TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• AW11: Ã…rsmodellforandringer

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #337903  av isomalt

Hei,
Noen som har oversikten over forandringer på AW11 i den tiden den ble produsert? Når fikk den f.eks. oksygensensor?
 #337928  av sindrejl

isomalt skrev:Hei,
Noen som har oversikten over forandringer på AW11 i den tiden den ble produsert? Når fikk den f.eks. oksygensensor?
første mk1 kom i 85', 86 varianten var relativt lik. I sen 87' så fikk den noen småforandringer i interiøret, den hersens lmm'en ble fjernet og filteret ble lagt i bagasjerommet.. bl.a
 #337937  av Amund

sindrejl skrev:
isomalt skrev:Hei,
første mk1 kom i 85', 86 varianten var relativt lik. I sen 87' så fikk den noen småforandringer i interiøret, den hersens lmm'en ble fjernet og filteret ble lagt i bagasjerommet.. bl.a
87+ modellene
-har afm
-luftfilter i bagasjerom, med verdens lengste slange til luftinntak på høgre sida
-betydelig meir forsterkninger i karrosseri
-større bremser
-anna vinkling på radiator for å sørge for bedre kjøling
-originalt tårnstag fremme
-finere interiør
-håndbrekk på høgre sida av midtkonsollen
-trykknapper på varmeapparatet
-anna ratt
-anna instrumentering
-t-tak blei ein mulighet
-sterkere bunndel på motoren, (samme som 4agze), såkalla red-blacktop, men i overgangsperioden eksisterte det ein del "hybrider" også.
-Turtallsperra på motren økte fra 7600 til 8250
-bedre girkasse
-litt anna geometri på hjuloppheng, skal vistnok sørge for ein meir "nøytral" bil å kjøre
-ny frontleppe
-forskjell på frontfanger
-kraftigere dempere
-katalysator
-O2 sensor

Det var dei tinga som blei oppgradert på 87+ modellene, som eg husker i farta.
 #337964  av Amund

lmm = luft mengde måler, samme som AFM = air flow meter
forskjellig ecu og plassering av denne på 87+ modellene ja.
 #337989  av ArildM

Uten at jeg skal si det for sikkert tror jeg 87+ modellene er uten stabilisatorstag bak (sway bar).
Min må være en hybrid siden den har alle de kjennemerkene du nevner, men mangler AFM (evt er motor byttet) :?

Og ja, luftfilteret er LAAANGT, merkeligste patenten jeg noen gang har sett :lol:
Vedlegg
13acb039.jpg
13acb039.jpg (111.62 kiB) Vist 1248 ganger
81b5b904.jpg
81b5b904.jpg (111.36 kiB) Vist 1248 ganger
 #338027  av Amund

ArildM skrev:Uten at jeg skal si det for sikkert tror jeg 87+ modellene er uten stabilisatorstag bak (sway bar).
Min må være en hybrid siden den har alle de kjennemerkene du nevner, men mangler AFM (evt er motor byttet) :?

Og ja, luftfilteret er LAAANGT, merkeligste patenten jeg noen gang har sett :lol:
Rød eller blå skrift på "16 valve" ? Som sagt, så eksisterer det ein del hybrider i overgangsfasen.
Min er produsert i 03 1988, og har afm, og rød skrift på "16 valve"
87+ modellene har stabstag bak, og det er litt tykkere enn der på 87- modellene. Samme gjelder for stabstag foran.
 #338046  av sindrejl

husker at min mr2 86' med blå topp gikk bare til 7250
 #338070  av ArildM

De 3 motorene jeg har prøvd har også stoppet på det merket hvis ikke jeg husker ekstremt feil. Usikker på hvilken farge det var på blokka mi gitt. Er i alle fall bildet av min motor det jeg la ved som vedlegg tidligere. Sannsynligvis en blåtopp.
 #338151  av bose

hvor motorene sperrer varierer veldig har jeg finni ut... forgie bilen jeg hadde, stoppa på 8, den jeg har nå stopper på 7700.. begge var tidlig blå-topp motorer
 #342162  av Dr.Ling

Jeg har 3 AW11-spørsmål. Kunne sikkert laget ny tråd, men prøver her:

Var AW11 MR2 mk1 solgt i Norge?
Solgt i Norge med kompressormotor 4AGZE?
Solgt i Europa (f.eks Sveits) med kompressormotor?

Dette mtp avgasspapirer :)
 #342214  av ArildM

Men det finnes en på Norske skilter med kompressor, godkjent.
Lå ute for salg på forumet for en stund siden.