TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• nett kjøpt meg mk3 trenger rÃ¥d

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #326738  av 2fast4racing

har nett kjøpt meg ein mk3 uten turbo, er 90 modell, men automat kassa er gåen, så eg lurte på ka eg må gje ca for ei brukt slik kasse?
men so va eg eigentleg mest sugen på å sette i manuell kasse, er dei dyre? og er bolt on?

har ikkje så masse peiling på supra, men synst den var så jævli rå, og so skal den skrapes fordi verkstaden meinte det ikkje lønte seg å skifte girkasse på den, så eg fekk den for 2000 ganske strøken, og føle eg har gjort eit jævli bra kjøp. men må nesten få fiksa girkassa.

var litt interesert i å trimme den litt og, ka er det første eg bør tenke på då? kunne tengt meg ca 300 hk
 #326741  av Supramk3turbo

Hei. Grattis med grom bil :D Du kan sette på en manuell kasse ja. Mange som har gjort det her, men noen modifikasjoner må til, på ledningsnett å diverse. Tojo kan svare på dette :D En god manuell R154 kasse ligger på mellom 8-10 000 kroner. Avhengig av stand.

Er bilen strøken har du gjort et kupp ja :D Sleng ut noen bilder...

Ang. trimming så blir ihvertfall turbo konvertering det første du bør tenke på. Er helt kurant å trimme 7M-GE motoren du har til 300 hester med turbo mener jeg. Mange som har gjort det også... Men om motoren din er sliten, gått langt, er det kanskje like greit å slenge oppi en 7m-gte, eller lignende...(2jz-gte)
 #326752  av Supramk3turbo

Her har du det du trenger å vite ang. Auto/Manuell konvertering... viewtopic.php?t=19649&highlight=ombygging
 #326758  av Shaggylaggy

Grattis med mk3 =) ta godt vare på den! =)
 #326788  av TommR

Grattis med ny bil! :) Når man først begynner å modifisere disse bilene så klarer man ikke stoppe. Sikkert flere enn meg som kan si det samme her!? ;) hehe Enig Peter, trenger bilder 8)
 #326807  av 2fast4racing

faen dei hadde sagt eg skulle få kjøpe bilen for 2000, so då tengte no eg det var i box, girkassen var røken so vart da nåke forsikrings oppgjer, å då hadde dei på verkstaden funne ut at da ikkje var vert å skifte girkasse fordi det vart for dyrt, så derfor skulle den vrakes, men no har vist eigaren funne ut at han skal ta bilen til polen å få den reparert der. skal av å høyre med fyren i måro, so får eg heller strekke meg litt i pris.

huff har det syndromet der, viss eg først er begynt på eit proskjekt klara eg aldri å slutte, skulle bygge sugemotor i ein kadett eg har ståande, skulle først berre vere moderat trimma, men no har eg no lagt ut 60k på den motoren so balla fort på seg:P skal snart begynne å jobbe offshore so då har eg masse tid til proskjekter, så då hadde det vert skøy med eit til:P
 #326834  av Andreazz

Skulle du få den der til 2000NOK? Det er isåfall MEGET billig.. Men det er ikke en 90modell, det der er pre 88 utgave, alltså ikke nyere en 88 :wink:
 #326846  av tojo

Løp og kjøp,for 2lapper er det et KUPP.
Ang girkasse så er jeg helt sikker på at du får respons om du legger en ØK her på forumet)

Motorbytte: det enkleste(plug and play) er å skaffe el anlegg fra 88mod turbo(gule ECU plugger)
Å en 7MGTE. Utrolig rå maskin om den bygges riktig(har noen barnesykdommer ved trimming)
Men 300hk tar du lett ut av den uten fiks fakserier.
Konverterings guide fra auto til Man og fra na til turbo finner du her: viewtopic.php?t=19649&highlight=ombygging

For å konvertere til 1JZ/2JZ så er det samme opprasjonen,da disse maskinene har mye til felles.
Litt mer jobb må bygge om el anlegg++, å i ditt tilfelle(grunnet pre88) må traversen byttes)
Konverterings guide finner du her: viewtopic.php?f=48&t=28155
 #326865  av 2fast4racing

ja eg er heilt klar for å kjøpe den:P men korleis kan eg sjå om det er turbo eller ikkje, eg gjekk berre utifrå at den ikkje var turbo siden spedometeret berre gjekk til 240 og eg har sett fleire mk3 med speedometer som går lengre. er det nåken andre måter å sjå om det er turbo eller ikkje?
 #326872  av tojo

Ang speedometer så kom 280km/t på 89+ modellene mener jeg å huske.
For å se om det er turbo eller ikke kan du f.eks se om det er turbotrykksmåler eller voltmeter(i instrumentet lengst til høyre i dashen)
For forskjeller på di ulike modellene se: viewtopic.php?t=21217