TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kjøp av Mr2 Mk 3

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #334556  av martin

Hei.

Jeg har tidligere hatt en Mr2 Mk 2 og det var en bil jeg hadde mye morro med.
Den er solgt og jeg har hatt andre biler i mellomtiden, men nå er det på tide med en ny bil. Jeg har bestemt meg for å prøve Mk3.
Men når jeg kikker på disse så ser jeg at noen av dem har hatt motorskifte på grunn av oljeforbruk. De jeg har lest om har hatt det på +/- 100 000 km.
Jeg lurer da på om det er det et problem som er veldig vanlig?
Burde jeg kjøpe en som har "gått litt lenger" og fått ny motor, eller er det best å ta en som ikke har gått så langt og ikke har fått ny motor?
Hvis jeg velger en med lav km stand, og ikke ny motor, vil det da være sannsynlig at den må byttes motor på, og hvordan er det da med garanti?

Dette ble mange spørsmål, men føler det er greit å sjekke ut før jeg bestemmer meg.

Takker for hjelpen som måtte komme!
 #334561  av inzane2012

grunnen til motorbyttet var vel en produksjonsfeil på motoren som ga veldig høyt oljeforbruk på 00-02 modellen, om jeg ikke tar helt feil, så skal du ha en av dem modellene bør du gå for en som har byttet motor da garantien nå har utløpt på disse(ble utvidet med 2 år)...
 #334566  av Vision

Tror dette dekker en del av dine spørsmål: viewtopic.php?f=33&t=32341

Motorgarantien varer 7 år. Havariet kommer gjerne mellom 60-80 000. Er bilen eldre enn 7 år får du dekket nada. Vil anbefale å kjøpe en faceliftutgave, på de skal motorfeilen være byttet. I tillegg har de 6 gir, andre og bedre lykter, seter, felger. fangere, antiskrens/spinn, tåkelys foran mm. Anbefaler også manuellt gir fremfor SMT.
 #334609  av bose

NÃ¥ kom denne faceliften? 03?
lurer bare på det av ren nyskjerrighet :p
 #334630  av MR2-Dag

Det finnes sikkert, men jeg tror faktisk ikke jeg har hørt om noen som har 00-02 modell MR2 som ikke har enten hatt motorhavari, eller som sliter med oljeforbruk. Meg selv inkludert, min 2000 modell bruker omtrent 50/50 olje og bensin føles det som noen ganger. ;P

Måtte hun jeg kjøpte den av få kreft på de verste stedene.
 #334726  av martin

Takker for hjelp! Da vet jeg hva jeg skal titte etter! Gleder meg til å kjøre rundt i Mr2 igjen!