TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• olje catchtank

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #333698  av FS-Styling.no

Er ikke mitt, men er gjort slik... Spiller det noen rolle om du kjører på org turboer da? Olje tanken skal jo koples til kam dekslene som på bildet så til tanken og videre til røret før turboen...
 #333699  av MrControl

Hvordan det skal kobles vet jeg godt!

Men som du ser over her i tråden kjøpte jeg i fra mvp "engine breather kit" med an koblinger og hele pakka, og an koblingene går så langt ut at det ikke er plass ved siden av den org turboen med alle slanger som går over.

Derfor jeg lurer på om en vanlig oljecatch tank vil lette på trykket eller om jeg må mekke meg noe eget med ett filter på toppen
 #333701  av FS-Styling.no

Ahhhhh... Skjønner :)
 #335044  av MrControl

Blir ikke montering av dette før til vintern.

Men nå trenger jeg en "vanlig" oljecatchtank med uttak til ånding. Hvor har dere kjøpt det, eller hvor får jeg tak i det asap?
 #335673  av iskrem

Noen som vet hvor man får kjøpt sånn Y eller T stykke for å koble til veivhus? Min catch-tank har bare 2 utganger så må vel ha Y-ledd.
 #335676  av FS-Styling.no

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/AN6-AN-6 ... arQ5fParts

Maaange forskjellig der da...

Sørg for å ha store nok slanger hvis ikke så peiser du olje rett gjennom turbo(er)
 #335775  av Supramk3turbo

Du får sikkert tak i noe lignende hos en rørlegger eller lignende. Biltema har sikkert også...
 #335837  av FS-Styling.no

TESS har sikkert også! :)
 #335916  av iskrem

Takker for svar. :)

Btw, kan jeg kjøre slik setup?
Bilde
 #335920  av Supramk3turbo

Nja, den bort på innsuget trenger du ikke. Når du begynner å lade vil den igrunn bare ødelegge for ventilasjonen...

Vanvittig fin tegning foresten. Klin lik en supra :lol:
 #335926  av iskrem

Supramk3turbo skrev:Nja, den bort på innsuget trenger du ikke. Når du begynner å lade vil den igrunn bare ødelegge for ventilasjonen...

Men er det ikke sånn det orginale PCV systemet er koblet?

Fikk ett kick av kreativitet og tenkte at jeg skulle lage en illustrasjon istedenfor bare tekst, Resultate snakker vel for seg selv. Haha! :P
 #335928  av Supramk3turbo

Jo, det kan nok hende. Men skal du begynne å kjøre høyere trykk er det lureste å koble rett fra toppdekkselet til catch tanken. Skal du kjøre orginalt funker det nok fint.
 #336157  av Topaz

iskrem skrev:
Supramk3turbo skrev:Nja, den bort på innsuget trenger du ikke. Når du begynner å lade vil den igrunn bare ødelegge for ventilasjonen...

Men er det ikke sånn det orginale PCV systemet er koblet?

Fikk ett kick av kreativitet og tenkte at jeg skulle lage en illustrasjon istedenfor bare tekst, Resultate snakker vel for seg selv. Haha! :P
Hahaha,...svigermora di lo godt da hun så din sjøgrønne supra med et ikke ubetydelig behov for forstillings-kontroll :lol: