TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• CelicaDream´s Celica Carlos Sainz nr. 2079/5000

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #327508  av CelicaDream

Hei alle sammen, Jeg heter Trond-Erik og legger nå ut min CS på prosjekt siden.

Jeg ble en lykkelig eier av en Celica CS i påsken 2009, da jeg og broren min tok toget opp til Ål og kjørte ned til Drammen igjen. Dette har vært en drømmebil for meg siden jeg var guttevalp :lol:

Så fort jeg jeg kom hjem den dagen så begynte jeg å demontere alt av interiør i bagasje/deksler,seter og gulvteppe etc. Teppet har en slags form for "filt" enkelte steder som var råttent som jeg da
fjernet og fikk da renset teppe, og resten av bilen. La så da ny lydisolerende filt med lim fra biltema på gulvet etc. Resultat ble flotters, men hadde ikke kamera denne gangen, men jeg skal nok få ordnet noe bilder av dette senere.

Begynte da å strekke kabler til anlegget i bilen, hvor jeg fjernet orginale tynne høytaler ledninger og erstattet med noe bedre. Fjernet samtidig reservedekket og begynte å lage gulv i 19mm MDF plate som jeg tilpasset og kledde med sort filt, samtidig ville jeg ikke lage hull i orginal hattehylle, så jeg lagde meg samme type plate til dette også, og resultat ble jeg fornøyd med. Bilder kommer...
Har noen andre tanker for anlegget bak, men dette for bli et senere prosjekt.

Neste steg jeg tok var liten service.

* Byttet plugger
* Stp Motorrens
* Oljeskift med nytt oljefilter
* Pluggledninger

Når jeg gjorde dette så la jeg merke til at Egr er fjernet, samt at det er en slange ved turboen en plass som er plugget som jeg da regner med er T-vis.

Jeg kjøpte meg samtidig Turbotrykk, Oljetrykk og Oljetempsmålere samt en "sandwich" fra Biltema, overraskende nok så fungere dette "enn så lenge" :D

Min videre planer for bilen er mye, men lommeboka bestemmer så jeg får ta litt etter litt.

* Demontere motor, for høytrykkspyling, samt lakkering av motordeler.
* Bytte Reg.reim, vannpumpe etc.
* Montere Poly foringer fra Fensport
* Montere turbotimer og boostkontroller
* Bytte alle dempere og fjører (muligens jeg går for orginalt fra toyota)
* Bytte til Samco slanger
* Bytte til Alu Radiator

og sikkert noe mer men dette for holde forløpig 8)

Kom gjerne med forslag til løsninger og andre spørsmål....

Legger ved noen bilder av bilen og monteringa av gauge monteringa.

MVH

Trond-Erik / CelicaDream
Vedlegg
Her har vi bilen :)
Her har vi bilen :)
2127982-bilde1-csmin.jpg (32.84 kiB) Vist 1993 ganger
Trangt som f...
Trangt som f...
DSCF0030.JPG (284.93 kiB) Vist 1697 ganger
Nye pluggledinger, Stp Oljerens, Oljefilter, Olje
Nye pluggledinger, Stp Oljerens, Oljefilter, Olje
DSCF0031.JPG (295.39 kiB) Vist 1704 ganger
Moddet Sandwichen med slange (som jeg skal skifte til stålomspunnen pga av varme)
Moddet Sandwichen med slange (som jeg skal skifte til stålomspunnen pga av varme)
DSCF0032.JPG (276.45 kiB) Vist 1697 ganger
Med oljeskift, blir det litt oljesøl...
Med oljeskift, blir det litt oljesøl...
DSCF0041.JPG (300.91 kiB) Vist 1695 ganger
 #327516  av tettwatt

Ser ut som en pen bil dette, gratulerer så mye :D Legg gjerne ut masse bilder fra alle vinkler, det elsker vi :wink:
 #327521  av mr2storbrua

Fin bil dette ja. Bare lurte på en liten ting, er det noen grunn til at du ikke skrur oljetrykkføler rett på sandwich?
 #327564  av CelicaDream

tettwatt skrev:Ser ut som en pen bil dette, gratulerer så mye :D Legg gjerne ut masse bilder fra alle vinkler, det elsker vi :wink:
Takker :) Ja mer bilder kommer etterhvert :) Må få ladet opp batteriet til kameraet først :lol:
 #327566  av CelicaDream

mr2storbrua skrev:Fin bil dette ja. Bare lurte på en liten ting, er det noen grunn til at du ikke skrur oljetrykkføler rett på sandwich?
Takker :) Jeg prøvde meg med å skru den rett på sandwichen men, det var overhode ikke plass der nede, ganske så trangt.
Så dette med slangen er en "midlertidig" løsning som jeg prøver ut. Jeg har fått beskjed at jeg kan bruke uttaket til den orginale oljetrykksmåleren, men jeg vet ikke hvor denne sitter, samt at jeg måtte skaffe meg et t-stykket.

Så hvis det er noen som har bilder av hvor denne orginale føleren sitter og bilde av dette t-stykket, evt. hvor det kan kjøpes så hadde dette hvert toppers :)
 #327593  av CelicaDream

Legger ved bilder av gaugepoden :) Samt monteringa av diskant :)
Vedlegg
DSCF0047.JPG
DSCF0047.JPG (298.92 kiB) Vist 1692 ganger
DSCF0044.JPG
DSCF0044.JPG (292.37 kiB) Vist 1690 ganger
 #327625  av pkgrette

så støken ut
regner med jeg ser den i sommer i virklighet. siden du er fra drammen
 #327642  av CelicaDream

pkgrette skrev:så støken ut
regner med jeg ser den i sommer i virklighet. siden du er fra drammen
Jeg får lappen tilbake i august så da vil jeg nok bringe frem "skjønnheten", med mindre jeg ikke skaffer meg sjåfør da 8)

Hadde jo vært litt ålreit med et lite celica/mr2 treff på Osram parkeringa fredagskveld !?
 #327684  av tettwatt

CelicaDream skrev:
tettwatt skrev:Ser ut som en pen bil dette, gratulerer så mye :D Legg gjerne ut masse bilder fra alle vinkler, det elsker vi :wink:
Takker :) Ja mer bilder kommer etterhvert :) Må få ladet opp batteriet til kameraet først :lol:
Hehe, kjenner til den, klarte å rote bort kameraet mitt og hadde 6 mnd uten billedoppdateringer, men det blir liksom ikke det samme da :D
 #327698  av celica_st185

CelicaDream skrev:
mr2storbrua skrev:Fin bil dette ja. Bare lurte på en liten ting, er det noen grunn til at du ikke skrur oljetrykkføler rett på sandwich?
Takker :) Jeg prøvde meg med å skru den rett på sandwichen men, det var overhode ikke plass der nede, ganske så trangt.
Så dette med slangen er en "midlertidig" løsning som jeg prøver ut. Jeg har fått beskjed at jeg kan bruke uttaket til den orginale oljetrykksmåleren, men jeg vet ikke hvor denne sitter, samt at jeg måtte skaffe meg et t-stykket.

Så hvis det er noen som har bilder av hvor denne orginale føleren sitter og bilde av dette t-stykket, evt. hvor det kan kjøpes så hadde dette hvert toppers :)

Rett bak braketten over den blå rundingen er oljetrykksføleren til det røde oljelyset i dashbordet
Vedlegg
Arildmotor008.jpg
Arildmotor008.jpg (104.34 kiB) Vist 1700 ganger
 #327729  av CelicaDream

celica_st185 skrev:Rett bak braketten over den blå rundingen er oljetrykksføleren til det røde oljelyset i dashbordet
Kjempeflott :) Takker for bilde !!
 #328002  av CelicaDream

Legger ut noen bilder til 8)
Vedlegg
Hattehylla
Hattehylla
DSCF0011.JPG (295.49 kiB) Vist 1683 ganger
Hattehylla
Hattehylla
DSCF0023.JPG (294.4 kiB) Vist 1684 ganger
Hvordan kan denne sprekken i sete fikses opp ?! noen som vet om firma i drammensområdet ?
Hvordan kan denne sprekken i sete fikses opp ?! noen som vet om firma i drammensområdet ?
DSCF0016.JPG (306.2 kiB) Vist 1684 ganger
Noen her på formet som har denne cd-spiller/sigarettenner/askebeger "tingen" HEL ?
Noen her på formet som har denne cd-spiller/sigarettenner/askebeger "tingen" HEL ?
DSCF0024.JPG (295.37 kiB) Vist 1684 ganger
Litt lakkrens må til :)
Litt lakkrens må til :)
DSCF0026.JPG (272.25 kiB) Vist 1686 ganger
 #329663  av CelicaDream

Flere bilder :D
Vedlegg
Orginal støtdemper
Orginal støtdemper
DSCF0011.JPG (285.47 kiB) Vist 1678 ganger
Fjørene
Fjørene
DSCF0012.JPG (285.86 kiB) Vist 1678 ganger
"Bikkjebeinet"
"Bikkjebeinet"
DSCF0013.JPG (289.02 kiB) Vist 1678 ganger
Sist redigert av CelicaDream den 30 jun 2009 12:50, redigert 1 gang totalt.
 #329730  av Stian AB

Fin CS detta:) Vi må få til et KJEMPESTORT Toyota treff i Drammen snart :mrgreen:
 #329917  av CelicaDream

Stian AB skrev:Fin CS detta:) Vi må få til et KJEMPESTORT Toyota treff i Drammen snart :mrgreen:
Det må vi få til på et vis :) Vi kan starte med å poste det her på ts-ogn og på evt. Midnightclub :)