som igjen utgjør utbetaling av cash.
Det fungerer ihvertfall slik at Butikkene som støtter dette korte betaler penger til trumf som igjen betaler penger til forbukeren. Men med et trumfkort bruker du gjennomsnittlig mer penger og du taper på det.
Har ikke satt meg inn i det andre greiene, men tror de virker tilsvarende pluss at firmaet tjener på renter siden du "låner" penger av dem.
 #314823  av inzane2012

er mange bensin kjeder som tilbyr egne kort for å spare penger på bensin, MEN ved di aller fleste så må du fylle ganske mye for at denne rabatten skal utgjøre noe særlig for økonomien. jeg tenkte på å skaffe eg ett sånt statoil kort i fjord sommer da bensinen var noen kr dyrere enn den er nå, men leste gjennom betingelsene og da viste det seg at jeg måtte fylle ganske mye for å få noe utbytte av det, så jeg fant ut da fikk jeg heller bruke coop kortet mitt når jeg fyllte på statoil og heller få igjen litt penger på den måten...
kreditt kort i seg selv er ikke en dum ide så lenge du ikke har en kreditt grense høyere enn det du har i lønn, og du ikke bruker vanlig kort ved siden av, samt at vist du har ett kreditt kort med veldig lav kreditt på f.eks 5000kr, kan det vere kjekt å ha i backup vist du skal på ferie, eller det skulle dukke opp noen større uforutsette innhugg i økonomien og dermed bruke det som en slags utsettelse på regningene dine...
det er nå min mening vertfall...
 #314830  av ArildM

Enig i det, bruker coop kortet selv siden vi har en Prix butikk som nærbutikk. Ble en 1000,-lapp i utbytte gjennom 6mnd handling og bensinkjøp.
 #314837  av inzane2012

ArildM skrev:Enig i det, bruker coop kortet selv siden vi har en Prix butikk som nærbutikk. Ble en 1000,-lapp i utbytte gjennom 6mnd handling og bensinkjøp.
tror du skal ha fyllt ganske mye bensin for å fått så mye igjen bare på ett rabatt kort:P
men tror nok folk som mr. Tevo her inne hadde spart mye på å bruke sånne rabatt kort, siden han kjører så mye som han gjør :)
 #314839  av ArildM

Var både mat og bensin da :) Selve bensindelen ble det ikke mye å få tilbake på nei.
 #315399  av chris

ArildM skrev:Var både mat og bensin da :) Selve bensindelen ble det ikke mye å få tilbake på nei.
Er jo 30 øre/literen man får i Coop greier, så om man bruker bilen mye blir det fort noen kroner i løpet av et helt år.
 #315400  av mr2storbrua

Minuset med coop-kortet er at det ikke er noen stasjoner i nærheten som har billig-98. Da er det billigere å reise over gata å fylle der uten rabatt. Har prøvd å få kort på den stasjonen jeg bruker å fylle på, men siden jeg er student har jeg ikke høy nok inntekt. Det er også det eneste svaret jeg får, står ikke noe om hvor stor inntekten må være.
 #315402  av inzane2012

mr2storbrua skrev:Minuset med coop-kortet er at det ikke er noen stasjoner i nærheten som har billig-98. Da er det billigere å reise over gata å fylle der uten rabatt. Har prøvd å få kort på den stasjonen jeg bruker å fylle på, men siden jeg er student har jeg ikke høy nok inntekt. Det er også det eneste svaret jeg får, står ikke noe om hvor stor inntekten må være.
da er det sikkert ett kredittkort opplegg...
 #315409  av angrykid

Jeg er, uheldigvis/heldigvis, passert grensen for å oppnå max rabatt på yx sine stasjoner rundt omkring. Jeg brukte over 30 000 kr i drivstoff i 2008.. :D dette er jo selvfølgelig via jobb, men uansett.. Jeg er selvstendig næringsdrivende, så de går i så måte ut av min egen lomme. Så de 40 ørene pr liter monner faktisk når man er oppe i slike kvanta.
 #315891  av Geir

Det som er interessant med slike kort er om rabatten er på pumpepris eller veiledende pris.