TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• CelicaDream´s Celica Carlos Sainz nr. 2079/5000

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #330046  av Stian AB

CelicaDream skrev:
Stian AB skrev:Fin CS detta:) Vi må få til et KJEMPESTORT Toyota treff i Drammen snart :mrgreen:
Det må vi få til på et vis :) Vi kan starte med å poste det her på ts-ogn og på evt. Midnightclub :)
Det med KJEMPESTORT var nok litt ironisk ment, men vi kan da prøve;)
 #330564  av CelicaDream

Da fikk jeg endelig alle fjørene til bilen, tok sin tid å få de riktige, da delelageret i belgia og japan hadde klart å merke de første fjørene med feil dele-nummer, så de første jeg fikk var 7 cm høyere enn de orginale !

Men har nå montert foran, og tar bak imorra :)

Grunnen til at jeg har valgt orginale dempere og fjører er vel pga. "kjørekomfort" :roll:
Vedlegg
Gamle dempere og fjører, så også ut som at disse var kappa fra en annen eier
Gamle dempere og fjører, så også ut som at disse var kappa fra en annen eier
DSCF0010.JPG (277.79 kiB) Vist 1350 ganger
gammel vs. ny demper
gammel vs. ny demper
DSCF0011.JPG (288.52 kiB) Vist 1350 ganger
Fortere å benytte seg av kompressor når man skal stramme fjørene :)
Fortere å benytte seg av kompressor når man skal stramme fjørene :)
DSCF0012.JPG (297.22 kiB) Vist 1350 ganger
 #330690  av CelicaDream

joachim_jensen skrev:Heisann..
Dette er jo gamlebilen min jo :D
Flott å se at noen som vil ta vare på den har kjøpt den?
Vet du om forrige eier har gjort noe med motoren?
Hvem kjøpte du den av?
Lykke til med prosjektet ditt.
Mvh Joachim
Heisann :) Forrige eier var en som het Kent, som jeg kjøpte den av, hva han har gjort med den vet jeg ikke !
La merke til at Egr var plombert, og en helg ved andre vakumslanger som er plombert, skal sjekke opp i alt dette.
Synd de begynner å bli så gamle, mange som har knota og surra mye med dissa motorene.

Når du hadde den, virket AC opplegget da eller ?, Jeg ser den har kompressoren, men litt rar ventil på Ac røret for påfylling.
 #330696  av joachim_jensen

Jeg solgte til en som heter marius.
ac greiene ble bygd om pga den orginale gassen var/er blitt ulovlig.
Kanskje derfor det ser litt rart ut.
Dette ble gjort på verksted (Batteri elektro i arendal)
Men når jeg solgte bilen ble det tatt naf test og der sa de at ac ikke virket.
Jeg gjorde ikke noe med dette.
Venstre forskjerm var også noe rar,tror den hadde vært bulket og sparklet opp igjen da det var en sprekk i lakken og
når bilen stod på 18" felger så subbet dekket borti ved sving.Dette gjorde jeg heller ikke noe med bortsett fra å bytte til oz felgene.
Vet også det var funnet eksos i kjølevannet på naf.
Derfor spurte jeg om forrige eier hadde gjort noe med motoren.
Er det noe du lurer på skal jeg svare etter beste evne :D
Lykke til med en artig bil.
Mvh Joachim
 #330701  av CelicaDream

joachim_jensen skrev:Jeg solgte til en som heter marius.
ac greiene ble bygd om pga den orginale gassen var/er blitt ulovlig.
Kanskje derfor det ser litt rart ut.
Dette ble gjort på verksted (Batteri elektro i arendal)
Men når jeg solgte bilen ble det tatt naf test og der sa de at ac ikke virket.
Jeg gjorde ikke noe med dette.
Venstre forskjerm var også noe rar,tror den hadde vært bulket og sparklet opp igjen da det var en sprekk i lakken og
når bilen stod på 18" felger så subbet dekket borti ved sving.Dette gjorde jeg heller ikke noe med bortsett fra å bytte til oz felgene.
Vet også det var funnet eksos i kjølevannet på naf.
Derfor spurte jeg om forrige eier hadde gjort noe med motoren.
Er det noe du lurer på skal jeg svare etter beste evne :D
Lykke til med en artig bil.
Mvh Joachim
Ac...okey...jeg skal sjekke med kjøl og frys her i drammen, om dem kan hjelpe meg, toyota kunne ikke da ventil som sagt ikke kan brukes på ny gass.
Skjønte at det var noe rart med venstre forskjerm ja, for den som er på høyre side står det carlos sainz i lakken, den venstre var det ikke.
Eksos i kjølevannet til IC eller !? Dette kan vel ikke være noe bra for motoren !?

Dette er min andre GT4 nå, hadde en vanlig GT4 sist gang, men har sikla etter en CS da :) Og da fant jeg denne..Men han jeg kjøpte bilen av har ikke nevnt så mye...mye som må skiftes azz.. :evil:
Også kjøpte jeg bilen med en lakk skade på fangeren foran, dette skulle gjensidge ordne opp i og sende papirene til han, slik han kunne sende dem til meg, slik at jeg kunne får bilen inn til lakkering. Samt at han skulle sende Årsavgifts merkene når dem kom.

Vi får se hva planene blir fremover....:)
 #330962  av CelicaDream

Idag fikk jeg skademeldingsnummeret, så nå har jeg sendt bilen i til lakkverksted, skal ta frontfanger og panseret samtidig :)

Er jeg heldig så har jeg vel bilen tilbake om en ukes tid 8)

Bilder kommer nå jeg får bilen tilbake !
 #331675  av CelicaDream

NÃ¥ legger jeg ut noen bilder til fra lakkeringa :)
Vedlegg
Fiksa litt småbulker på dekselet og panseret
DSCF0010.JPG (280.19 kiB) Vist 1276 ganger
DSCF0011.JPG (288.93 kiB) Vist 1276 ganger
Ser frem til et ferdig resultat :)
Ser frem til et ferdig resultat :)
DSCF0012.JPG (300.78 kiB) Vist 1276 ganger
Ny frontfanger hentet på toyota
Ny frontfanger hentet på toyota
DSCF0013.JPG (302.66 kiB) Vist 1276 ganger
Kjøpte heller slike griller til fangeren, da de orginale grillene måtte skiftes og kosta ca 2000,- nye
Kjøpte heller slike griller til fangeren, da de orginale grillene måtte skiftes og kosta ca 2000,- nye
DSCF0014.JPG (293.66 kiB) Vist 1276 ganger
 #331676  av Daniel HS

Kan jeg spørre hva du gav for den? Var nemlig å så på denne bilen før jeg kjøpte den CSen jeg har nå... Mener det var han Marius som eide den da, akkurat flyttet til Bergen visstnok.

Hvordan er den å kjøre nå? Synes den var litt dau når jeg prøvde den...

Og hva gav du for frontfangeren på Toyota? Fikk min fra Fensport i dag... :wink:

Men gratulerer med Carlos, er kanongøye biler! :D Gled deg til vinteren... :twisted:
 #331755  av CelicaDream

Daniel HS skrev:Kan jeg spørre hva du gav for den? Var nemlig å så på denne bilen før jeg kjøpte den CSen jeg har nå... Mener det var han Marius som eide den da, akkurat flyttet til Bergen visstnok.

Hvordan er den å kjøre nå? Synes den var litt dau når jeg prøvde den...

Og hva gav du for frontfangeren på Toyota? Fikk min fra Fensport i dag... :wink:

Men gratulerer med Carlos, er kanongøye biler! :D Gled deg til vinteren... :twisted:

Jeg kjøpte bilen av en som het Kent, antagligvis han som kjøpte den av Marius. Lurer egentlig på hvor eiere denne bilen har hatt i sin tid :)

Jeg syns også at den virker noe dau, men med tanke på at den kun lader på 0,6 og alderen på bilen er høy så er det nok ikke 204 hester pr d.d...hehe
Men jeg og en mekaniker skal kikke litt på dette når lommeboka tillater dette, vil ha bilen til å ligge bra på veien først, fremfor motor, men det kommer :)

Frontfangeren var dyr, enkelt og greit ! :twisted: Men håper Gjensidige kan betale denne for meg, grunnet skademedlinga som følgte bilen.
 #331971  av CelicaDream

Fikk beskjed fra min svoger at lakkeringa av bilen var straks ferdig, så jeg har tatt noen bilder av dette..Beklager for noe dårlig kvalitet på bildene
Vedlegg
DSCF0010.JPG
DSCF0010.JPG (308.75 kiB) Vist 1232 ganger
DSCF0011.JPG
DSCF0011.JPG (317.53 kiB) Vist 1232 ganger
DSCF0012.JPG
DSCF0012.JPG (315.25 kiB) Vist 1232 ganger
DSCF0013.JPG
DSCF0013.JPG (318.65 kiB) Vist 1232 ganger
DSCF0014.JPG
DSCF0014.JPG (301.27 kiB) Vist 1232 ganger
 #331972  av CelicaDream

Flere bilder :D
Vedlegg
DSCF0015.JPG
DSCF0015.JPG (288.17 kiB) Vist 1232 ganger
DSCF0016.JPG
DSCF0016.JPG (280.08 kiB) Vist 1232 ganger
DSCF0017.JPG
DSCF0017.JPG (285.05 kiB) Vist 1232 ganger
DSCF0018.JPG
DSCF0018.JPG (316.91 kiB) Vist 1232 ganger
DSCF0019.JPG
DSCF0019.JPG (297.63 kiB) Vist 1232 ganger
 #332094  av CelicaDream

Da fikk jeg bilen fra lakkeringa :)

Dem har lakkert ny frontfanger, lyktespylerene, panser (steinsprutskader), og høyre forskjerm. Fikk dem til å montere racing grillen for meg også, syns selv det ble bra jeg da, hjørnegrillene er orginale, men jeg har planer om å skitfte disse også.

Men på turen hjem, så skjedde det noe rart, mistet all strøm, enten har batteriet blitt defekt, eller jeg vil tro det er dynamoen som har tatt kvelden :(

Så vi får bestille dynamo og reim i samme slengen til mandag :)

Legger ut noen bilder her :)
Vedlegg
DSCF0010.JPG
DSCF0010.JPG (307.84 kiB) Vist 1205 ganger
DSCF0012.JPG
DSCF0012.JPG (303.6 kiB) Vist 1205 ganger
DSCF0013.JPG
DSCF0013.JPG (305.14 kiB) Vist 1205 ganger
DSCF0018.JPG
DSCF0018.JPG (295.18 kiB) Vist 1205 ganger
DSCF0015.JPG
DSCF0015.JPG (303.99 kiB) Vist 1205 ganger
 #332649  av Blackcs

CelicaDream skrev:
joachim_jensen skrev:Heisann..
Dette er jo gamlebilen min jo :D
Flott å se at noen som vil ta vare på den har kjøpt den?
Vet du om forrige eier har gjort noe med motoren?
Hvem kjøpte du den av?
Lykke til med prosjektet ditt.
Mvh Joachim
Heisann :) Forrige eier var en som het Kent, som jeg kjøpte den av, hva han har gjort med den vet jeg ikke !
La merke til at Egr var plombert, og en helg ved andre vakumslanger som er plombert, skal sjekke opp i alt dette.
Synd de begynner å bli så gamle, mange som har knota og surra mye med dissa motorene.

Når du hadde den, virket AC opplegget da eller ?, Jeg ser den har kompressoren, men litt rar ventil på Ac røret for påfylling.
e har ikkje gjort noko nedi motorrommet i heile tatt e, e iikje så god te og skru på så trange rom og hvertfall ikkje med så mange slanger så de må ha vært forrige eier eller den før der eller den før der osv. mvh kent :wink:
 #332718  av CelicaDream

Blackcs skrev: e har ikkje gjort noko nedi motorrommet i heile tatt e, e iikje så god te og skru på så trange rom og hvertfall ikkje med så mange slanger så de må ha vært forrige eier eller den før der eller den før der osv. mvh kent :wink:
Heisann :) Ja det slik du sier, begynner å bli mange eiere på mange av disse bilene nå :) hehe
Hva syns du om bilen så langt da kent ?