TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 50 hester har ramla ut.....

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #334736  av ElViz

Min 94 MR2 går dårlig for tiden. Lånte den ut til poden fordi at han raste motoren på BMW'en sin, når jeg fikk den tilbake var den seriøst dåu. Testet med G-tec, og får 0-100 på 10,5 sek, mot tidligere bestetid 7,1. Har hatt den på diagnose hos Toyota Arendal, og ingen feilkoder, og alt ser normalt ut. Det har dog dukket opp en liten skranglelyd. Byttet plugger men det hjalp ikke noe... Den trekker litt ujevnt ved halv gass :? Det er forresten ikke turbo....

Har en mistanke om at sønnen min har stjålet hestene for å putte dem i BMW'en, men han påstår at han ikke har gjort noe galt... og han pleier å være ærlig... :)

Noen som har vært borti noe sånt med en 3s-GE motor? Noen som vet om noen i Oslo området med peiling ? Skulle hatt det fiksa før CSM på Våler...
 #334741  av sindrejl

ElViz skrev: Har en mistanke om at sønnen min har stjålet hestene for å putte dem i BMW'en, men han påstår at han ikke har gjort noe galt... og han pleier å være ærlig... :)
:mrgreen: :mrgreen:
 #334766  av 9ls

hmm..noen vakumslanger som er sprukken/morknet da? noe forskjell på draget? bunndrag,toppdrag osv?
 #334768  av Zepticon

sindrejl skrev:
ElViz skrev: Har en mistanke om at sønnen min har stjålet hestene for å putte dem i BMW'en, men han påstår at han ikke har gjort noe galt... og han pleier å være ærlig... :)
:mrgreen: :mrgreen:
Bare å sjekke det, har bimmern 51 hester, så er nok poden skyldig.
 #334773  av ElViz

hmm..noen vakumslanger som er sprukken/morknet da? noe forskjell på draget? bunndrag,toppdrag osv?
Tror ikke det, slanger ser OK ut, ikke noen hvislelyder, og manifoldtrykk (vakum) virker OK. Er nok mest bunndrag jeg har mista, mere markert effektøkning ved 5200 RPM enn før..... Må gire ned fra 5 gir ved 90 km/t ved den minste anntydning til oppoverbakke...
 #334774  av hmsilset

Kan det være at bremsene henger bittelitt? Er ikke mere som skal til, men da kjenner du lukta ette noen km.
 #334785  av mr2storbrua

ElViz skrev:...mere markert effektøkning ved 5200 RPM enn før...
Når er det t-vis slår inn på disse motorene? Kan det være noe galt her?
 #334847  av inzane2012

mr2storbrua skrev:
ElViz skrev:...mere markert effektøkning ved 5200 RPM enn før...
Når er det t-vis slår inn på disse motorene? Kan det være noe galt her?
slår vel inn på ca 4500rpm, kanskje litt før...
 #334850  av hmsilset

Hva er t-vis?? Hvist det er det lille men heftige sparket på 3sge så kommer det på 5200rpm.
 #334870  av ArildM

hmsilset skrev:Hva er t-vis?? Hvist det er det lille men heftige sparket på 3sge så kommer det på 5200rpm.
http://lmgtfy.com/?q=t-vis :)
 #334871  av hmsilset

Takk Arild:) Nå forstår jeg enda mindre,hehe.Står jo på england jo :D
 #334893  av TrustNo1

Lenge siden registereima har blitt skiftet? Dersom den har sklidd over ei tann så vil du vel miste mye drag.
 #334927  av ElViz

Takk for svarene så langt!

Det er ikke bremsene som henger på, men jeg lurer litt på om det er tannremma som har hoppet litt :shock:
Bilen er for tiden på sørlandet, Kona låner den på hytta, men jeg får den igjen neste uke, så da skal jeg gå igjennom de tipsene jeg får her og det som står i BGB'en.
Kona synes den er skrekkelig dau, men det er fordi hu er vant til disel bil, og derfor aldrig drar den lengre enn 3000 rpm. :lol: Og det er spesielt bunndrag som mangler.
 #335033  av inzane2012

hmsilset skrev:Hva er t-vis?? Hvist det er det lille men heftige sparket på 3sge så kommer det på 5200rpm.
det er vel oldefaren til vvti systemet ;)
 #335037  av 2r-e-rik

ElViz skrev:Kona synes den er skrekkelig dau, men det er fordi hu er vant til disel bil, og derfor aldrig drar den lengre enn 3000 rpm. :lol: Og det er spesielt bunndrag som mangler.
jeg tror du må sende kona til legen først.
det er ingen som favoriserer en dieselbil fremfor bensin bil