jeg bygde en 4afe motor til corollan min med turbo. brukte haltec datasprut, kkk turbo, ford transit intercooler osv. men er en del som MÅ gjøres for at den skal være drift sikkert. monter tykkere toppakning(helt stålombunnet) for mindre komp., forsterk bunnpanna pga trykk, sørg for at alle ventil tettninger og stempelringer er nye eller i bra stand(ikke bruke olje) du må også skaffe deg en olje retur på bunnpanna så restrerende olje fra turbo kan sige tilbake i bunnpanna. generelt en ganske stor jobb,men jeg pressa ut 203,8hk og 323nm vd 5300rpm i benken på hjula ved 0,6bars trykk(jeg hadde også kvasskam og justerbare drev samt letta svinghjul og sinter cluch 450ccdyser fra trd racing). anbefalt trykk ved orginal topp og innmat er på rundt 0,3bar. gir ca 155hk.
håper dette hjalp deg litt
nåværende biler:
-97 hiclass tdi
tidligere biler:
-volvo v70 t5 97mod
-passat tdi highland 98mod
- previa 2,4 auto 94 mod
- Hiclass 2,4tdi 96 mod
- corolla ke70L stv 82 mod
- corolla TRD 1.6 turbo 99 mod
- carina 2 1.6xl 89mod
- carina 2 1.6xli 91mod