Mye av det som sies her er helt riktig, mange erfaringer som er like. Håndbrekksystemet er ikke ment for norske vintre med mange minusgrader og snø generellt, fryser bare man ser på det.
Hva angår veigrep på vinter, så er det som tidligere sagt meget lurt å kjøpe noen skikkelige vinterdekk, ikke spar på krona og kjøp billig dritt som ingen har hørt om. Gå for kvalitet, og ellers bruk huet når du kjører...de svinga du ellers huska at du kunne kjøre i 130 på sommern kjører du i 60-70 på vintern.
Ikke la det bli en sport å provosere bilen langs hovedveien vinterstid, da kan du fort få deg overraskelser som du sent vil glemme...du bør sette deg inn i bilens prinsipper, og hva som faktisk
skjer når den slipper, altså rent fysisk, slik at du
vet hva du må gjøre for å berge situasjonen.
Strider litt imot menneskets natur og opprettholde gasstrykk når bilen slipper på baken...men det redder deg som regel for stygge hendelser.
Slipper man gassen når baken kommer ut,
kan det gå ille...
Når baken kommer så langt at den er "past the point of resque"...hold deg fast
Hva angår bakker, etter min lille erfaring fra min Mk2 GTi...den eneste vinteren min ble kjørt litt, er at så lenge det er brøytet og dekka dine er bra, kommer du deg BESTANDIG lengre enn hvilken som helst FWD.
Sandsekk-innvestering anbefales sterk fra min side også, har du justerbart understell kan det være en ide å justere det til siviliserte standarder, samt det som er nevnt ovenfor.
Lykke til.

2007 Suzuki Grand Viagra 2.0TD
2000 BMW 530d
2004 Mercedes Benz W211 270CDi
2003 BMW 320d
1999 Audi A6 2.8
2000 BMW 320d
2003 Audi A4 1.9TDi
1998 Audi A6 2.4
1991 MR2 GTS
1986 MR2 1600
1991 Ford Escort XR3i