TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Er blitt lurt, trenger hjelp av noen fra Trondheim

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #334168  av marlboro1310

har du med deg noen bulderbuldere når du reiser? jævla irriterende sak...hadde klikka for meg om slikt hadde hendt meg...
 #334213  av aWeX

Vel, skal du gå den lovlige veien må du forvente at det kan ta litt tid. Svindleren vet nok konsekvensene av å lure folk, og han har helt sikkert ikke lagt pengene til side i tilfelle du ikke skulle finne deg i å bli lurt? Det eneste han er på jakt etter nå, er nok å kjøpe seg tid, å utsette problemene. Hvis det er greit for deg at det kan gå flere år før du får pengene dine må du gjerne ta denne veien.

MEN....Jeg ser ingen problemer med at du sender noen for å hente motoren for deg, og de kan gjerne være store sterke fyrer, det er jo ikke ulovlig? Så lenge du har betalt, er motoren din, right? Du har såklart lov til å sende noen andre for å hente den for deg, og om han unnskylder seg med at den står på båten enda kan de store sterke typene gjerne tilby seg å skru den av for deg. Poenget er å presse han opp i et hjørne slik at du finner ut om han faktisk eier motoren eller ikke. I beste fall får du motoren, i verste fall finner du ihvertfall ut hvor ille du har blitt rævkjørt. Hva du deretter velger å gjøre med de store sterke guttene du sender får være opp til deg, men om han er en svindler (noe han sannsynligvis er) har han nok større respekt for muskler enn for den norske lov! Man trenger ikke ty til vold for å få det som man vil, man trenger ikke engang å antyde at noe sånt kan skje. Sender man de rette folkene vil sannsynligvis sleipingen trekke sine egne konklusjoner, feilaktige eller ikke, og forhåpentligvis anta at han har køddet med feil fyr.

Jeg vet ihvertfall at jeg ville prøvd noe sånt før jeg kontaktet politiet. La oss si at du ringer politiet eller forbrukerombudet, hva skal de gjøre? Beslaglegge minibankkortet og dra til nærmeste minibank for å få tilbake pengene dine? Slå han hardt i hodet med kjøpsloven? True han med fengsel om to år når rettssaken endelig er avgjort og de har fått ryddet plass i fengselet så han kan sone sin alt for korte straff?

Folk som er så desperate at de stjeler penger på denne måten har sannsynligvis sine årsaker, og det faktum at han allerede prøver seg på det samme trikset enda en gang tyder på at han har økonomiske problemer han vil bli kvitt ganske kjapt... Du er nok ikke førstemann i køen over folk/firma som skal ha penger av denne fyren, så tenk deg om før du bestemmer det for hvordan du vil gjøre dette.
 #334214  av ArildM

Enig med aWeX her. Skal høre med min mor om hun orker å holde et åpent øye med gårdsplassen en gang hun drar forbi.
 #334233  av marlboro1310

aWeX skrev: Man trenger ikke ty til vold for å få det som man vil, man trenger ikke engang å antyde at noe sånt kan skje. Sender man de rette folkene vil sannsynligvis sleipingen trekke sine egne konklusjoner, feilaktige eller ikke, og forhåpentligvis anta at han har køddet med feil fyr.

Slikt gjøres ting der jeg kommer ifra også, denne støtter jeg :!:
 #334236  av hmsilset

Er faktisk enig med deg marlboro!Gi den største mest ustabile jævelen 5000 for å banke på døra og si:..... skal ha motoren sin eller pengene tilbake innen 1 uke. også bare gå igjen :D Er ikke redd bolere jeg da,siden jeg bona golv med sånne østrogenberg månendtlig som dørvakt.Men enkelte kan nok skremme.Best med de som har amfetamin innendørs i tillegg.Bare blikket kan gjøre folk meget nervøs :wink:

Det viktigste her er å ikke skade svindleren.Det er siste utvei. Hva med å leie inn han her.Flink med påhengsmotorer er han også!