Hei alle sammen, Jeg heter Trond-Erik og legger nå ut min CS på prosjekt siden.
Jeg ble en lykkelig eier av en Celica CS i påsken 2009, da jeg og broren min tok toget opp til Ål og kjørte ned til Drammen igjen. Dette har vært en drømmebil for meg siden jeg var guttevalp
Så fort jeg jeg kom hjem den dagen så begynte jeg å demontere alt av interiør i bagasje/deksler,seter og gulvteppe etc. Teppet har en slags form for "filt" enkelte steder som var råttent som jeg da
fjernet og fikk da renset teppe, og resten av bilen. La så da ny lydisolerende filt med lim fra biltema på gulvet etc. Resultat ble flotters, men hadde ikke kamera denne gangen, men jeg skal nok få ordnet noe bilder av dette senere.
Begynte da å strekke kabler til anlegget i bilen, hvor jeg fjernet orginale tynne høytaler ledninger og erstattet med noe bedre. Fjernet samtidig reservedekket og begynte å lage gulv i 19mm MDF plate som jeg tilpasset og kledde med sort filt, samtidig ville jeg ikke lage hull i orginal hattehylle, så jeg lagde meg samme type plate til dette også, og resultat ble jeg fornøyd med. Bilder kommer...
Har noen andre tanker for anlegget bak, men dette for bli et senere prosjekt.
Neste steg jeg tok var liten service.
* Byttet plugger
* Stp Motorrens
* Oljeskift med nytt oljefilter
* Pluggledninger
Når jeg gjorde dette så la jeg merke til at Egr er fjernet, samt at det er en slange ved turboen en plass som er plugget som jeg da regner med er T-vis.
Jeg kjøpte meg samtidig Turbotrykk, Oljetrykk og Oljetempsmålere samt en "sandwich" fra Biltema, overraskende nok så fungere dette "enn så lenge"
Min videre planer for bilen er mye, men lommeboka bestemmer så jeg får ta litt etter litt.
* Demontere motor, for høytrykkspyling, samt lakkering av motordeler.
* Bytte Reg.reim, vannpumpe etc.
* Montere Poly foringer fra Fensport
* Montere turbotimer og boostkontroller
* Bytte alle dempere og fjører (muligens jeg går for orginalt fra toyota)
* Bytte til Samco slanger
* Bytte til Alu Radiator
og sikkert noe mer men dette for holde forløpig
Kom gjerne med forslag til løsninger og andre spørsmål....
Legger ved noen bilder av bilen og monteringa av gauge monteringa.
MVH
Trond-Erik / CelicaDream
Jeg ble en lykkelig eier av en Celica CS i påsken 2009, da jeg og broren min tok toget opp til Ål og kjørte ned til Drammen igjen. Dette har vært en drømmebil for meg siden jeg var guttevalp

Så fort jeg jeg kom hjem den dagen så begynte jeg å demontere alt av interiør i bagasje/deksler,seter og gulvteppe etc. Teppet har en slags form for "filt" enkelte steder som var råttent som jeg da
fjernet og fikk da renset teppe, og resten av bilen. La så da ny lydisolerende filt med lim fra biltema på gulvet etc. Resultat ble flotters, men hadde ikke kamera denne gangen, men jeg skal nok få ordnet noe bilder av dette senere.
Begynte da å strekke kabler til anlegget i bilen, hvor jeg fjernet orginale tynne høytaler ledninger og erstattet med noe bedre. Fjernet samtidig reservedekket og begynte å lage gulv i 19mm MDF plate som jeg tilpasset og kledde med sort filt, samtidig ville jeg ikke lage hull i orginal hattehylle, så jeg lagde meg samme type plate til dette også, og resultat ble jeg fornøyd med. Bilder kommer...
Har noen andre tanker for anlegget bak, men dette for bli et senere prosjekt.
Neste steg jeg tok var liten service.
* Byttet plugger
* Stp Motorrens
* Oljeskift med nytt oljefilter
* Pluggledninger
Når jeg gjorde dette så la jeg merke til at Egr er fjernet, samt at det er en slange ved turboen en plass som er plugget som jeg da regner med er T-vis.
Jeg kjøpte meg samtidig Turbotrykk, Oljetrykk og Oljetempsmålere samt en "sandwich" fra Biltema, overraskende nok så fungere dette "enn så lenge"

Min videre planer for bilen er mye, men lommeboka bestemmer så jeg får ta litt etter litt.
* Demontere motor, for høytrykkspyling, samt lakkering av motordeler.
* Bytte Reg.reim, vannpumpe etc.
* Montere Poly foringer fra Fensport
* Montere turbotimer og boostkontroller
* Bytte alle dempere og fjører (muligens jeg går for orginalt fra toyota)
* Bytte til Samco slanger
* Bytte til Alu Radiator
og sikkert noe mer men dette for holde forløpig

Kom gjerne med forslag til løsninger og andre spørsmål....
Legger ved noen bilder av bilen og monteringa av gauge monteringa.
MVH
Trond-Erik / CelicaDream
Vedlegg
2127982-bilde1-csmin.jpg (32.84 kiB) Vist 2007 ganger
DSCF0030.JPG (284.93 kiB) Vist 1711 ganger
DSCF0031.JPG (295.39 kiB) Vist 1718 ganger
DSCF0032.JPG (276.45 kiB) Vist 1711 ganger
DSCF0041.JPG (300.91 kiB) Vist 1709 ganger
Toyota Camry 2.0 1983 modell - Solgt
Toyota Celica GT4 1990 modell - Solgt
Toyota Corolla 1.6 1989 modell - Solgt
Toyota Celica 1.8i 1994 modell - Solgt
Toyota Celica CS 2.0 1992 modell -Ble vrak i 2010 http://www.youtube.com/watch?v=NtVyJV3THpI
Toyota Celica GT4 1990 modell - Solgt
Toyota Corolla 1.6 1989 modell - Solgt
Toyota Celica 1.8i 1994 modell - Solgt
Toyota Celica CS 2.0 1992 modell -Ble vrak i 2010 http://www.youtube.com/watch?v=NtVyJV3THpI