TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• ArildM's AW11 (Bandit)

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #328837  av ArildM

Hvordan blir det med 9x14 feler på en Mr2 da?

BS-Bildeler har tilbud på 9x14:
100_4743.JPG
100_4743.JPG (636.42 kiB) Vist 1482 ganger
1275,- per felg, blir et rimelig felgsett da, som hadde passet bra med de nye skjermbredderene.
 #328840  av mr2pondus

Det blir steintøft!!! 8) Da snakker vi dekkbredde på den lille pocketraceren! :twisted: :twisted:
 #328853  av ArildM

Om noen har trøbbel med 20v motorene sine så hadde denne siden en del kule greier:
Feks vakumslange kitt til 20v motor:
http://www.side2sideracing.com/index.ph ... ucts_id=51

Ser også at de har stålomspunnede slanger til bensintilførsel på 20v motor, samt at de kan hjelpe til med å lage stort sett hva som helst av slanger som trengs til 20v eller 4agze konverteringer :) Sweet.

Bilde

Kommer noen bilder i fra hvordan det står til med motorkonverteringen etter hvert. Akkurat nå er det fult ledningsnettfandenstyr som råder, men mekanikeren mener på at det skal gå høvelig greit bare vi bruker litt tid. Han kommer tilbake om 14 dager, så motormekk er satt på hold frem til da.

Ellers så må jeg vel hive meg rundt å bestille noen av de 14x9" felgene da :mrgreen:
 #328954  av ArildM

BS-Bildeler hadde bare 2 av de felgene igjen... :?

Jaja, finnes vel flere steder å få tak i bred felg på :mrgreen:
 #328982  av Haugrud

syns jeg nesten det sto aw11 220v der en liten stund :D Men det hadde kanskje vært litt å ta i.
 #330929  av ArildM

Jaja, litt ledninger skal det jo være:

Håper det blir oppstart i løpet av en mnds tid :) Får se :)
Venter også på AE86 TRD vinge, har 240Z skjembreddere liggende og en del annet snaks så har litt å holde på med i ledige stunder.
Vedlegg
Frem fra vinterlagringa. Rusten begynner å få tak i den ene bakskjermen...
Frem fra vinterlagringa. Rusten begynner å få tak i den ene bakskjermen...
DSC00441.JPG (73.26 kiB) Vist 1420 ganger
DSC00506.JPG
DSC00506.JPG (108.72 kiB) Vist 1420 ganger
DSC00507.JPG
DSC00507.JPG (105.8 kiB) Vist 1420 ganger
DSC00508.JPG
DSC00508.JPG (114.17 kiB) Vist 1420 ganger
DSC00509.JPG
DSC00509.JPG (102.96 kiB) Vist 1420 ganger
 #330953  av ArildM

9x14 ET20 :mrgreen:
Framfelger blir 8x14 ET15 i samme stil.
Vedlegg
Picture 001.jpg
Picture 001.jpg (139.45 kiB) Vist 1411 ganger
Picture 004.jpg
Picture 004.jpg (136.2 kiB) Vist 1411 ganger
Picture 003.jpg
Picture 003.jpg (144.62 kiB) Vist 1411 ganger
 #336313  av ArildM

Liten update:

Har ikke skjedd så mye her egentlig. Holder fremdeles på med motorprosjektet.
Snakket med mekanikeren min og vi har tatt til fornuft og bygger om til blacktop ECU og sender inn ledningsnettet til Dr.Tweak/Phoenix tuning i USA i løpet av denne uken. Fikk tak i 5-trinns manuell blacktop ecu på Ebay, kom med posten før helga. Øker rev limit en del samt at det blir mindre rot når en kan koble bort luftmengdemåleren.

For de som er intr: Har funnet ut at det er en av komponentene inne i ECU som kan finne på å smelte, så det er mulig jeg utbedrer den med litt kjølepasta og en liten kjøler. Det blir uansett ikke så varmt som der ecu står montert originalt i Corollaen, hvor den vistnok ligger under interiørmatten og eksosen går rett under der ecu ligger. Skal passe på å ta noen bilder hvis jeg bestemmer meg for å utbedre problemet. Er jo en billig forsikring mot brent ECU.

Regner med vi starter med motor montering i løpet av uka, i påvente av at ledningsnettet kommer tilbake. Blir litt småfix med gasswire, kjølesalger +++

Når det kommer tilbake er det forhåpentligvis bare å koble opp ledningsnett og vri rundt tenningsnøkkelen?

Skal pendle til Trondheim med tog i vinter (skal på Jobbkurs) så da slipper Mr2n å smake veisalt i denne vintersesongen :mrgreen: Det fortjener den, også med tanke på at jeg neppe rekker å ta noe av rusten som er på den før det blir vår igjen.
 #336407  av ArildM

Nope. TISIP fagskole i trondheim. Blir ytterligere med lån fra gode gamle lånekassen da...
Men det er et nært samarbeid med høyskolen og jeg får tilbake en del av mine gamle lærere, så jeg tror det blir bra. Har tatt en del fag på Høyskolen før, men aldri fått noen grad eller annen form for sertifisering så dette blir gull.

Blir sertifisert EUICP IT-Administrator etterpå, hvorpå de fleste blir tilbudt jobb etter endt kurs (hvis ikke kan en skippe over på bachelorutdanningen ved HiST). Blir en av de to delene, aller mest lyst å komme meg ut i jobb nå såpass at en får tjent noen ærlige kronasjer.
 #339162  av ArildM

Virker som alle Mr2 prosjekter blir solgt i disse tider... Har prøvd i det aller lengste å holde på denne men har innsett at den bare må gå ut. Har ikke tid eller ressurser til å ferdigstille prosjektet selv (han som skulle hjelpe meg har sluttet å svare meg på telefon så føler meg litt dolket i ryggen).

Men men, kan ikke si annet enn at det blir GARANTERT nytt Mk1 prosjekt neste gang det skal handles bli :) Akkurat nå skal KE25 prosjektet bli ferdig :wink: Er nesten sjeldnere den bilen så :) Heldigvis alltid en eller annen Mr2 Mk1 som ligger ute for salg :) Da skal den bygges opp akkurat slik som jeg vil ha den :)

Kan også si at høyeste budgiver som ringte meg har jobbet mye med Mr2 Mk1, blant annet satt en 2,2VTEC motor i en sånn bil, så jeg har et håp om at den faller i gode kompetente hender :) Kanskje jeg overtaler ny eier til å vise oss fremgang her på forumet :)
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 76