sindrejl skrev:isomalt skrev:Hei,
Noen som har oversikten over forandringer på AW11 i den tiden den ble produsert? Når fikk den f.eks. oksygensensor?
første mk1 kom i 85', 86 varianten var relativt lik. I sen 87' så fikk den noen småforandringer i interiøret, den hersens lmm'en ble fjernet og filteret ble lagt i bagasjerommet.. bl.a
87+ modellene
-har afm
-luftfilter i bagasjerom, med verdens lengste slange til luftinntak på høgre sida
-betydelig meir forsterkninger i karrosseri
-større bremser
-anna vinkling på radiator for å sørge for bedre kjøling
-originalt tårnstag fremme
-finere interiør
-håndbrekk på høgre sida av midtkonsollen
-trykknapper på varmeapparatet
-anna ratt
-anna instrumentering
-t-tak blei ein mulighet
-sterkere bunndel på motoren, (samme som 4agze), såkalla red-blacktop, men i overgangsperioden eksisterte det ein del "hybrider" også.
-Turtallsperra på motren økte fra 7600 til 8250
-bedre girkasse
-litt anna geometri på hjuloppheng, skal vistnok sørge for ein meir "nøytral" bil å kjøre
-ny frontleppe
-forskjell på frontfanger
-kraftigere dempere
-katalysator
-O2 sensor
Det var dei tinga som blei oppgradert på 87+ modellene, som eg husker i farta.