TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hachi-Roku Levin (AE86) bane/gatebil

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #318971  av k_one

hehe...har stått litt stille her i gården ja...bokstavelig talt...hachi'n står under det som kan beskrives som verdens største haug med snø for øyeblikket...fikk kjørt litt i vinter, men klarte kunststykket å "rote bort" papirene mine noen dager før jeg skulle ha den på etterkontroll for registrering..så da ble jeg "litt" oppgitt og la det litt på hylla for å si det sånn...men fortvil ikke, planen er å sette igang så fort gårdsplassen er fri for snø (og jeg har funnet igjen papirene..hehe)
Har ordnet med penger og ligget å kokt i hop planer om hva som skal gjøres. Kan vel si såpass mye at heftige planer er under utvikling...for å si det mildt :)
Begynner å oppdatere her igjen så fort jeg er i gang. (I mellomtiden skal jeg smelle inn en ny turbo-motor i celica-cab'n...) :twisted:
 #319041  av AE86 Drifter

k_one skrev:hehe...har stått litt stille her i gården ja...bokstavelig talt...hachi'n står under det som kan beskrives som verdens største haug med snø for øyeblikket...fikk kjørt litt i vinter, men klarte kunststykket å "rote bort" papirene mine noen dager før jeg skulle ha den på etterkontroll for registrering..så da ble jeg "litt" oppgitt og la det litt på hylla for å si det sånn...men fortvil ikke, planen er å sette igang så fort gårdsplassen er fri for snø (og jeg har funnet igjen papirene..hehe)
Har ordnet med penger og ligget å kokt i hop planer om hva som skal gjøres. Kan vel si såpass mye at heftige planer er under utvikling...for å si det mildt :)
Begynner å oppdatere her igjen så fort jeg er i gang. (I mellomtiden skal jeg smelle inn en ny turbo-motor i celica-cab'n...) :twisted:

:D Høres ut som du har en plan :twisted:
 #319092  av k_one

Kan jo nevne litt da.
Har tenkt på å sette i en ferdigbygget Hasselgren racing 4AGE motor (muligens m/turbo, noe som burde gi rundt 400hk), Quaife sekvensiell girkasse og geartronics paddel-shift. Tillegg blir det mest sannsynlig Fightex D1 demperoppsett og wilwood bremser. Så blir det strategisk sveising av alle skjøter og i tillegg har jeg av en eller annen grunn lyst på innsveisede air-jacks. Vet jo aldri når man får behov for pitstop. :roll: Da blir det nok moro skal du se :twisted:
I tillegg kommer jeg til å kjøre fullt bur, men laget slik at jeg fortsatt kan bruke alle setene. Blir skinninteriør, alcantara på dash og i tak osv. Med fullt musikk/dvd anlegg med skjermer og dilldall (litt sånn "Rides" aktig) Tanken er å beholde så og si full funksjonalitet av bilen og ha litt "utstillingspreg", men med hardcore race teknologi under skallet. En litt annerledes sleeper for å si det sånn...:P Spørsmålet er om jeg får ordnet med nok penger til å fikse alt i år. Har uansett satt av 3 ukers sommerferie til kun å skru på Hachi'n, så da burde jeg jo få til litt iallefall. Så får jeg bare holde på så lenge pengene rekker ;)
 #319175  av AE86 Drifter

k_one skrev:Kan jo nevne litt da.
Har tenkt på å sette i en ferdigbygget Hasselgren racing 4AGE motor (muligens m/turbo, noe som burde gi rundt 400hk), Quaife sekvensiell girkasse og geartronics paddel-shift. Tillegg blir det mest sannsynlig Fightex D1 demperoppsett og wilwood bremser. Så blir det strategisk sveising av alle skjøter og i tillegg har jeg av en eller annen grunn lyst på innsveisede air-jacks. Vet jo aldri når man får behov for pitstop. :roll: Da blir det nok moro skal du se :twisted:
I tillegg kommer jeg til å kjøre fullt bur, men laget slik at jeg fortsatt kan bruke alle setene. Blir skinninteriør, alcantara på dash og i tak osv. Med fullt musikk/dvd anlegg med skjermer og dilldall (litt sånn "Rides" aktig) Tanken er å beholde så og si full funksjonalitet av bilen og ha litt "utstillingspreg", men med hardcore race teknologi under skallet. En litt annerledes sleeper for å si det sånn...:P Spørsmålet er om jeg får ordnet med nok penger til å fikse alt i år. Har uansett satt av 3 ukers sommerferie til kun å skru på Hachi'n, så da burde jeg jo få til litt iallefall. Så får jeg bare holde på så lenge pengene rekker ;)
ØØØ Millioner du? :| Hørtes ut som en dyr plan,men jeg likker tanken :D
 #319342  av k_one

næh, så drøyt er det nok ikke. for 30-35k så får du en ferdig rigget driftebil m/hasselgren motor...har en dialog på gang med de, så vi får se hva det ender på. er ikke 100% at det er det det blir, men hvis budsjettet tillater det så blir det sånn. den som lever får se :wink:
 #319348  av ErikG

Blir å ta inn en hel bil fra Japan og flytte over alt av deler da? Samme som jeg gjør med Starleten. Er mye billigere enn å kjøpe alt av deler løst.
 #319596  av velo

Du har tenkt å få den godkjent for bruk på offentlig vei sa du? Hahah, joda.
Bur, air-jacks, musikk/DVD-anlegg og alcantara-interiør bør vel heller ikke nevnes i samme setning spør du meg, og sikkert en hel del andre..
 #319656  av k_one

bilen blir godkjent i original stand først så klart.. så er det bare om å gjøre å ikke bli stoppet etter det..hehe...vi får se...worst case er at det blir en bane/utstillingsbil hvis alt skulle skjære seg..er ikke så farlig..tar det som det kommer :) bygger mest fordi det er moro og fordi det blir helt rått å kjøre..akkurat hvor jeg kjører er ikke så farlig. :wink:
 #325799  av k_one

GÃ¥r litt tregt med oppdateringene om dagen, men i dag fikk jeg noen godsaker.
Fikk hentet mine nye Compmotive ML1580 & ML1590 (15x8" og 15x9") og må si meg meget fornøyd.

Her er ett par bilder:

IMG_2267.jpg
IMG_2267.jpg (166.96 kiB) Vist 1306 ganger
IMG_2265.jpg
IMG_2265.jpg (208.88 kiB) Vist 1305 ganger
Forholdsvis bred felg... :D
IMG_2266.jpg
IMG_2266.jpg (196.33 kiB) Vist 1306 ganger
New vs. Old
IMG_2262.jpg
IMG_2262.jpg (127.54 kiB) Vist 1306 ganger
Disse burde vel gi passe med grep selv når turtelleren nærmer seg 10.000 rpm :twisted:
 #325802  av ArildM

Akkurat samme dimensjonen som jeg pønsker på til Mr2n min :mrgreen:
 #325810  av k_one

ArildM skrev:Akkurat samme dimensjonen som jeg pønsker på til Mr2n min :mrgreen:
Passer nok fint på en MR2 også! Bare å regn med å bygge ut skjermene noe :wink:
Det eneste jeg ikke klarer å bestemme meg for nå er hva slags gummi jeg skal legge på... :P