Et spørmsål til dere med datasprut og modifirserte motorer.
Jeg har gjort en del modofikasjoner på motoren i vinter som har forandret VEen på motoren ganske betydelig. Deriblant ny innsugsmanefold. Ligger nå på rundt 11,5:1 i bensin/luft blandingsforhold på cruising. Dette er jo ganske mye.
Har hørt at 3S-GTE motoren liker litt rike forhold, men spørsmålet er da hvor går grensen? Hvor mye kan jeg magre ut blandingen før motoren begynner å misstrives?
Hvilken AFR kjører dere med på cruising? tenker da rundt 2000 rpm på lavlast i f.eks 80 km/t..
Jeg har gjort en del modofikasjoner på motoren i vinter som har forandret VEen på motoren ganske betydelig. Deriblant ny innsugsmanefold. Ligger nå på rundt 11,5:1 i bensin/luft blandingsforhold på cruising. Dette er jo ganske mye.
Har hørt at 3S-GTE motoren liker litt rike forhold, men spørsmålet er da hvor går grensen? Hvor mye kan jeg magre ut blandingen før motoren begynner å misstrives?
Hvilken AFR kjører dere med på cruising? tenker da rundt 2000 rpm på lavlast i f.eks 80 km/t..
- MR2 TURBO -