TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• viftereim

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#32775  av memo

okei, jeg trenger litt hjelp.

noen som har peiling på kjøpsloven?

jeg mener å huske at hvis selger (av produkt, vare eller tjeneste) ødelegger produktet man leverer til reperasjon, skal de reparere eller erstatte det produktet, slik at det ikke har noen betydning for videre salg av bilen.

altså, hvis jeg må sette ned prisen 10.000 pga. sveiset topp, så kan de velge å enten dekke det beløpet (snakke med takstmann og høre hvilket verditap bilen får), ELLER, kjøpe ny topp.

som sagt, de har slått hull i radiatoren og, og dette får de enten sende inn til reperasjon, eller kjøpe ny. ny blir nok billigst for dem.

men de vil nok krangle endel på dette...

noen som har noen tips eller idèer? noen som har vært gjennom dette selv? (det håper jeg faen meg ikke)

#32784  av CelicaTurbo

kjenner ikke så mye til loven på dette området men det er nå fornuftig at du har rett på at alt skal fikses uten kostnad, men om du har rett på erstatning for tapt salgsverdi aner jeg ikke, men forbrukerrådet har nettsider og er meget flinke til å svare på henvendelser på epost. Foreslår at du tar kontakt med dem jeg.

ellers, virker ikke som dem som har gjort den jobben tar den så veldig seriøst når de er uforsiktige nok til å ødelegge radiatoren, og i tillegg glemmer bolten på strammehjulet? :?

#32786  av memo

har tatt kontakt med forbrukerrådet, og TV2 hjelper deg(!) allerede.
skrevet en laaaaang mail.
Sist redigert av memo den 13 feb 2004 10:38, redigert 1 gang totalt.

#32788  av larsst185

oki.Da spør jeg igjen.Bor du i mo i rana og er det Nordvik dær som har skrudd på bilen?

#32790  av memo

nei, er en skole som ser på den.. mekanisk linje.. siden det egentlig var noe småtteri de skulle fikse, tenkte jeg at det sikkert ikke gjorde noe... tenkte at de hadde sikkert LITT peiling..

men neida..

#32801  av memo

da har de fiksa dynamogreiene påstår de (vi får vel se når bilen har stått litt.. er bare da den hyler)..

i tillegg så har de bestilt ny radiator, så den skal de sette inn...

når de får den, skal de og sette på de pakningene mellom eksosmanifoil og downpipe..

da er det egentlig bare verditapet på bilen som bekymrer meg, med tanke på toppen som er sveisa.. mulig den holder men.. likevel..

jeg sier jo selvfølgelig ifra om slikt når jeg selger bilen.. er ikke interessert i å lure noen, og da er kjøpet selvfølgelig mindre interessant når de får høre det.. blah...jaja

- edit: må bare si at jeg elsker miljøet på dette forumet :) aldri et negativt svar å få, og alle som kan, prøver faktisk å hjelpe til med det de klarer... gleder meg til å treffe gjengen i arendal i sommer...!

#32803  av Goose

memo: de er det som er så fint med ts-ogn aldri noe shitkasting, og altig faglig hjelp og tips.

Jeg har en kamerat som importerer biler fra tyskland.
Skal jeg be han stikke innom et hoggeri når han kjører forbi og se om de har en billig topp til 3s-ge motor?

Det holder vel å skifte toppen på den?

Du er ikke alene som gleder seg til treffet... :wink:

#32804  av memo

gjerne be han gjøre det... så lenge den ikke er så dyr, er jeg sikkert interessert..

treffet ja... bare for deg å ikke skaffe deg dame så går dette bra :twisted: :twisted: :twisted:

beklager for det utbruddet mitt på irc her om dagen forresten, tror det var mest retta mot et spesielt "verksted" og ikke deg

#32807  av larsst185

Er den bare 3S-GE topp som passer?ikke GTE toppen.Har nemlig en sånn om du skulle trenge det.
HÃ¥per ting ordner seg til slutt...

#32810  av Goose

memo, du det er du som skal ha unskyldnig fra meg, lot meg provosere og så bare provoserte jeg deg.. Det var ikke meningen. :oops:

Jeg kommer uansett, med eller uten dame.. 8)

Kan ikke gå glipp av noe jeg gledet meg til i neste 1 år.. :)

Skal snakke med kameraten i dag. :wink:

#32813  av kennethx

/me venter på kline scenen...... :shock: :shock: :shock: :shock:

#32818  av memo

jeg fikk streng beskjed om at homoprat ikke var tillatt tidligere..

lurer på hvorfor...*klø seg i hodet* :lol:

#32822  av kennethx

Var bare skikkelig sånn "kissandmakeupholywoodstyle" :lol: :lol: :lol:

#32823  av memo

du er bare misunnelig :lol: