TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Toyota Celica / Supra Supercharger

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#8980  av Goose

Christian. hm.. oki. da er det sikkert det med dosen som skla være riktig, fordi kameraten min blåste toppen på sin 200SX kort tid etter han montere NOS...

Men det frister fortsatt ikke... eller... jo litt, men jeg lar vær.... :wink:

#8986  av erling

Blir feil å si at det blir bare for rettstrekker med nos.. Er vel ikke så superlurt å slippe løs 300 turbohester heller i en sving?? Som regel er det jo rettstrekkene man trenger ekstra krutt, i sving konsentrerer man seg om veigrepet. Lystgassen bør jo aldri brukes mer enn 15 sek i slengen, men hvor lenge varer egentlig en gjennomsnitts kappkjøring? Jeg kappkjører nesten aldri, men jeg liker å dra på for meg selv. En 10-15 sek pådrag hadde vært morro nok det.

Det var en leverandør av lystgasskit som garanterte for at motoren holdt så lenge det var elektronisk tenning. Når motoren er forholdsvis lite kjørt, ser jeg ingen som helst problem med å montere et 50 hk kit med ekstra bensindyse og tenning som er rett justert. Disse skeptiske tankene deres er sikkert bare gamle fordommer. :) Når det brukes med vett er det trygt.

Nå er jo ikke disse skikkelige kittene billige heller da... Men dette er ikke noe mer "juks" enn turbo mener nå jeg. :)

#8987  av Goose

hm... oki.. erling...

men det blir aldri det samme som en sikkelig turbo mobil...
heller kjøpe en turbo bil og trimme den enn å prøve å trimme en NA for å tro at den er kjapp som turbo... :wink:

#8989  av erling

Nei, det blir jo ikke like bra som turbo, jeg for min del hadde jo mye heller putta inn en 3S-GTE i min enn lystgass.. :D Koster ca 15 000,- for et NOS 75 hk anlegg, så det er jo dyrt. Ville bare få frem at det er trygt når det er skikkelig. :)

#9013  av Christian

Fikk pris hos Sverre Karrs på komplett sett til min, 9000Kr for 30-75Hk dose :twisted:
Kanskje utpå sommeren en gang....

#32113  av Oas

gå på ecelica.com står masse bra fackts om super chragere å hvem som er seriøse trd superchargeren kan det hende ikke passer på vvti men bare på vvtil men vis du kjøper en fra et annet merke kommer den ca på en økning på 45 - 50 hester til hjule å ikke med turbo lagg med en super charger vil du ha hjevn effekt økning hele veien

#32172  av Goose

ecelica.com er akkurat ingen ukjent sted, det er mye som står der, men så må du huske at gutta i usa er optatt av HK og aks og ikke levetid på motor.

En Supercharger mener jeg den spiser HK ved lave turtall noe en turbo ikke gjør, derfor er det bedre etter min mening å ha turbo...