Om det skal holde må du vel ha annen topp pakning og stempler? Om du kjører med original
ic har du 10-20 hk i motor å hente på en annen har jeg hørt.
hmsilset skrev:Om det skal holde må du vel ha annen topp pakning og stempler? Om du kjører med originalHar ståltoppakning og smidde stempler
ic har du 10-20 hk i motor å hente på en annen har jeg hørt.
mralp skrev:sprut/mapping, dp, fuelrail/dyser, kaldere plugger.
- Har aldri greid særig mer enn 300hp med original gen2 dyser/rail, hvilket ikke gir 300 på hjula
- Turbo holder akkurat.
- IC trenger du ikke såfremt du ikke skal kjøre på bane. Har bremset 320-360 motorhester med original IC med både unichip og 2 typer sprut.
mralp skrev:PS, velkjent problem med boostcreep med 3" hele veien, så 2,5" dp kan være en ide (Koster fort litt ekstra å porte wastegateutløp etc).Ganske offtopic det her, men jeg jeg har 3" hele veien, og sliter kun med boostcreep hvis jeg vil kjøre på ca originaltrykk, har aldri hent meg på det trykket jeg kjører med til vanlig (1,1-1,15) Er det mange som sliter med boostcreep når man kjører høyere trykk enn originalt?
lasse skrev:Har aldri hatt noe problem med boostcreep på verken mr2en eller gt4en. Da med 3" downpipe å over til 3,5" eksos på mr2en...mralp skrev:PS, velkjent problem med boostcreep med 3" hele veien, så 2,5" dp kan være en ide (Koster fort litt ekstra å porte wastegateutløp etc).Ganske offtopic det her, men jeg jeg har 3" hele veien, og sliter kun med boostcreep hvis jeg vil kjøre på ca originaltrykk, har aldri hent meg på det trykket jeg kjører med til vanlig (1,1-1,15) Er det mange som sliter med boostcreep når man kjører høyere trykk enn originalt?
mralp skrev:Fikk det både på celicaen (gen2) og både på gen 2 og gen 3 motoren i mr2ene i kombinasjon med CT20B. Måtte porte wastegateutløpa etc. Med andre turboer har det dog ikke vært samme problem, så mulig det er comboen CT20B og 3" så lager krøll. Erfaringene er vist forskjellige, men uansett greit å ha i bakhodetHadde CT20B med 3"downpipe på ST185 GT4en og aldri noe problem der heller... Snodig der der
marlboro1310 skrev:hva er den tekniske forklaringa på boostcreep? er det at man mister trykk når man skal ha det?Det er at trykket stiger og stiger med mer turtall, om jeg f.eks stiller min til 0,6 med 3" hele veien, vil den ikke klare å holde det så lavt, stiger til rundt 1 uansett når man får litt turtall. Dette skjer fordi mottrykket i eksosen er så liten at eksosen heller går igjennon turboen enn wastegaten som den egentlig skal gjøre ved oppnådd trykk, blir faktisk mer motstand i wastegaten enn i turboen