TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Caina e 4AFE Turbo

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #321450  av |plumbo

Anbefaler og forsterke bunnen på denne motoren hvis du skal ha mere hk da disse ikke er av det som er over dimensjonert
 #321472  av Espen-S

Vil sikkert fungere bra. Men som Plumbo sier, så må du forsterke. Minske Kompen litt i Motoren og litt sånn. Kan også være du må dyse opp litt pga Turbomotorer trenger mere bens. :P

Er det 1.8 liter du har? Burde fungere greit det ;) Men du må nok oppi noe mellom 7 og 10 K om du skal ha turbo. Men morro er det :D
 #321513  av junkern

jeg bygde en 4afe motor til corollan min med turbo. brukte haltec datasprut, kkk turbo, ford transit intercooler osv. men er en del som MÅ gjøres for at den skal være drift sikkert. monter tykkere toppakning(helt stålombunnet) for mindre komp., forsterk bunnpanna pga trykk, sørg for at alle ventil tettninger og stempelringer er nye eller i bra stand(ikke bruke olje) du må også skaffe deg en olje retur på bunnpanna så restrerende olje fra turbo kan sige tilbake i bunnpanna. generelt en ganske stor jobb,men jeg pressa ut 203,8hk og 323nm vd 5300rpm i benken på hjula ved 0,6bars trykk(jeg hadde også kvasskam og justerbare drev samt letta svinghjul og sinter cluch 450ccdyser fra trd racing). anbefalt trykk ved orginal topp og innmat er på rundt 0,3bar. gir ca 155hk.

håper dette hjalp deg litt
 #338968  av xtc

Her har det kommet noen svar siden sist jeg var inne.
Dette hjalp litt vet dere. Jeg er bare ute etter det lille ekstra. Er så kjedelig å ikke greie å kjøre forbi noen uten å ha en halv mil med rett strekning. :D
Men hva er det jeg trenger utenom dette kittet til turbomotor.dk. Er bare ute etter rundt 150 greie hester. Blir da intercooler nødvendig. Hvordan med bensin styring??
Håper på noen greie svar som setter meg i riktig retning. Har forresten 1.6 literen.