TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• SanAndre's Mr2 mk1 86'

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #334348  av ArildM

Virker sånn ja. Rart om låsesylinderen til denne bilen er unik? Kanskje en annen type kan tilpasses? Du kan jo tette igjen hullet, men da har du et problem om wiren som brukes for å åpne ryker :mrgreen: Er det sånn at når ting har gått ut av produksjon hos toyota så er det for evig og alltid ute av produksjon, eller kan det startes en ny batch hvis mange nok skriker etter produktet?
 #334369  av SanAndre

Kan jo hende det går an å tilpasse en annen type, heller det enn å tette igjen hullet :P Tviler vel egentlig på at de gidder å sette igang en produksjon igjen selvom mange skriker etter det. Er jo såpass gamle biler og de ville vel kanskje brukt mer penger på produksjon og leveringer enn de ville tjent inn :?:
 #334409  av 2fast4u

SanAndre skrev: Fant også ut at støtfangeren er både bøyd og utrolig rusten, så den blir dermed betraket som ubrukelig, da den nye frontfangeren blir bøyd med denne på :? Å få tak i en slik ny, eller brukt, har vist seg å være utrolig vanskelig, Toyota kunne ikke bestille ny og stort sett alle andre delebiler mangler denne delen. Så da har tror jeg kanskje vi rett og slett bare dropper hele støtfangeren, og prøver å finne en annen måte å feste lysa på. Hva synes folket om det? :wink:
Bestillte en slik til Mk1a (før 8/86) for litt siden, og det skal enda være igjen noen av disse i Belgia.
Til Mk1b, modellen etter 8/86, ligger det en slik bjelke i Drammen, og minst 4 i Belgia, så umulig er det ikke.

:wink:
 #334449  av SanAndre

Men er det også sånn at støtfangerene på modellene fram til 89 er helt like, slik at det går an å skaffe fra en nyere modell også?

Har også funnet ut at dørhåndtaket på høyre side på en eller annen måte har blitt ødelagt, et feste som har knekt eller noe, så er ikke noen som har et håndtåk til overs og har lyst til å selge meg vel :) ?

Fikk forresten også pakke fra twosrus idag, med litt forskjellige pakninger til baklykter, ruter og lufttilførselen på sida, og bestilte også med andre utgave av Mr2 Only ved siden av, masse digg lesestoff der visst :D
DSC00253.JPG
DSC00253.JPG (128.92 kiB) Vist 678 ganger
 #339082  av SanAndre

Idag ble endelig bilen hentet til lakkering, og om en liten stund får jeg forhåpentligvis tilbake et hvitt monster 8)
Fikk sendt med kompressor motorlokket også, som jeg hentet fra mr2pondus, selvom det hadde noen transportskader. Men de regna med å fikse det, så da håper jeg på det :P
 #339094  av mr2pondus

Dette blir snæsent! Jeg var oppe å titta en dag her,og den Caravella må ha både subba og hatt bul på midten.
Godt jobba gutter! Jeg har tumleplass igjen.
Gleder meg til å se denne bilen når den står klar!
 #343291  av SanAndre

Etter mange uker hos lakkeringsfirmaet er endelig bilen lakkert idag :D Da mangler det bare få lakkert panser, motorlokk, bagasjelokk, front- og bakfanger og dører..

Har egentlig hele tiden vært nedom verkstedet å fulgt med på progresjonen, men vært dårlig til å oppdatere og ta bilder, så kan legge ut noen her nå med hvordan den så ut før lakkboksen og ikke minst etter :twisted:
DSC00402.JPG
DSC00402.JPG (113.63 kiB) Vist 619 ganger
DSC00404.JPG
DSC00404.JPG (118.1 kiB) Vist 619 ganger
DSC00412.JPG
DSC00412.JPG (156.13 kiB) Vist 619 ganger
DSC00413.JPG
DSC00413.JPG (109.41 kiB) Vist 619 ganger
DSC00416.JPG
DSC00416.JPG (118.16 kiB) Vist 619 ganger
Før prosjektet startet var jeg egentlig ikke så veldig gira på å lakkere den hvit, men da en kompis fikk akkurat samme farge på sin bmw ombestemte jeg meg :P Og nå idag syns jeg det ble utrolig bra, og kan nesten ikke vente med å få den hjem og få montert på resten av delene :twisted:
 #343301  av mr2pondus

JAJAJA!! Dette ser bra ut! Du rekker vårslippet nå.
Skal du holde den så org som mulig,eller har du noen småfete designideer?
 #343305  av SanAndre

mr2pondus skrev:JAJAJA!! Dette ser bra ut! Du rekker vårslippet nå.
Skal du holde den så org som mulig,eller har du noen småfete designideer?
Det blir jo da ny frontfanger, også har jeg handlet inn K-sport coilovere og de amerikanske baklyktene. I tillegg blir det kompressor motorlokket og luftinntaket på sida fra en 88 modell som jeg hentet hos deg 8) Det er vel stort sett dette som blir gjort på utsiden. Utenom nye felger før neste sesong så er jeg veldig fornøyd med disse oppgraderingene og tror det blir veldig bra :) Interiørmessig så har jeg jo tidligere gjort småforandringer slikt som alle gjør med ratt og girkule og diverse. Spilleren er en Kenwood DVD spiller, med Rockford Fosgate "mr2" basskassa, og høytallerne blir RF komposettet som jeg også kjøpte av deg :)

Videre planer med denne er å innstallere shortshifter, og få den tectyl behandlet. Leker også med tanken om å overhale motoren etterhvert, men dette blir ikke med det første ihvertfall.

Kan vel ikke si at dette er å holde den så original som mulig, men syns heller ikke at jeg har gjort alt for mye med den. Tror ihvertfall jeg kommer til å bli veldig fornøyd med disse oppgraderingene, så får vi se hva fremtiden bringer :P
 #343310  av ArildM

Om jeg ikke husker så helt feil må du borre på et par nye hull for å få US lyktene til å passe. Skal du ha låsesylinder må du også modifisere litt.

Ellers så ser det meget bra ut dette ja :)
 #343313  av SanAndre

ArildM skrev:Om jeg ikke husker så helt feil må du borre på et par nye hull for å få US lyktene til å passe. Skal du ha låsesylinder må du også modifisere litt.

Ellers så ser det meget bra ut dette ja :)
Takk takk :)

Er fullt klar over at det må borres nye hull, så det blir gjort :)
 #343984  av ArildM

Bare en ting til: Husk å legg litt sort silikon rundt lyktene om det blir en litt stor glippe rundt kantene. Gjorde dette med mine lykter og etter det har det vært potte tett :) Du kan forresten ikke se at det er lagt silikon heller, ser helt originalt ut.

Lykke til videre, blir bra dette :)
 #344002  av SanAndre

ArildM skrev:Bare en ting til: Husk å legg litt sort silikon rundt lyktene om det blir en litt stor glippe rundt kantene. Gjorde dette med mine lykter og etter det har det vært potte tett :) Du kan forresten ikke se at det er lagt silikon heller, ser helt originalt ut.

Lykke til videre, blir bra dette :)
Takk takk, det var ikke dumt :)
 #345023  av SanAndre

Sitter litt å glor på nettet etter felger nå, hadde egentlig bestemt meg felgen avbildet på denne linken http://cgi.ebay.com/ebaymotors/17-RAZE- ... ccessories. Men er litt usikker på om lommeboka strekker helt til. Titta litt inne på Finn.no da jeg fant disse http://www.finn.no/finn/bap/object?finn ... Id=1644887. Syns også de var lekre, og var ikke så verst pris på de heller med 4 dekk, men kvalitetsdekk er kanskje ikke å forvente. Hva tror folk, og tror dere finn.no felgene ville kledd bilen godt?
 #345024  av magnesmurf

Felgene på finn likner jo en del på bbs felger. Har liknende felger på min mkII.

Gå inn på bbs sin hjemmeside http://www.bbs.com

Der finner du en mulighet for å se felgene på din bil.

Bare last opp en bilde av din bil, tatt fra siden på bilen, så kan du prøve felger i det designet på bilen, for å se hva du synes.

Personlig tok jeg meg en titt på en hvit mr2 med rxII felgene til bbs i "configurator" programmet på siden der, og det så slettes ikke verst ut ;)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9