TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Espen's Corolla [Stanced]

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #321284  av Espen-S

Hehe, link på den?
Joda, enklere blir det jo, men er ikke fult så morsomt å kjøpe en ferdig motor da :twisted: .. Trenger en liten utfordring og så tar ikke turbo oppgraderingen noe særlig plass og sånt. Skal jeg bytte motoren så må jeg ha alt mulig jeg ikke har. + at motoren har kun gått 170000, så er den pent kjørt. Så trur ikke noe turbo oppgradering blir noe big deal, bare jeg er nøye med å bytte topppakkning for mindre komp, antagelig hvis bytte til noen mere herda topplokk bolter. Så blir en skikkelig morro utfordring :D

Næ, nå er jo motoren ganske liten i seg selv, og ladetrykket skal ikke være lang i sky, så tviler på at det blir mere en noe mellom 120 og kansje 150 hk , om alt blir gjort rektig og + noen små modder i tilegg :twisted: , så kan det hende anlegget ryker og, baksetene ryker ut og det meste som jeg ikke trenger ryker ut for å lette litt sånn som du har gjort :) + Coilovers og noe tårnstag så blir det konge. Bare jeg kjører fra noen a de pappa guttene som kontant ragger rundt i nypolert Bmw, så er jeg gla :lol: + litt fres under pansere er tøft :D

Trenger noen nye stoler å, men det kommer ettevert :D

Erik: Skal si ifra jeg :)
 #321288  av Espen-S

Da er det en liten oppdatering for hva som skjer med bilen videre:
-Lakkering
-Nye Stoler
-Nye Bremser
-Turbo Oppgradering
-Justerbart senke sett
-TSW Felger
-Oginal Spoiler
-2.5 '' anlegg hele veien

Litt bilder a sånn jeg har lyst til at det skal bli :)

Lakkeringa fikk jeg igrunn bestemt meg for når jeg så Fast & Furious. vil ha en bil som er ett litt sjeldent syn så da ble det dette:
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

K-Sport Justerbare dempere blir benyttet. Samt. K-sport Bresekit.

Bilde

Bilde

Sports Stoler Fra RaidPower.

Bilde

SuperSprint Dobbelt Anlegg.

Bilde

Bilde

kommer mere ettervert :)
 #321306  av Espen-S

Hehe ja, nå kjører jeg på for fult for å få ferdig bilen min til neste år :D Tar meg god tid, slik at det blir ordentlig :)
Blir F&F look så hjelper det seg :twisted:

Den motoren der ja. Ringte på den for litt siden, Viser deg å være en helt vanlig 1.3 med Turbo. Så da blir det ikke noe prob å sette på min :)
 #321332  av |plumbo

;) looking good btw mitt e10 prosjekt lagt på is det samme med de andre bilene mine da jeg har fått ett "illebefinende" med og bli gjels fri og skal ha meg et større hus lån etter hvert ;) men det dukker da opp litt her og der på alle bilene mine da :P
 #321383  av Espen-S

Takker. hjelper :)

Du må ikke gi opp rollan, den følger jeg med på som det var Gatebil magasina asså :) allti noe artig. Men hus kommer jo først.
 #321417  av celicat23

Hmmm. Vet ikke om det er noen kjempe ide og prøve få en corolla til og ligne på en av f&f bilene. Jeg vet med meg selv at jeg ville tenke "patetisk" hvis en corolla kommer og prøver ligne en trimma subaru fra en film.

Gøy at du gjør noe med bilen, og ingenting galt med corolla. Men det og skulle ha det til og ligne noe det ikke er... Er ikke helt med på den :wink:
 #321419  av lexusmann

Espen, hva med å ha fargene motsatt av den Subaru'n har, altså sølv nede og svart oppe??hadde det blitt litt bedre kontrast mot de svarte felgene?bare et tips/innfall, altså.... :lol:
 #321425  av Espen-S

Ikke bad ide :D kunne faktisk blitt litt rått det der. Så er det vell ikke å sammenligne som mange sier blir tåpelig :S

Takker for go ide lexsus :D
 #321440  av ErikG

Tror ikke du trenger å tenke på sterkere topplokksbolter, da toppen ikke vil heve seg før du nermer deg 2bars trykk. Men har du sjekket om det er noe oljeforbruk på motoren din mtp km stand. Min har gått 177k km og den slurper i seg en god del olje så greit å sjekke. Om du kjører på med turbo er det greit at motoren er i god stand. Vil også annbefale å skifte til ny oljepumpe.

Ang fargevalg ville jeg ikke gjort som imprezaen. Blir litt too mutch! Tror jeg ville kjørt ensfarget eller to farget med forholdsvis like farger.
 #321603  av Espen-S

Joa, sier noe med oljader, men får se hur mykke jeg gidder å legge på det. En Strarlet 1.3 liter Turbo motor klarer det, å det er prikk lik som min, men må bare bruke godt tid og følge med på hva som går opp og ned i Oljeforbruk fks. Ta mange tester. Blir og forsterke bunnen og minske kompen. Så trur jeg det kal gå bra :)

Nå har jeg fått kjøpt/bestilt en del gosaker til lakkeringa.
-Fineline Taip Blå 9mm Bredde
-Fineline Oransj 9mm Bredde
-Div. Maskering til Ruter og slikt.
-Maskerings tip til lister osv.
-Finsparkel og filler
-en del froskjellig pussepapir i forskellige finheter, så nå blir det bare morro å få pussa ned bilen min til neste uke :D

Kommer Coilovers iløpet av mai tidene, pga litt dårlig råd og ikke lønning føre 30 april. Så da kommer det på Fulljusterbare K-Sport. Og RP Seter.

Interiøren skal lakkeres på nytt i en Matt mørk grå farge, og plast delene skal være sølv :)

Litt å holde på med :D
 #321613  av celicat23

Espen-S skrev:Tenkte ikke på å sammenligne, jeg tenke på Farge komboen ;) Svart og sølv ;)
Da missforstod jeg - trodde du skulle lakkere den prikk lik for og prøve å ligne på noen måte :D Bare tenk litt på linjene til bilen når du skal lakkere 2-farget. De aller fleste som lakker 2 farget her i landet skjønner ikke bæra/eier ikke smak, så det er mange grusomme eksempler på hva du IKKE skal gjøre rundt på norges veier :wink:
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 14